Od września 2004 wzbogacona ofertą wersji SW, 407 osiąga najlepsze wyniki udziału w rynku we Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, w Niemczech i we Włoszech. Ogółem sprzedawana jest w 32 krajach, gdzie kontynuuje karierę handlową.
Samochód jest liderem w swoim segmencie we Francji od lipca 2004 (blisko 22% udział w rynku ) i jest drugi w segmencie M2 w Europie. Od końca lutego 2005 zajmuje pierwsze miejsce na pięciu rynkach europejskich: Belgii, Luksemburgu, Hiszpanii, Holandii i Portugalii. Sukces zostanie powiększony jesienią poprzez wprowadzenie na rynek nowej sylwetki, bardzo oczekiwanej 407 coupé.
Produkowana w ilości 1 056 sztuk dziennie w fabryce w Rennes, w tym 70% sedana i 30% SW, 407 jest sprzedawana w większości w wersji Diesel ( 73% głównie silnik 2.0 l HDi FAP) z silną przewagą wyposażenia poziomu 2 ( Exécutive Pack do 46%) i poziomu 3
( ST Sport i SV Sport do 37% ); stan dużo wyższy od przewidywań.
Pośród nowych produktów Peugeot wprowadzanych na rynek w segmencie wyższym średnim, czterystasiódemka jest niezaprzeczalnie samochodem, który odniósł sukces najszybciej.
Model 407 wygrywa plebiscyty klientów dzięki podstawowym wartościom marki na czele z estetyką (na równi z wiernością marce). W następnej kolejności zwycięża dzięki nowatorstwu, a w końcu dzięki dynamice i komfortowi. Wyżej wymienione przyczyny wyboru przekładają się na motywy zadowolenia z użytkowania.
407-ka otrzymała liczne wyróżnienia. Została wybrana samochodem roku w Hiszpanii, najlepszym samochodem roku w Słowenii, najlepszą premierą roku w Polsce (plebiscyt Auto Moto), Executive car of the Year 2005 w Portugalii. Była również nowością roku w Moskwie gdzie od pięciu lat prestiżowy miesięcznik „Autopanorama” przeprowadza ankietę wśród 50 000 czytelników. Wyróżniona za nowatorski styl, 407-ka od momentu wylansowania znalazła w Rosji 1 200 nabywców.
Najnowsze komentarze