Carlos Tavares, prezes PSA Peugeot Citroën, przedstawił w dniu dzisiejszym plan „Back in the Race”, stanowiący swoistą „mapę drogową” działań na lata 2014-2018 w celu zapewnienia szybszej poprawy kondycji Grupy. Plan obejmuje trzy kryteria:
– trwałe uzyskanie dodatniego free cash-flow operacyjnego do 2016 roku,
– uzyskanie przez Grupę free cash-flow operacyjnego łącznej wartości 2 miliardów euro w okresie 2016-2018,
– osiągnięcie przez Pion produkcji samochodów Grupy marży operacyjnej w wysokości 2% w roku 2018, przy czym jej docelowa wartość w okresie średnioterminowym (2019-2023) ma wynieść 5%.
Plan „Back in the Race” wyznacza cztery cele operacyjne:
1. DS, Peugeot i Citroën – 3 marki rozpoznawalne na całym świecie
– rozwój DS jako pełnoprawnej marki Premium ulegnie przyspieszeniu.
– jednocześnie Grupa będzie kontynuowała zmianę pozycjonowania tych trzech marek, tworząc bardziej czytelne i wzajemnie uzupełniające się gamy i poprawiając ich pozycjonowanie cenowe.
2. Plan nowych modeli Grupy – bardziej precyzyjny i lepiej dopasowany do potrzeb klientów
– gamy modeli Grupy zostaną stopniowo zracjonalizowane i sprowadzone do 26 modeli w 2020 roku. Dzięki skoncentrowaniu się na mniej licznej gamie Grupa PSA Peugeot Citroën będzie mogła lepiej odpowiedzieć na potrzeby rynku, zwiększając swoją rentowność poprzez ukierunkowanie się na najbardziej rentowne segmenty.
– ponadto pozwoli to na lepsze wykorzystanie platform i podzespołów na całym świecie oraz bardziej precyzyjne ukierunkowanie nakładów na prace badawczo-rozwojowe i inwestycje Grupy.
3. Rentowny wzrost na rynkach pozaeuropejskich zgodnie z podstawowymi zasadami prowadzenia działalności w branży samochodowej
– grupa w dalszym ciągu będzie przyspieszała swój rozwój w Chinach, gdzie we współpracy z koncernem Dongfeng trzykrotnie zwiększy swoją sprzedaż do roku 2020, rozwijając jednocześnie markę DS.
– umowa o współpracy z Dongfeng pozwoli również na szybszy rozwój Grupy w krajach Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN).
– równolegle Grupa będzie musiała poprawić swoją pozycję w Rosji i zmienić business model stosowany w Ameryce Łacińskiej w celu zapewnienia rentowności działalności prowadzonej w tych dwóch strefach w ciągu najbliższych trzech lat.
– PSA Peugeot Citroën będzie również poszukiwał szans rozwoju w nowych, silnie rozwijających się krajach w Afryce czy w basenie Morza Śródziemnego.
– w tym celu zostanie wprowadzona nowa organizacja Grupy opierająca się na podziale na sześć regionów: Eurazja, Europa, Środkowy Wschód-Afryka, Ameryka Łacińska, Chiny i ASEAN, Azja i Pacyfik.
4. Modernizacja w celu zwiększenia konkurencyjności, zwłaszcza na rynku europejskim
– w celu zwiększenia swojej konkurencyjności Grupa PSA Peugeot Citroën przyspieszy modernizację swoich zakładów, aby były zgodne z najlepszymi światowymi standardami, kontynuując jednocześnie proces redukcji kosztów i zapasów.
Zmiana kultury przedsiębiorstwa
Grupa musi wprowadzać kulturę ukierunkowaną na osiąganie zysku oraz kompleksowe podejście, aby zapewnić sobie szybsze osiągnięcie rentowności. Kontynuacja rozpoczętego procesu zmian kultury jest ważnym warunkiem realizacji wymienionych powyżej celów.
Z okazji prezentacji planu „Back in the Race” Carlos Tavares oświadczył: „Poprzez realizację planu »Back in the race« chcę zapewnić szybszą poprawę kondycji Grupy, wykorzystując cały potencjał i inwencję jej pracowników, abyśmy ponownie szybko weszli na drogę do rentowności”.
PSA Peugeot Citroën
Grupa, posiadająca trzy marki o światowej renomie – DS, Peugeot i Citroëna – sprzedała w 2013 roku na świecie 2,8 mln samochodów, w tym 42% poza Europą. Jest drugim co do wielkości europejskim producentem samochodów, a jej obroty w 2013 roku wyniosły 54 miliardy euro. Utrzymuje pozycję europejskiego lidera pod względem niskiej emisji CO2, wynoszącej średnio w 2013 roku 115,9 g CO2/km. PSA Peugeot Citroën działa w 160 krajach. Jej działalność obejmuje również finansowanie (Banque PSA Finance) i produkcję wyposażenia samochodowego (Faurecia).
Więcej informacji znajdziesz na: www.psa-peugeot-citroen.com
Carlos Tavares przedstawia plan „Back in the Race”, którego celem jest zapewnienie szybszej poprawy kondycji Grupy
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze