Citroën C4 Cactus jest samochodem, który prezentuje zupełnie nowe podejście do motoryzacji. Gdzieś w tym wyścigu producenci zagubili się najwyraźniej i upychają w samochodach coraz więcej elementów, które tak naprawdę nie tylko nie są nam, kierowcom, potrzebne, ale można by wręcz rzec, że są nam zbędne. C4 Cactus oferuje to, co uprzyjemnia podróż, a pozbywa się tego, z czego bez trudu można zrezygnować.
Nic więc dziwnego, że C4 Cactus wzbudza takie zainteresowanie. Wszak wstrząsnął nieco segmentem C, bo jest samochodem, który przy o około 10% niższych kosztach zaoferuje wcale nie mniej, a pewnie nawet więcej przyjemności z jazdy, niż konkurencji. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa (nawet 3,1 l/100 km w wersji BlueHDi 100) owa przyjemność z jazdy będzie jeszcze większa ;-)
Projektując Cactusa zadbano o naprawdę wiele pozytywnych czynników. Płynne linie eliminują stylistyczną agresję, a nazwa Cactus wcale nie musi kojarzyć się z kłującymi igłami, ale z oszczędnym gospodarowaniem płynami i energią. Elementy Airbump pozwalają chronić karoserię przed parkingowymi uszkodzeniami stając się jednocześnie dodatkowym elementem stylistycznym, który zwiększa możliwości personalizacyjne.
Nowy projekt kokpitu sprawia, że deska rozdzielcza staje się czysta w formie, a sterowanie za pomocą dotykowego ekranu nie jest – w dobie wszechobecnych smartfonów, tabletów, czy paneli sterujących innych urządzeń – niczym dziwnym. Pokolenie „dotykaczy” wchodzi za kierownice!
Nowatorskie podejście do bezpieczeństwa – w C4 Cactus poduszka czołowa pasażera zniknęła ze swojego standardowego miejsca i powędrowała… na dach. W efekcie można było zastosować większy schowek przed pasażerem, a w krytycznym momencie airbag dla pasażera wystrzeli z podsufitki. A ewentualny szklany dach (zależnie od wyposażenia) zapewni doskonałe doświetlenie wnętrza jednocześnie chroniąc je przed znaczącym przyrostem temperatury dzięki budowie z materiałów o wysokiej ochronie termicznej.
We Francji można już Citroëna C4 Cactus zamawiać. Ceny startują od poziomu 13.950 euro, a w gamie pojawiło się sześć jednostek napędowych https://francuskie.pl/citroen-c4-cactus-dane-techniczne/: cztery benzyniaki (VTi 75, VTi 82, e-VTi 82 oraz e-THP 110) i dwa diesle (e-HDi 92 oraz BlueHDi 100), przy czym mocniejsza jednostka wysokoprężna pojawi się także w proekologicznej wersji Airdream.
Citroën C4 Cactus oferowany jest w czterech wariantach wyposażeniowych (Start, Live, Feel, Shine) i już w standardzie pojawia się 7-calowy ekran dotykowy. Dziesięć kolorów nadwozia wzbogaca cztery barwy okładzin Airbump (ale nie każdą można mieć przy każdej barwie nadwozia; łącznie możliwych jest 21 kombinacji), co łączyć można z trzema tonacjami wnętrza (Ambiance Stone Grey, Pack Purple Inside oraz Pack Habana Inside).
Citroën C4 Cactus pojawi się we francuskich salonach w czerwcu, a szczegóły cenowe prezentujemy poniżej.
C4 Cactus VTi 75 BVM Start – 13.950 euro
C4 Cactus VTi 82 BVM Live – 15.200 euro
C4 Cactus VTi 82 BVM Feel – 16.950 euro
C4 Cactus e-VTi 82 ETG Feel – 17.850 euro
C4 Cactus VTi 82 BVM Shine – 18.700 euro
C4 Cactus VTi 82 ETG Shine – 19.600 euro
C4 Cactus e-HDi 92 ETG6 Feel – 20.550 euro
C4 Cactus e-HDi 92 ETG6 Shine – 22.300 euro
C4 Cactus BlueHDi 100 BVM Live – 18.900 euro
C4 Cactus BlueHDi 100 BVM Feel – 20.650 euro
C4 Cactus BlueHDi 100 BVM Shine – 22.400 euro
Citroën C4 Cactus – ceny na francuskim rynku
KG; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze