Europejski Citroën C6 przeszedł do historii już kilka lat temu – teraz można go kupić jedynie na rynku wtórnym, gdzie cieszy się sporym zainteresowaniem wśród miłośników marki. A inni nie wiedzą, co tracą ;-) Jednakże Citroën C6 powróci – już za kilkanaście dni w Chinach na Salonie Samochodowym w Pekinie zostanie zaprezentowana tamtejsza wersja tego samochodu.
Niestety nie będzie ona miała zbyt wiele wspólnego z obłędną stylistyką europejskiej wersji. Chiński Citroën C6 bazował będzie bowiem częściowo na samochodzie Dongfeng A9 – sedanie produkowanym przez wielki chiński koncern samochodowy, z którym Citroën od lat współpracuje.
„Nasz” Citroën C6 był po francusku ekstrawagancki, więc puryści z pewnością skrytykują zachowawczą linię chińskiego C6. Nie wiadomo jeszcze, jakie rozwiązania techniczne trafią do tego samochodu. Wiemy na pewno, że posadowiono go na płycie podłogowej EMP2 – modularnej platformie znanej choćby z europejskich modeli C4 Picasso, czy Peugeot 308. Co do gamy silnikowej, to też „szału ni ma” – dobrze poinformowane źródła mówią o turbodoładowanych benzynowych silnikach 1.8 i 2.0, oczywiście czterocylindrowych. Na pewno będą też automatyczne skrzynie biegów.
Auto oferować będzie obsługę bezkluczykową, dotykowy ekran, obsługę peryferyjnych urządzeń multimedialnych i sporo przestrzeni. Nadwozie – oczywiście trzybryłowe, chiński C6 jest sedanem, bo to – mimo rosnącej popularności wszelkiego rodzaju SUV-ów i crossoverów – najbardziej prestiżowa linia w Państwie Środka.
Krążące od kilku tygodni plotki mówią wprawdzie o hydropneumatycznym zawieszeniu chińskiego C6, ale nie mamy nawet cienia potwierdzenia, by miało się to sprawdzić. Spojrzę na to szczególnie dokładnie w Pekinie, dokąd znowu się wybieram – na pewno napisze o tym w relacji z tamtejszych targów.
Salon w Pekinie zbliża się wielkimi krokami i na pewno będzie wielkim wydarzeniem w światowej motoryzacji. Wiemy, że producenci francuscy szykują na te targi światowe premiery i na pewno jedną z nich będzie Citroën C6. Z niecierpliwością czekamy na to, co pokażą Peugeot, Renault i DS Automobiles.
KG
Najnowsze komentarze