Na mecie widowiskowego wyścigu o ePrix Meksyku Sam Bird po raz kolejny zdobył dla zespołu DS Virgin Racing miejsce na podium. Drugi zawodnik zespołu, José María López, był szósty.
DS Virgin Racing pokazał W pełni swój potencjał. José María López utrzymywał się na prowadzeniu przez wiele okrążeń – do chwili, gdy podczas próby wyprzedzenia Jérôme’a d’Ambrosio popełnił błąd i obrócił się.
Po uzyskaniu w Meksyku dobrego wyniku zespół z optymizmem podchodzi do następnej rundy, która odbędzie się w Monako.
Po intensywnym i obfitującym w nagłe zmiany akcji wyścigu na Autodrome Hermanos Rodriguez de Mexico, zespół DS Virgin Racing awansuje na trzecie miejsce w klasyfikacji producentów bieżącego sezonu Formuły E. Sam Bird po raz kolejny zajął miejsce na podium, a José María López ukończył wyścig na szóstej pozycji. Ten bardzo obiecujący wynik ponownie dowodzi dużego potencjału bolidu DSV-02.
Dla zespołu dzień wyścigu miał mocno zróżnicowany przebieg. Sesja wolnych treningów przyniosła rozczarowanie – kierowcy zgłaszali problemy z przyczepnością. Inżynierowie, usiłując znaleźć rozwiązanie, zmienili nastawy samochodów. Zmiany przyniosły efekt: gdy zawodnicy przystąpili do kwalifikacji, ich auta zachowywały się zupełnie inaczej. Nowe ustawienia w połączeniu z dobrą postawą obu kierowców przyniosły efekt. José María López zaliczył czas dający mu drugą pozycję startową; Sam Bird ruszał do wyścigu z piątego pola.
Już na drugim okrążeniu właściwego wyścigu miało miejsce kilka kolizji. Nicolas Prost, Stéphane Sarrazin i Lucas di Grassi otrzymali kary obowiązkowego przejazdu przez boksy. Obydwaj kierowcy zespołu DS Virgin Racing początkowo utrzymywali pozycje, z których wystartowali.
W pierwszej fazie wyścigów z dobrej strony pokazał się José María López. Korzystając z problemów lidera, Olivera Turvey, tuż po wjeździe samochodu bezpieczeństwa na tor Argentyńczyk wyszedł na prowadzenie. Następnie, od chwili zakończenia neutralizacji López zaczął powiększać swoją przewagę na czele peletonu.
Nieco później Lucas di Grassi i Jérôme d’Ambrosio zmienili swe strategie i wykorzystali kolejną obecność samochodu bezpieczeństwa na torze, by wysunąć się na dwa pierwsze miejsca. José María López spadł na trzecią pozycję, ale zmienił w tym czasie bolid na inny, dzięki czemu dysponował zapasem energii większym o ponad 20 proc. niż w autach obydwu konkurentów. Ponieważ Sam Bird zajmował piąte miejsce, zespół nadal mógł liczyć na półmetku wyścigu na podwójne zwycięstwo. Walcząc o awans José María López zaatakował Jérôme’a d’Ambrosio. Argentyński kierowca ustawił się do zakrętu numer 1 od zewnętrznej strony, jednak najechanie na partię zabrudzonej nawierzchni sprawiło, że stracił panowanie nad tylną osią bolidu i zaliczył piruet.
W tym samym czasie Sam Bird i Jean-Eric Vergne jechali w bardzo małej odległości od siebie. Na 44 okrążeniu Bird na zakręcie numer 2 zaatakował Jérôme’a d’Ambrosio, któremu kończył się zapas energii. Po skutecznym manewrze wyprzedzania Bird awansował na trzecie miejsce. Brytyjczyk utrzymał tę pozycję do mety i zajął miejsce na podium. José María López zdążył jeszcze skorzystać na ostatniej kolizji, jaka wydarzyła się na trasie. Wyeliminowanie kilku aut sprawiło, że kierowca z Argentyny minął linię mety jako szósty.
Zespół wykonał fantastyczną robotę – komentował Sam Bird.– W czasie wolnych treningów nie mieliśmy prędkości. Problem ten udało się szybko rozwiązać i w tej sytuacji nasze miejsca na mecie – trzecie i szóste – trzeba uznać za znakomity wynik.
Mój bolid spisywał się dziś rewelacyjnie – mówił na mecie José María López.– Przez całą pierwszą część wyścigu byłem szybszy od wszystkich innych w peletonie i mogłem gospodarować zyskaną przewagą. Po raz pierwszy w tym sezonie czułem, że mam tempo, chwyciłem rytm i mogę wygrać. Uznałem, że powinienem jak najszybciej wyprzedzić d’Ambrosio. Okazuje się, że próbę tę podjąłem w złym miejscu, ale przynajmniej Sam uratował sytuację i ostatecznie dowiedliśmy, że mamy już wystarczający potencjał, by wygrywać wyścigi.
Bardzo się cieszę, że nasz zespół pokazał dzisiaj wysokie osiągi i zaliczył dobre wyniki, chociaż jestem przekonany, że mogły one być jeszcze lepsze. Było nas stać na walkę o podwójne zwycięstwo. Ekipa techniczna podjęła przed startem trafne decyzje; nasza strategia była właściwa, kierowcy również byli konkurencyjni. W tej sytuacji możemy podchodzić do następnej rundy w Monako z jeszcze większym zaufaniem do swoich możliwości – powiedział Alex Tai, szef zespołu.
Xavier Mestelan Pinon, dyrektor DS Performance skomentował: Zrobiliśmy krok naprzód, awansując w klasyfikacji producentów. Pierwsza część wyścigu w wykonaniu José Maríi Lópeza pokazała, że nasz bolid jest szybki. Pomimo późniejszego błędu kierowcy możemy wyciągnąć wniosek, że DSV-02 okazał się zdolny do powiększania przewagi nad samochodami konkurencji i jednocześnie zużywał mniej energii od nich.
WYNIKI WYŚCIGU
Miejsce |
Kierowca |
1. |
Lucas DI GRASSI |
2. |
Jean-Eric VERGNE |
3. |
Sam BIRD |
4. |
Mitch EVANS |
5. |
Nicolas PROST |
6. |
José María LOPEZ |
7. |
Daniel ABT |
8. |
Adam CARROLL |
9. |
Nelson PIQUET JR |
10. |
Esteban GUTIERREZ |
11. |
Sébastien BUEMI |
12. |
Felix ROSENQVIST |
13. |
Nick HEIDFELD |
14. |
Oliver TURVEY |
15. |
Antonio FELIX DA COSTA |
16. |
Jérôme D’AMBROSIO |
17. |
Loic DUVAL |
18. |
Robin FRIJNS |
19. |
Maro ENGEL |
20. |
Stéphane SARRAZIN |
KLASYFIKACJA KIEROWCÓW
Miejsce |
Kierowca |
Punkty |
1. |
Sébastien BUEMI |
76 |
2. |
Lucas DI GRASSI |
71 |
3. |
Nicolas PROST |
46 |
4. |
Jean-Eric VERGNE |
40 |
5. |
Sam BIRD |
33 |
6. |
Daniel ABT |
20 |
7. |
Felix ROSENQVIST |
20 |
8. |
Nick HEIDFELD |
17 |
9. |
Nelson PIQUET JR |
15 |
10. |
Oliver TURVEY |
15 |
11. |
Mitch EVANS |
12 |
12. |
José María LOPEZ |
10 |
13. |
Antonio FELIX DA COSTA |
10 |
14. |
Jérôme D’AMBROSIO |
10 |
15. |
Loic DUVAL |
9 |
16. |
Robin FRIJNS |
8 |
17. |
Adam CARROLL |
4 |
18. |
Maro ENGEL |
2 |
19. |
Esteban GUTIERREZ |
1 |
20. |
Stéphane SARRAZIN |
1 |
21. |
Qing Hua MA |
0 |
KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW
Miejsce |
Zespół |
punkty |
1. |
Renault e.dams |
122 |
2. |
ABT Schaeffler Audi Sport |
91 |
3. |
DS Virgin Racing |
43 |
4. |
TECHEETAH |
41 |
5. |
Mahindra Racing |
37 |
6. |
NEXTEV NIO |
30 |
7. |
Andretti Formula E |
18 |
8. |
Panasonic Jaguar Racing |
16 |
9. |
Faraday Future Dragon Racing |
7 |
10. |
Venturi Formula E Team |
3 |
Więcej informacji o zespole DS Virgin Racing w Formule E znajdziesz na stronie http://www.ds-virginracing.com i na http://map.virginracing.com/.
DS Performance
DS Performance jest sportowym oddziałem Marki DS. Doświadczenia zdobyte przez DS Performance w Mistrzostwach FIA Formuły E przyczynią się do rozwoju technologii napędów elektrycznych i przyspieszenia prac badawczo-rozwojowych w dziedzinie nowych technologii, takich jak Hybryda Plug-in, czy w 100% elektryczny zespół napędowy. Będą to technologie, nad którymi pracuje obecnie Grupa PSA, a z których docelowo korzystać będzie Marka DS.
Marka DS
Francuska marka rodem z Paryża. Oficjalnie powstała 1 czerwca 2014 r. Jej celem jest powrót francuskich samochodów do segmentu premium. Marka DS, czerpiąca z tego, co najlepsze we francuskim know-how, podtrzymuje tradycję innowacyjności, elegancji i stylu, odziedziczoną po modelu DS z 1955 roku. Gama DS, stworzona z myślą o klientach poszukujących możliwości wyrażenia swojej osobowości, obejmuje modele DS 3, DS 3 CABRIO, DS 4, DS 5, DS 5LS* i DS 6*. Oferuje samochody wyróżniające się wyjątkowym stylem, wyrafinowanymi detalami, szlachetnymi materiałami i zaawansowanymi technologiami, a także hybrydowym układem napędowym z silnikiem wysokoprężnym Hybrid4 oferowanym w DS 5. W Europie samochody marki DS można kupić w DS Store lub w salonach sieci CITROËN dysponujących oddzielną powierzchnią ekspozycyjną dla nowej marki. DS oferuje swoim klientom możliwość poszerzenia kontaktu z marką poza sam produkt dzięki ofercie ekskluzywnych usług premium i przynależności do klubu DS PRIVILÈGE. Od swojego debiutu rynkowego do dnia dzisiejszego marka sprzedała ponad 550 tys. samochodów. www.driveDS.com
*Sprzedawane wyłącznie w Chinach
źródło: DS Polska
Najnowsze komentarze