Citroen C5 Aircross – dlaczego tak późno w Europie?

3
825

Citroen C5 Aircross zadebiutował podczas tegorocznego salonu samochodowego w Szanghaju. Producent najpierw planuje wypuścić model na rynek chiński, a w Europie zobaczymy nowego SUV-a dopiero pod koniec 2018 roku. Dlaczego tak późno?

Citroen przygotowuje ofensywę SUV-ów, podążając ścieżką wyznaczoną przez Peugeota. Na targach w Szanghaju zaprezentowano C5 Aircross, który jest częścią tej ofensywy. Mógłby z powodzeniem wprowadzić zamęt wśród konkurencji na rynku europejskim… mógłby, ale jeszcze sobie na niego poczekamy i to dosyć długo.

Zapytaliśmy Citroena na Twitterze, dlaczego model trafi do Europy dopiero pod koniec 2018 roku. Przypomnijmy, że Chiny dostaną ten samochód już w połowie tego roku. Uzyskaliśmy odpowiedź, że producent najpierw musi skupić się na mniejszym SUV-ie. Będzie to C3 Aircross. Wersja koncepcyjna tego pojazdu oznaczona plakietką C-Aircross zadebiutowała w marcu podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie.

Pojazd zwiastuje zmiany w gamie Citroena polegające na ukierunkowaniu na samochody typu SUV/crossover. C3 Aircross ma za zadanie zastąpić w ofercie producenta C3 Picasso, który do tej pory był minivanem. Już w czerwcu zostanie zaprezentowana seryjna wersja tego samochodu. Model trafi do europejskiej oferty pod koniec 2017 roku.

Późne wprowadzenie na rynek Starego Kontynentu modelu C5 Aircross może dziwić, zwłaszcza że samochód ma do zaoferowania swoim klientom dwie całkowite nowości. Pierwszą z nich jest napęd hybrydowy typu Plug-in Hybrid, który znajdzie się we flagowej wersji nowego SUV-a. Składa się z benzynowej jednostki połączonej z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 300 KM. Napęd będzie przekazywany na wszystkie koła.

W nowym SUV-ie debiutuje również nowy rodzaj zawieszenia wyposażonego w progresywnie działające poduszki hydrauliczne. Zgodnie z zapowiedziami system ma odznaczać się lepszym tłumieniem nierówności i dostarczyć większego komfortu podczas jazdy, godnego marki Citroen.

Musimy pogodzić się z decyzją Citroena i grzecznie czekać na pojawienie się nowych modeli. Już niedługo Krzysztof powróci z targów motoryzacyjnych w Szanghaju i w szczegółach opowie o nowym SUV-ie. Zapraszamy na relację.

Galeria

Dodaj komentarz

3 komentarzy do "Citroen C5 Aircross – dlaczego tak późno w Europie?"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Jack from Tourer
Gość

Fajny samochód.

ace
Gość

o co chodzi z tym nowym citroenem C5 na pokazie?
https://www.youtube.com/watch?v=eNK3y6Ax_9Q

ToJa
Gość

Wg mnie sprawa jest prosta. Wersja na rynek chiński nie spełniłaby europejskich standardów. Produkowana jest lokalnie, ma zupełnie inne silniki, pewnie inne wyposażenie itp.

Tak jak Renault zrobiło z Kadjarem. Ten chiński to zupełnie inne auto z taką samą budą jak europejski.

Teraz potrzebują czasu na przygotowanie wersji europejskiej.

wpDiscuz