Nie macie wrażenia, że dość dawno nie byliśmy w Ameryce Południowej? Czas sprawdzić, co się tam dzieje na rynku francuskiej motoryzacji. A przecież w krajach tego regionu, zwłaszcza w Brazylii, po ładnych kilku latach niezłej sprzedaży rynek się załamał. Na szczęście w tych kiepskich warunkach bardzo dobrze radzi sobie Citroën Aircross.
Nowa wersja tego samochodu wprowadzona została na brazylijski rynek w listopadzie ubiegłego roku. I zdecydowanie trafiła w gusty Brazylijczyków. Biorąc bowiem pod uwagę fakt, że rynek nowych samochodów w tym kraju skurczył się o 20,8% (w okresie listopad’2015 – listopad’2016), sprzedaż crossovera Citroën Aircross dynamicznie wzrosła.
W ciągu pierwszych jedenastu miesięcy bieżącego roku Citroën Aircross sprzedał się w Brazylii w 6.557 egzemplarzach. To o 51,4% więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, kiedy to poprzedni model uzyskał wynik 4.331 sztuk.
Jeszcze lepiej wygląda wynik samego listopada. W roku bieżącym zarejestrowano w Brazylii 685 takich aut, gdy w ubiegłym roku było to jedynie 368 sztuk. To oznacza wzrost aż o 86,1%! A w dodatku był to jeden z niewielu samochodów w segmencie, którego sprzedaż wzrosła.
Citroën Aircross został, jak wspomniałem, odświeżony pod koniec ubiegłego roku. Ma teraz bardziej dynamiczne linie, wprowadzono nowe technologie (centrum multimedialne z dotykowym 7-calowym wyświetlaczem, kamera cofania itp.), poprawiono komfort (korekty zawieszenia, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego) i ekonomię (oszczędniejsze silniki, zmienione przełożenia skrzyń biegów, ogumienie o niskich oporach toczenia, wprowadzenie trybu Eco aktywowanego przyciskiem).
Pojawiła się też nowa forma sprzedaży: Citroën ST@RT.
„Wraz z wprowadzeniem wersji Aircross ST@RT sprzedawanej wyłącznie przez Internet znacząco wzrosła atrakcyjność modelu” – twierdzi Paulo Solti, dyrektor generalny Citroën do Brasil.
Citroën ST@RT zaprezentowany po raz pierwszy na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w São Paulo jest odpowiedzią marki na zapotrzebowanie współczesnego życia i klientów, którzy masę czasu spędzają korzystając z elektronicznych kanałów komunikacji. To ludzie wykorzystujący nowoczesne technologie w pracy i w życiu prywatnym. Nic więc dziwnego, że Citroën Aircross ST@ART dostępny jest wyłącznie w sprzedaży internetowej. To samochód dla maniaków Internetu. Dostępny w sprzedaży przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Szybko, łatwo i przyjemnie, nawet bez wychodzenia z domu.
Citroën Aircross ST@ART ma atrakcyjną cenę. Wynosi ona 53.690 reali. W wyposażeniu standardowym ma m.in. radio firmy Pioneer, które wyposażono w ekran LCD, Bluetooth® oraz port USB, a także dywaniki z oznaczeniem serii modelu. Unikalny monogram pojawia się także z tyłu karoserii.
Citroën Aircross ST@ART ma też dodatkowe zalety:
– ubezpieczenie kradzieżowe – za 150 reali miesięcznie (czyli 1.380 reali rocznie) klient ma zapewnione ubezpieczenie przed kradzieżą na cały rok;
– plan serwisowy – za 1 reala miesięcznie (365 reali rocznie) klient ma zapewnione przeglądy po 10.000 km, 20.000 km i 30.000 km;
– ubezpieczenie asekuracyjne – plan ochrony finansowej gwarantujący spłatę nawet do trzech rat za samochód w przypadku utraty przez klienta pracy.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën do Brasil
Najnowsze komentarze