W połowie czerwca pisaliśmy o podpisaniu umowy pomiędzy PSA Peugeot Citroën, a firmą Bolloré Group, na mocy którego to porozumienia francuski koncern będzie produkował autko o nazwie Bluesummer. Wspominaliśmy, że PSA zajmie się też dystrybucją tych w 100% elektrycznych autek. Dziś wiemy, że będą one oferowane w sieci dealerskiej Citroëna.
To czteromiejscowe sympatyczne auto napędzane jest całkowicie za pośrednictwem prądu. Opracowane zostało przez Bolloré Group i jest jednym z kilku modeli tej firmy. Nadwozie Bluesummera wytwarzane jest z tworzywa ABS PMMA barwionego na etapie produkcji, odchodzi więc malowanie. Lekkość konstrukcji sprawia, że Bluesummer zdaje się przypominać Mehari – legendarne odkryte autko bazujące na Citroënie 2 CV. Citroën będzie Bluesummery produkował w swojej fabryce w Rennes, a pierwsze egzemplarze zjadą z taśmy produkcyjnej we wrześniu. Trochę późno, bo po wakacjach, ale z drugiej strony choćby na Lazurowym Wybrzeżu można z nich będzie korzystać praktycznie przez cały rok ;-)
Bolloré Group ma duże doświadczenie w opracowywaniu układów elektrycznych, w tym także w magazynowaniu takiej energii. To firma aktywna na polu elektrycznej mobilności, która zaprojektowała już kilka samochodów tego typu, w tym właśnie cabrio Bluesummer. Citroën zajmie się nie tylko produkcją tego autka, ale i marketingiem związanym z wprowadzeniem go na rynek. Siła i doświadczenie Citroëna na francuskim rynku, to niebagatelne wartości tego porozumienia.
„Partnerstwo z Bolloré Group jest okazją dla sieci Citroëna na zwiększenie sprzedaży i obrotów poprzez przyciągnięcie do salonów nowych klientów, zwłaszcza tych lubiących oryginalność i świeżość, których Bluesummer jest doskonałym przejawem. W ten sposób może wzrosnąć sprzedaż także naszej podstawowej gamy samochodowej” – twierdzi Philippe Narbeburu, dyrektor sprzedaży Citroëna i DS we Francji.
Każdy dealer Citroëna chcący oferować Bluesummera będzie jednak musiał podpisać stosowane porozumienie z Bolloré Group, jednakże Citroën zapewnia w tej kwestii odpowiednie wsparcie.
KG; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze