Citroën może być zadowolony – mimo nie najświeższej gamy modelowej styczeń był udanym miesiącem dla marki na rodzimym rynku. Fakt, że w dużej mierze przyczyniły się do tego dobre wyniki sprzedaży lekkich aut użytkowych, ale i osobówki z szewronami Francuzi kupowali chętnie. Oto garść szczegółów.
Francuzi biorą pod uwagę wiele kwestii. Wyliczyli na przykład, że w styczniu bieżącego roku był o jeden dzień roboczy mniej, niż rok temu. Mimo to rynek aut osobowych i dostawczych wzrósł tam o 4,7%, a sama marka Citroën zanotowała wzrost nawet odrobinę większy – 4,8%. Citroën uzyskał w efekcie skumulowany udział w rynku na poziomie 12%.
W segmencie aut osobowych liczba rejestracji marki Citroën wzrosła o 2,2% w stosunku do stycznia’2015, a w Top10 na rodzimym rynku znalazły się dwa modele marki – Citroën C3 na piątym miejscu i Citroën C4 Picasso na pozycji ósmej.
Największy wpływ na wyniki Citroëna we Francji miały modele:
– C3 – blisko 4.600 rejestracji (3,3% udziału we francuskim rynku) i wzrost o 12,5%;
– C3 Picasso – niemal 1.300 rejestracji i wzrost o aż 18,1%;
– C4 – ponad 1.900 rejestracji, o 10,3% więcej, niż rok wcześniej;
– C4 Picasso i Grand C4 Picasso – ponad 3.300 rejestracji, lider segment MPV.
Sukcesem zakończyły się też Dni Otwarte (16-17 stycznia), które przyniosły najlepsze wyniki w ciągu minionych 10 lat takich akcji! Złożono wówczas ponad 3.400 zamówień na samochody osobowe, z czego niemal 1/3 przypadła na Citroëna C3. Klienci chętnie wybierali też C4 Cactusa (+40% więcej, niż rok wcześniej) i gamę C4 Picasso (+13% w stosunku do roku ubiegłego).
Z kolei w segmencie lekkich aut użytkowych, który we Francji urósł o 11,6% Citroënowi przybyło aż 14%. Udział rynkowy wzrósł o 0,3 punktu procentowego i osiągnął poziom 16,8%.
Tutaj niekwestionowanym liderem marki jest Berlingo (Samochód Użytkowy roku 2016 wg L’Argus) – w styczniu bieżącego roku zarejestrowano nad Sekwaną ponad 2.000 egzemplarzy tego kombivana (wzrost o 29,4% i o 1 punkt procentowy wyższy udział w rynku). Dużym zainteresowaniem (ponad 600 rejestracji) cieszył się także Citroën Jumpy (wzrost o 7,6% w stosunku do stycznia 2015).
KG
Najnowsze komentarze