Renault otrzymało 5 nagród w ramach tegorocznej edycji konkursu Automotive Brand Contest we Frankfurcie. Jury doceniło stylizację nadwozia modeli Clio, Captur i ZOE, samochód koncepcyjny Alpine A110-50 oraz projekt stoiska Renault „The Bump”.
10. września 2013 r., w trakcie ceremonii otwarcia Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Renault otrzymało 5 nagród przyznanych w ramach konkursu Automotive Brand Contest.
Wyróżnione zostały stylizacje nadwozia modeli Clio, Captur oraz ZOE. Z kolei w kategorii „Concept-Car” zwyciężył samochód koncepcyjny A110-50.
Doceniony wcześniej, w konkursie Red Dot Award, projekt stoiska Renault „The Bump” również został uhonorowany przez jury.
10. września 2013 r. będzie datą historyczną dla działu Renault, zajmującego się designem. W trakcie uroczystości, zorganizowanej we Frankfurcie przez Niemiecką Radę Wzornictwa Przemysłowego, Renault otrzymało 5 nagród w kategorii „Design”, wręczonych za trzy seryjnie produkowane modele, samochód koncepcyjny oraz projekt stoiska wystawowego, po raz pierwszy pokazanego podczas Światowego Salonu Samochodowego w Paryżu w 2012 r.
Jury, składające się z 10 niezależnych ekspertów w dziedzinie wzornictwa, przyznało nagrody w kategorii „Stylizacja nadwozia samochodów produkowanych seryjnie” modelom Clio, Captur i ZOE.
Te trzy modele, dostępne na rynku od blisko roku, są elementem strategii odświeżania wizerunku marki Renault.
Po raz pierwszy pokazane w trakcie Grand Prix Formuły 1 w Monako w 2012 r., stworzone z okazji 50. urodzin Alpine A110, Renault Alpine A110-50 również zostało uhonorowane, otrzymując nagrodę w kategorii „Concept-Car”.
Projekt stoiska „The Bump”, zaprezentowanego podczas Światowego Salonu Samochodowego w Paryżu w 2012 r., stanowiący wynik współpracy agencji DGT Architects i Renault, również został wyróżniony, zwyciężając w kategorii „Architektura”. Zarówno ZOE, jak i stoisko „The Bump” docenione zostały już w trakcie gali rozdania nagród Red Dot Award w lipcu tego roku.
Projekt czerpie inspiracje z wartości wspólnej dla wszystkich eksponowanych samochodów, jaką jest ruch, stawiając sobie za cel odtworzenie wrażenia dynamiki w obrębie stoiska. Prezentowane samochody rozmieszczone są w układzie koncentrycznych pierścieni wokół dwóch „wzgórz”, z umieszczonymi na ich szczycie obrotowymi platformami. Dzięki temu widoczne są ze wszystkich stron. Wrażenie ruchu, uzyskane dzięki takiemu trójwymiarowemu układowi, jest dodatkowo wzmocnione pokryciem posadzki oraz oświetleniem sufitowym w formie kul świetlnych, wykonujących subtelne ruchy w pionie i jednocześnie zmieniających kolor.
Nowy projekt stoiska ekspozycyjnego Renault jest wykorzystywany podczas największych światowych Salonów Samochodowych, na przykład w Genewie, Szanghaju i we Frankfurcie.
Przyznając owe 5 nagród, jury Automotive Brand Contest doceniło pracę wykonaną przez Laurensa van den Ackera i podlegające mu zespoły projektowe, od momentu objęcia przez niego kierownictwa Dyrekcji ds. Designu Przemysłowego w Renault w 2010 r.
Konkurs Automotive Brand Contest, stworzony w 2011 r. przez Niemiecką Radę Wzornictwa Przemysłowego, stał się jednym z najważniejszych i najbardziej docenianych wydarzeń na światowej scenie wzornictwa. Nagrody Automotive Brand Contest zdobyły ogólnoświatową reputację jako wyznacznik jakości i profesjonalizmu w dziedzinie projektowania.
Niemiecka Rada Wzornictwa Przemysłowego została utworzona w 1953 r. przez parlament niemiecki w celu podniesienia kompetencji przemysłu niemieckiego w zakresie wzornictwa.
źródło: Renault Polska; foto: KG
Najnowsze komentarze