Po dziesięciu miesiącach sprzedaży roku 2016 Citroën może się pochwalić dorobkiem 216.200 nowych aut (osobowych i lekkich dostawczych), jakie zarejestrowano nad Sekwaną. To wynik porównywalny z rezultatem uzyskanym w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Jeśli chodzi o samochody osobowe, to po dziesięciu miesiącach bieżącego roku Citroën „ma na koncie” na rodzimym rynku niemal 166.000 aut. Najwięcej z tego przypadło na model C3. Zarejestrowano we Francji blisko 47.400 egzemplarzy tego auta, co daje mu siódme miejsce wśród najchętniej kupowanych nad Sekwaną modeli samochodów. Wynik ten na pewno mocno wzrośnie w listopadzie i grudniu. Tylko w październiku Citroën C3 odnotował bowiem 22,2-procentowy wzrost sprzedaży. To efekt wprowadzenia nowego modelu, który szerokiej publiczności został zaprezentowany podczas Paris Mondial del’Automobile.
Dodajmy, że auto dopiero teraz trafia do salonów, ale Francuzi zachęceni targową ekspozycją tylko w październiku kupili blisko 2.000 sztuk nowego C3.
Znaczący udział w tegorocznej sprzedaży Citroëna we Francji ma też C3 Picasso. Zarejestrowano niemal 13.700 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 2,2% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Bardzo dobrze sprzedaje się też C4 Cactus – po dziesięciu miesiącach br. na ten model przypada prawie 17.900 rejestracji (wzrost o 3,4%).
Liderem segmentu MPV pozostaje Citroën C4 Picasso. Od początku roku na francuskie drogi wyjechało blisko 35.400 nowych sztuk tego auta oferowanego w dwóch wersjach nadwoziowych.
Rynek francuski wzbogacił się też o ponad 8.300 nowych osobowych wersji Berlingo. To wzrost o 4,1% w stosunku do tego, co udało się uzyskać po dziesięciu miesiącach roku minionego.
Dobrze został przyjęty również w pełni elektryczny e-Mehari. Wprowadzono go na rynek w marcu i od tamtej pory Francuzi kupili blisko 1.100 egzemplarzy tego jakże rekreacyjnego samochodu.
Jeśli chodzi ogólnie o samochody elektryczne, to we Francji zaczyna się chyba boom na te auta. Po dziesięciu miesiącach bieżącego roku Citroën odnotował przeszło czterokrotny wzrost sprzedaży takich samochodów, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
W segmencie lekkich aut użytkowych Citroën po dziesięciu miesiącach 2016 roku może się pochwalić sprzedażą ponad 50.300 aut. Oznacza to 2,8-procentowy wzrost stosunku do analogicznego okresu roku 2015. Lokomotywą sprzedaży w tym segmencie jest oczywiście Berlingo – ponad 21.000 aut, o 5,2% więcej, niż rok temu o tej porze. Wzrostem o 8,7% poszczycić się może Citroën Jumper (prawie 8.600 nowych rejestracji). Jeszcze większy wzrost (o 11,4%) zanotował Nowy Citroën Jumpy – sprzedano prawie 8.100 egzemplarzy. W samym tylko październiku’2016 sprzedaż była o 28% większa, niż w październiku ubiegłorocznym.
Nieźle w gamie aut użytkowych wypada też biznesowa wersja Citroëna C4 – blisko 3.000 nowo zarejestrowanych sztuk oznacza wzrost sprzedaży o 20,1%!
Warto przy okazji dodać, że stoisko Citroëna podczas Paris Mondial del’Automobile odwiedziło 700.000 osób, z których każda spędziła na ekspozycji średnio 36 minut. Szczególne zainteresowanie budziły koncepcyjny Citroën CXperience, zdobywca Grand Prix AutoPlus & RTL, oraz Nowy Citroën C3.
Marka aktualnie wspiera swoją sprzedaż we Francji ciekawą reklamą, którą specjalnie dla Was prezentujemy poniżej:
https://youtu.be/GIBAu4ybBpE
Szczególnie ważna dla Citroëna jest teraz sprzedaż modeli C4 Picasso (poddany lekkiemu liftingowi), SpaceTourer, Nowego Jumpy i oczywiście Nowego C3, który jest wspierany m.in. znanym Wam już klipem reklamowym:
https://youtu.be/_K2_-vgmKWY
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze