Szef DS Automobiles, Yves Bonnefont uważa, że liczba dealerów zajmujących się sprzedażą modeli marki w Europie, jest zbyt duża. Salony odpowiedzialne za DS powinny być bardziej specjalistyczne i premium.

Marka DS Automobiles oddzieliła się od Citroena w 2014 roku. Podział wciąż postępuje i samochody spod znaku DS docelowo mają być oferowane w odrębnych obiektach. Większość z nich wciąż jest jeszcze przypięta do salonów Citroena. Yves Bonnefont uważa, że jest obecnie jest nadmiar dealerów zajmujących się sprzedażą DS. „Mamy sieć, która jest dla nas zbyt duża. Sprzedałem 65 tys. samochodów w Europie i nie potrzebuję sieci stworzonej dla 1 mln” – powiedział w wywiadzie dla Automotive News Europe.

Pracownicy salonów Citroena, w których oferowane są także modele DS, są szkoleni głównie pod sprzedaż samochodów marki spod znaku szewronów. Jak mówi Bonnefont „Nie są zbyt dobrze zaznajomieni z produktem i klientami DS”. Aby lepiej zgłębić produkty marki oraz poznać klientów ukierunkowanych na segment premium dealerzy, którzy zajmą się sprzedażą DS przechodzą obecnie specjalistyczne szkolenia. W planie kursu jest są m.in. odwiedziny ekskluzywnego salonu jubilerskiego Van Cleef & Arpels, aby poznać relację z klientami ukierunkowanymi na produkty luksusowe.

Jeszcze do końca roku ma powstać 400 salonów o nazwie DS Store. W Polsce, w ciągu najbliższych 2 lat będzie ich łącznie 8. Zostaną zlokalizowane w największych miastach naszego kraju: Gdańsk, Łódź, Warszawa, Poznań, Wrocław, Szczecin, Katowice i Kraków.

Obiekty DS Store obowiązuje jeden światowy standard. Salony mogą mieć powierzchnię minimum 250 m² oraz odpowiednią kolorystykę wykorzystującą czerń, bordowy karmin i barwę szampańską. Klienci muszą mieć do dyspozycji oddzielne miejsca parkingowe, recepcję oraz wyszkolonych doradców do dyspozycji. Przyszłe obiekty DS Store będą też wyposażone w DS Virtual Vision, czyli miejsce, gdzie za pomocą specjalnych okularów będzie można w 3D skonfigurować i spersonalizować odpowiedni dla siebie model DS. W Europie sprzedawane są obecnie takie modele jak DS 3, DS 4 DS 4 Crossback oraz DS 5, ale do końca roku dołączy również nowy SUV DS 7 Crossback.

Źródło: Automotive News Europe

Galeria

Dodaj komentarz

16 komentarzy do "Yves Bonnefont: zbyt dużo dealerów dla DS"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Tester
Gość

Tak głupiego podejścia to tylko może wymyślić Citroen.
Mam C5 już 8 lat od nowości, mieszkam w Rzeszowie. Skoro nie ma nowej C5 może i chętnie bym coś kupił z DS-a ale wtedy co? Muszę jechać nie wiem gdzie, chyba do Warszawy, tak ?. W moim mieście są 2 salony Mercedesa, salon Audi, czyli marki produkujące o wiele bardziej uznane samochody. W takim razie tam sobie coś wybiorę.

Krzysztof
Editor

Trochę racji Pan ma, ale tylko od strony klienta. Dealer DS mógłby się zwyczajnie nie utrzymać nawet w tak bogatym mieście, jak Rzeszów. Z uwagi na zbyt słabą rozpoznawalność marki – nad tym DS Automobiles musi jeszcze mocno popracować. Z drugiej strony jeśli sieć dealerska będzie mizerna, to i klientów będzie mało.

pawelhks
Gość

@Tester
w Warszawie bedzie Pan obsluzony premium, w Rzeszowie w Citroenie nie mialby Pan na to szans :P
Tez sie usmialem jak zobaczylem tytul artykulu i przeczytalem tresc. Nie mam bladego pojecia jak sie obsluguje klienta VIP, ale przypuszczam, ze jakby sie sprzedawca nie staral, po jakich szkoleniach by nie byl to nie majac dobrego produktu ciezko bedzie zrobic wynik na sprzedazy.

Krzysiek
Gość

Troche brzmi to jak zamkniete kolo. Nie bedzie nowych salonow, bo sprzedaz DS jest slaba. Sprzedaz DS jest slaba, bo poza Warszawa nie ma salonow…

Caly artykul brzmi mniej wiecej tak: auta mamy dobre, siec dealerska ogromna tylko ludzie glupi nie chca ich kupowac.

Roman
Gość
Właśnie niedawno odwiedziłem z ciekawości taki salon DS w Warszawie w Al. Krakowskiej 206, który jest po prostu kawałkiem powierzchni hali gdzie sprzedawane są Citroeny. Stały tam jeden obok drugiego modele DS3, dwa DS4 oraz jeden DS5. Nie było DS4 Crossback. Przed tą halą stały zaś do jazd demonstracyjnych po jednym DS3, DS4 i DS5. Obejrzałem dokładnie wszystkie wystawione modele DS, zarówno wewnątrz jak i zewnątrz. Oglądnąłem wnętrze bagażników, otworzyłem pokrywy silników aby zobaczyć jak wygląda wnętrze komory silnikowej. Oczywiście zamknąłem powtórnie te pokrywy, naturalnie bez trzaskania. Rozejrzałem się czy w pobliżu były gdzieś wystawione prospekty tych samochodów. Niestety ich… Czytaj więcej »
pawelhks
Gość

przeciez nie tak dawno DS oglosil, ze ich salony maja miec – jesli dobrze zrozumialem – wirtualny, czyli przychodze do dziupli w srodku miasta, pije wypasiona kawe, siadam na wypasionej kanapie, dostaje na oczy wirtualne okulary i wirtualnie klepie drzwiami zmieniajac kolor boczkow drzwi, zmieniam konfiguracje tapicerki itp pierdoly. Takie kino3d, ktorego celem jest sprzedaz samochodu.

Spoogie
Gość

Niestety taka BEZNADZIEJNA jest obsługa w Citroenach. Ja w Katowicach pojawiłem się w salonie z żoną i dzieckiem w celu przymiarki do C4P i … musiałem się prosić o przedstawienie oferty, czekałem na sprzedawdze ponad 15 minut. Pan sprzedawca był wielce zajęty wypełnianiem tabelek sprzedażowych dla swojego kierownictwa. Dodatkowo po przedstawieniu (bylejak) oferty pan wział ode mnie numer telefonu i powiedział że do mnie zadzwoni jak tylko będą mieli ciekawą ofertę. 3 dni później c5p miał promocję letnią z obniżka o 10tyś. Zgadnijcie czy sprzedawca do mnie zadzwonił?

pawelhks
Gość

@Spoogie
Wg danych na pzpm.org.pl sprzedaż Citroena w Polsce wzrosła o prawie 40 procent za okres styczeń czerwiec 2017 w stosunku do roku poprzedniego, zatem wie Pan ile tabelek jest do wypełniania?

Spoogie
Gość

Widziałem te tłumy w salonie właśnie. 4 ludzi z obsługi w salonie i nas trójka oglądająca auto przez 15 minut. Gdyby moja żona nie podeszła i poprosiła to pies z kulawą noga by nie przyszedł. Jeśli tak wygląda proces sprzedażowy, że muszę sprzedawcę za uszy wyciągać zza biurka i się prosić to dziękuję.

mam DS
Gość
Obawiam się, że w dzisiejszych czasach lepiej sprawdziłaby się opcja porządnego konfiguratora na stronie internetowej i opcji zamówienia z dostawą do domu. Może przyjechać na pozłacanej lawecie. Naprawdę nie wszyscy klienci są premium, burak w dresie też ma prawo do porządnego samochodu. Marki typu BMW gros sprzedaży robią na tzw. aspirujących, którzy nie wiedzą nawet jak wygląda biżuteria premium i mają to w nosie, ale chcą mieć po prostu fajną brykę. Ale o czym mówimy, skoro do dziś na polskiej stronie dsautomobiles.pl nie ma możliwości sprawdzenia, czy są jakieś sztuki w ogóle dostępne w Polsce. Na hiszpańskiej i francuskiej można… Czytaj więcej »
pawelhks
Gość
na FB Citroen podal strone, na ktorej mozna sprawdzic auta – nowe i uzywane – dostepne od reki. To jakby konkurencja dla citroenselect. Nie pamietam teraz tej strony, jak bede mial dostep do FB to podrzuce link. Jest tam sporo pozycji, w tym DS. W zeszlym tygodniu dostalem mailowo zaproszenie do oceny zakupu swojego citroena (transakcja sprzed dwoch lat), co tez uczynilem i opinia widnieje na citroen.pl, ale widac troche sztucznosc konstrukcji, gdyz opinie pojawiaja sie z data dodania, ktora jest widoczna, zatem jest kilka opinii z dnia 5 lipca, kolejne z data majowa, itd. Nie ma spontanicznosci w dodawaniu… Czytaj więcej »
pawelhks
Gość
super stronka
Gość

Słownie 1 sztuka DS3 z 2017… Jak ma być sprzedaż, skoro nie ma czego sprzedawać.

texas910gus
Gość

Strategia, konsekwencja, high-tech produktu i są efekty, kolejny sukces.

toughluck
Gość

Zapomniałeś na końcu wpisu dodać

toughluck
Gość

A może nie zapomniałeś, bo mi też ucięło. Miało być {/sarkazm}

wpDiscuz