Citroën Berlingo napędzany mieszanką etanolu i benzyny jest testowany przez PSA.
Specjalnie wyposażony Citroen Berlingo jest napędzany mieszanką etanolu i benzyny w proporcjach odpowiednio 1/4 i 3/4. Paliwo wytwarzane w taki sposób jest ponad 20% tańsze od zwykłej benzyny. I teraz wszystko zależy od osiągów i kosztów. Jeśli okaże się, że ekologiczny Citroen radzi sobie dobrze, jest możliwe wprowadzenie tak przygotowanego auta do szybkiej produkcji już w 2006 roku.
Biopaliwa są dla koncernu PSA ważnym elementem stategii firmy, nastawionej na ochronę środowiska. Od lat zarówno w Citroenach jak i w Peugeotach, montowane są filtry cząstek stałych, zgodne z najnowszymi normami Euro. Peugeot prowadzi nawet własne prace nad hybrydowym silnikiem diesla. Próby odbywają się także w Wielkiej Brytanii.
Warto w tym miejscu wspomnieć, że intensywne próby prowadzą też, chociaż już bez wsparcia rządu czy firm, Polacy. Z hurtowni i dużych sklepów w szybkim tempie znika olej jadalny, który może być z powodzeniem stosowany w niektórych silnikach diesla bez żadnych przeróbek. Inne wymagają drobnych modyfikacji układu zasilania, ale jazda na takim oleju jest jak najbardziej możliwa.
Charakterystyczny zapach smażonych frytek unosi się już teraz nad niektórymi pojazdami, wprawiając w konsternacje coponiektórych mniej świadomych przechodniów. Być może dzięki wysokim cenom paliw i horrendalnie wysokej akcyzie (podatki to ponad połowa ceny paliwa!) niedługo nasz kraj stanie się liderem w produkcji oleju a przy okazji zniknie problem niezagospodarowanych obszarów wiejskich. Kto wie. Pomarzyć zawsze można.
Najnowsze komentarze