Czy szykuje nam się nowy kryzys w rządzie? Zjawisko jest niesamowite. Są ich tysiące i są wszędzie. Pojawiły się nagle w każdym, nawet najodleglejszym zakątku naszego kraju. Żółte, zielone, niebieskie i ta najgorsza odmiana – czerwone. Wzbudzają niekontrolowane odruchy u kierowców. Widząc je osoby prowadzące samochody trąbią, mrugają, zatrzymują się. A co gorsza zatrzymują ruch. Co takiego dzieje się na Pomorzu, Mazurach, w Małopolsce i Wielkopolsce a nawet na Mazowszu?
Sytuację wyjaśnia nieco nasz film obrazujący sytuację na polskich drogach:
Mamy do czynienia z niezwykłą migracją kaczek drogowych. Wszystkiemu winien Citroen 2CV.
Sytuacja jest na tyle poważna, że komunikat wydało nawet Ministerstwo Drogownictwa. Jak czytamy w komunikacie:
„Komitet Ds. Zapobiegania Kryzysowi W Drogownictwie, na posiedzeniu w dniu 28 lipca 2015 roku, podjął decyzję o przekazaniu do publicznej wiadomości ostrzeżenia, związanego z kryzysem na drogach. Wobec pojawienia się na polskich drogach co najmniej 2 tysięcy bliżej niezidentyfikowanych kaczek, Minister Drogownictwa ostrzega oraz informuje:
Na polskich drogach w ciągu ostatnich dni można zaobserwować tysiące kaczek. Uprasza i ostrzega się kierowców o ostrożną jazdę.
1. Uprasza się o pozdrawianie kierowców kaczek gestem ręcznym lub mrugnięciem światłami.
2. Dopuszczalne jest używanie niesłyszalnych klaksonów, aby nie płoszczyć kaczek.
3. Ekstremalnie niebezpieczne! Zatrzymywanie kaczek może być niebiezpieczne. Można zarazić się 2CVfilią. To bardzo niebezpieczna i w zasadzie niemożliwa w wyleczeniu choroba. Pochłania duże koszty i wciąga. Przejażdżki 2CV są absolutnie zakazane!
4. Dodatkowo należy podkreślić, iż przyczyny migracji kaczek są znane i zbadane. Niezwykła aktywność tych pojazdów wynika z Międzynarodowego Zlotu 2CV, który właśnie zaczyna się w Toruniu.
5. Apeluje się do służb mundurowych o niekaranie kaczek mandatami, bo może to wzbudzić wściekliznę.
Mając na uwaze powyższe, Komitet Ds. Zapobiegania Kryzysowi W Drogownictwie podjął decyzję o spotkaniu w najbliższy piątek w Toruniu, celem przeprowadzenia badań nad 2CVfilią. Dalsze komunikaty mogą się nie ukazywać.”
Wytworzył: Młodszy Sekretarz ds. Drogownictwa, inżynier Jan Wolnojadący.
Specjalne podziękowania dla członków 2CV Club Polska za pomoc w realizacji materiału.
Najnowsze komentarze