W Europie generalnie nie ma to większego znaczenia, ale ciekawe wieści napłynęły z Ameryki Południowej. Instytucja Cesvi Brasil (Centrum Doświadczeń i Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego) dokonuje badań samochodów pod kątem ich odporności na zalewanie. Dziwi Was to? Dlaczego? ;-) Wszak w strefie równikowej, w której leży duża część tego kraju, średnie roczne opady wynoszą od 1.500 do nawet 4.000 mm (dla porównania w Polsce: ok. 600 mm). Do tego deszcze potrafią tam być gwałtowne i długotrwałe, a wówczas inaczej podchodzi się do kwestii szczelności samochodu.
Citroëny C4 i C4 Picasso uzyskały wg indeksu prowadzonego przez Cesvi Brasil po cztery gwiazdki w pięciogwiazdkowej skali. Indeks obejmuje wartości od 0,5 do 5 gwiazdek, a bada się ważne z punktu widzenia użytkowania samochodu w takim klimacie elementy. Dla przykładu: układ dolotowy i wydechowy, szczelność silnika, stopień kompresji, alternator, układ elektryczny, sonda lambda, czujnik prędkości obrotowej silnika, sprzęgło, a także szczelność kabiny oraz skuteczność usuwania wody z szyb (praca wycieraczek, konstrukcja odpływów).
Badanie Cesvi Brasil jest istotne nie tylko z powodów użytkowych. Jego wyniki biorą pod uwagę także ubezpieczyciele, gdyż im lepsze zabezpieczenia samochodu, tym niższe stawki, bo ryzyko uszkodzenia w wyniku zalania jest mniejsze.
Warto podkreślić, że również Nowy Citroën C3 wypadł w teście bardzo przyzwoicie zdobywając 3,5 gwiazdki.
„Wyniki testu dowodzą, że czynione przez nas wysiłki, już na etapie projektu, przynoszą efekty i pozwalają nam na zaoferowanie klientom nie tylko coraz bardziej konkurencyjnych produktów, ale też samochodów dostosowanych do brazylijskiej rzeczywistości” – powiedział Eduardo Grassiotto, dyrektor obsługi posprzedażnej Citroën Brasil.
Citroen
KG; zdjęcia: Citroën Brasil
Najnowsze komentarze