Z okazji Salonu Samochodowego Frankfurt 2017 Citroën konkretyzuje swoją wizję ofensywy w świecie przygody i rekreacji, i prezentuje trzy nowe modele:
- NOWY KOMPAKTOWY SUV-A C3 AIRCROSS, samochód o silnej osobowości, przestronny i modularny na miarę vana, oferujący wysoki poziom komfortu i liczne technologie mobilne;
- SPACETOURER RIP CURL CONCEPT, unikatowy, koncepcyjny van 4X4, przyjazny i idealnie przystosowany do wypraw za miasto;
- NOWY E-MEHARI STYLED BY COURRÈGES, stanowiący kolejną odsłonę kreatywnej współpracy dwóch kultowych francuskich marek,
Trzy modele i trzy sposoby korzystania z samochodu ilustrują umiejętność czerpania inspiracji przez Citroëna ze stylów życia i tworzenia na ich podstawie nowoczesnych i pełnych ekspresji samochodów. Ta filozofia obowiązuje dla każdego segmentu i w każdym regionie świata. Odzwierciedlają ją śmiałe modele o niezrównanym poziomie komfortu, w pełni zgodne z programem CITROËN ADVANCED COMFORT®. Citroën oprócz gamy produktów rozbudowuje także swoją sieć serwisową i tworzy nowe rodzaje usług mobilnych.
Na Salonie we Frankfurcie Citroën prezentuje całkowicie odmienną wizję samochodu, zainspirowaną doświadczeniami klientów, którą ilustrują trzy następujące modele:
- NOWY KOMPAKTOWY SUV C3 AIRCROSS. Ten nowy w gamie marki SUV został zaprezentowany po raz pierwszy 12 czerwca tego roku. Jest dostępny w zróżnicowanych kombinacjach kolorystycznych nadwozia iwystroju wnętrza, które dobrze ilustrują jego liczne możliwości personalizacji. Kabina jest wyrazem bogatego know-how Citroën w zakresie przestronności, modularności i doświetlenia wnętrza i stanowi nową referencję w tym segmencie samochodów. Citroën C3 Aircross oferuje wysoki poziom komfortu podróżowania z wykorzystaniem 12 nowoczesnych technologii wspomagania prowadzenia i 4 technologii łączności ze światem. C3 Aircross jest wręcz stworzony do wypadów w plener dzięki swemu charakterowi SUV-a oraz takim systemom jak choćby Grip Control z funkcją Hill Assist Descent. Wprowadza nowy standard w świecie kompaktowych SUV-ów w zakresie komfortu, walorów użytkowych i warunków podróżowania.
- SPACETOURER RIP CURL CONCEPT. Marki Citroën i Rip Curl kontynuują współpracę, której owocem jest idealny model do wypadów w nieznane. Unikatowa edycja SpaceTourera dzięki napędowi 4×4, opracowanemu przez Automobiles Dangel przeznaczona jest dla wielbicieli sportów na wolnym powietrzu. Chcąc uwolnić samochód od wszelkich ograniczeń, firma Pössl zaprojektowała wyposażenie godne kompaktowego campera. SpaceTourer Rip Curl posiada stylowe nadwozie i wnętrze wykończone specyficznie dobranymi kolorami i materiałami, które podkreślają jego oryginalność.. SpaceTourer Rip Curl Concept będzie towarzyszył teamowi Rip Curl podczas najbliższego objazdu Europy od października 2017 do stycznia 2018 roku.
- CITROËN E-MEHARI STYLED BY COURRÈGES jest czteromiejscowy i w 100% elektryczny. Pełną wyrazu osobowość i charakter samochodu podkreśla dach typu Hard Top. Wnętrze zostało całkowicie przeprojektowane, uwzględniając obowiązujące kanony stylistyczne Citroën. Nowa generacja E-MEHARI zapoczątkowana jest ekskluzywną, limitowaną edycją zaprojektowaną wspólnie z domem mody Courrèges. Kontynuując współpracę w sferze wyrafinowanej elegancji i ekologicznych środków transportu, obie kultowe francuskie marki prezentują szczególną wersję tego modelu. Integralna czerń nadwozia, pokrywająca także pałąki bezpieczeństwa, kontrastuje z bliską filozofii Courrèges świetlistą bielą wnętrza.
- C3 WRC – Uosobienie motoryzacyjnych pasji, przygody i sportowego ducha. Coraz lepsze wyniki uzyskiwane w kolejnych rajdach przez tę wyczynową wersję Citroëna C3 pozwalają oczekiwać sukcesu komercyjnego na miarę wersji seryjnej, sprzedanej do dnia dzisiejszego już w ponad 170 000 egzemplarzy.
- Nowoczesne usługi w zakresie mobilności ułatwiają korzystanie z samochodów. Są to usługi wprowadzone z myślą o klientach, takie jak Citroën Advisor, serwis z opiniami klientów o punktach sprzedaży i produktach Citroëna, ale także nowe usługi takie jak Citroën Rent&Smile umożliwiające wynajęcie samochodu marki wpunkcie sprzedaży czy Citroën Earn&Drive, dzięki której właściciele samochodów marki Citroën mogą zarabiać wynajmując swój samochód.
- Atrakcyjne i pełne światła stoisko jest miejscem, które przyciąga ciepłymi materiałami i stanowi bardzo konkretną ilustrację obietnicy marki „Be Different, Feel Good”. Odwiedzający salon odnajdą również La Maison Citroën, które prezentuje nowy format punktów sprzedaży marki.
-
OFENSYWA SUV-ÓW W EUROPIE: C3 AIRCROSS
Światowa premiera nowego kompaktowego SUV-a Citroëna. Wyróżniający się unikatową, pełną ekspresji sylwetką, wzbudzający zaufanie i spersonalizowany, C3 Aircross reprezentuje całkiem nowe podejście do motoryzacji określone w ramach programu Citroën Advanced Comfort®. Program stawia na pierwszym miejscu ogólny poziom komfortu, przestronność, modularność i prostotę użytkowania. Dzięki obszernej kabinie, niespotykanej modularności i 12 systemom wspomagania prowadzenia, C3 Aircross wnosi świeżość do świata SUV-ów.
-
SUV O SILNEJ OSOBOWOŚCI I LICZNYCH MOŻLIWOŚCIACH PERSONALIZACJI
Nowy Citroën C3 Aircross jest kompaktowym SUV-em o długości 4,15 m, wyróżniającym się sylwetką pełną siły, oryginalności i świeżości. Nadwozie o unikatowej budowie i wspólnych dla nowych modeli Citroëna cechach ma wszelkie atrybuty specyficzne dla solidnego i bezpiecznego SUV-a: zwiększony prześwit, podwyższoną pozycję za kierownicą, ochronną osłonę przedniego i tylnego zderzaka, duże koła i poszerzone nadkola. Sylwetkę o wyraźnie zaokrąglonych kształtach podkreśla szereg akcentów graficznych, takich jak barwne relingi dachowe czy barwione szyby w tylnych słupkach z efektem „żaluzji”. C3 Aircross wyróżnia się także niespotykanie bogatą ofertą personalizacji, która obejmuje 90 kombinacji wyglądu zewnętrznego z czterema kolorami dachu dla wersji dwubarwnych i czterema pakietami kolorystycznymi oraz pięcioma mocno zróżnicowanymi wystrojami wnętrza. Obfitująca w linie poziome stylistyka wnętrza doskonale podkreśla przestronność kabiny i wywołuje poczucie bezpieczeństwa. Zasiadający za kierownicą C3 Aircrossa z miejsca rozpozna cechy i właściwości jezdne typowe dla SUV-a. Zwinny w mieście dzięki zwartej budowie i zawsze gotów do wypadów na bezdroża dzięki systemom Grip Control® i Hill Assist Descent, C3 Aircross dysponuje bogatą ofertą oszczędnych i efektywnych energetycznie silników benzynowych i wysokoprężnych.
-
KOMPAKTOWY SUV WYPOSAŻONY W MOBILNE TECHNOLOGIE Z NAJWIĘKSZĄ WSEGMENCIE PRZESTRZENIĄ WEWNĘTRZNĄ I MODULARNOŚCIĄ
Program Citroën Advanced Comfort® to gwarancja praktycznych zalet i wysokiego poziomu komfortu kompaktowego SUV-a nowej generacji. C3 Aircross jest kompaktowym SUV-em, bezkompromisowym pod względem komfortu i funkcjonalności, co znakomicie ułatwia jego codzienną eksploatację. Ma obszerne, komfortowe siedzenia i wyróżnia się wzorcową przestronnością (największa odległość od siedzisk do dachu, najwięcej miejsca na nogi), niezrównanymi możliwościami zmiany konfiguracji wnętrza (przesuwna, złożona z 2 niezależnych elementów tylna kanapa i składany do położenia stolika fotel pasażera z przodu, zwiększający długość przestrzeni ładunkowej do 2,40 m) oraz wyjątkowo pojemnym bagażnikiem (410 l z możliwością powiększenia do 520 l). Dobre samopoczucie w kabinie to również możliwość cieszenia się wnętrzem skąpanym w świetle dzięki dużemu, otwieranemu, szklanemu, panoramicznemu dachowi. C3 Aircross dysponuje szeregiem pomysłowych schowków, łącznie ze strefą bezprzewodowego ładowania smartfonów na środkowej konsoli, jak również kompletną gamą systemów wspomagania prowadzenia, takich jak wyświetlacz HUD, Active Safety Brake, system automatycznego przełączania świateł, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, nie zapominając o takich użytecznych na co dzień rozwiązaniach jak Park Assist czy CITROËN Connect Navi.
-
SPACETOURER RIP CURL CONCEPT TO PRZYGODA BEZ OGRANICZEŃ!
Citroën i Rip Curl kontynuują współpracę i prezentują symbol ucieczki od życia codziennego. To oczywiste, że obie marki postawiły na SpaceTourera, vana, który jest zapowiedzią pełnych swobody przygód. Oferując zwrotność, właściwości jezdne i przydatne technologie, SpaceTourer wykorzystał całe know-how marki Citroën w zakresie stylistyki, przestrzeni na pokładzie i komfortu. Rip Curl, słynny na całym świecie producent sprzętu surfingowego, który istnieje od 1969 roku, udostępnił swoją wiedzę, aby stworzyć praktyczny i funkcjonalny produkt przeznaczony dla fanów sportów w plenerze i przygód. W tym celu SpaceTourer przekształcił się w prawdziwy, solidny i praktyczny kompaktowy kamper, dzięki adaptacji przeprowadzonej przez markę Pössl. Zdolności przeprawowe zostały zwiększone dzięki modyfikacji do napędu 4×4 dokonanej przez Automobiles Dangel. Silnik 2.0 BlueHDi 150 S&S z 6-biegową manualną skrzynią biegów w każdej chwili zapewnia moc.
-
CITROËN & RIP CURL: WSPÓŁPRACA POD HASŁEM STYLU I PRZYGODY
Partnerstwo Citroën i Rip Curl
Partnerstwo Citroën i Rip Curl to oczywiste spotkanie dwóch marek, które opracowują produkty stylowe i techniczne, które gwarantują dobre samopoczucie, zachęcają do działania i do przeżywania przygód. Po opracowaniu modelu C4 Cactus Rip Curl, dostępnego w katalogu Citroën od 2016 roku, Citroën i Rip Curl kontynuują współpracę. Dzieląc wspólne wartości, takie jak kreatywność i innowacyjność, obie marki mają okazję wyrazić pasję do przeżywania przygód i odkrywania nowych obszarów, nazywanej przez Rip Curl „The Search”. Współpraca nabrała nowego wymiaru przy tworzeniu koncepcyjnego, kompaktowego kampera, łączącego w sobie styl, funkcjonalność i swobodę użytkowania. SpaceTourer Rip Curl Concept zaprasza do wyruszenia w drogę i do przeżywania przygód bez żadnych ograniczeń i korzystania z pełnej swobody i relaksu. Zespoły Rip Curl i dział kolorów i materiałów w Centrum Stylu marki Citroën zaprojektowały model SpaceTourer Rip Curl Concept jako symbol sportów plenerowych i surfingowych. Wybór materiałów i kolorów, specjalne tapicerki, a także dbałość o szczegóły podkreślają charakter tego modelu koncepcyjnego, który wyraża jednocześnie ideę sportswear, surfwear i outdoor.
Europejskie tournée: Rip Curl Tour by Citroën!
Od października 2017 r. do stycznia 2018 r. SpaceTourer Rip Curl Concept odbędzie europejskie tournée z ekipą Rip Curl na pokładzie. Zaplanowano około 20 postojów w najpiękniejszych europejskich spotach surfingowych w Niemczech, Anglii, Francji, Hiszpanii, Portugalii i we Włoszech. Będzie tam można bezpłatnie przetestować najnowsze innowacje sztandarowej marki surfingowej w obecności zawodowych surferów. Będzie to także idealna okazja do zapoznania się z tym unikatowym samochodem koncepcyjnym stworzonym specjalnie dla amatorów surfingu! Z myślą o miłośnikach sportów zimowych ostatnie etapy trasy będą poświęcone górom i snowboardowi i będą miały miejsce we Francji, Szwajcarii i w Austrii.
Więcej informacji na stronie: www.ripcurl.eu/fr/events/european/rip-curl-tour-by-citroen.html
Na zewnątrz, monolit inspirowany vanami surferów
SpaceTourer Rip Curl Concept przejmuje kody stylistyczne kultowych vanów surferów, w tym nadwozie w dwóch kolorach. Wybrane kolory sprawiają wrażenie solidności i harmonizują z naturą: górna część karoserii jest w kolorze ciemny khaki, a jej dolną część pokrywa świetlisty beż. Żółta, fluorescencyjna listwa podkreśla poziomą linię samochodu oraz wprowadza pomiędzy dwa kolory jaskrawą i świeżą nutę, która nadaje sylwetce dynamiki. Podnoszony dach jest również w kolorze ciemny khaki, a w momencie otwarcia ukazuje zharmonizowane materiały wykończenia: tapicerkę w kolorze khaki, dużą moskitierę z siatki i żółte fluorescencyjne lamówki nawiązujące kolorem do żółtej listwy biegnącej wokół karoserii. 17-calowe, diamentowane, aluminiowe obręcze kół zaskakują beżowym kolorem, identycznym jak dolna część karoserii. Awanturniczy charakter samochodu wzmacnia zderzak przedni i tylny wyposażony w kły w kolorze szarym satynowym.
Spójność stylistyczna zewnętrza i wnętrza oparta na kontrastach
Wnętrze samochodu współgra z kolorystyką karoserii. Siedzenia w pełni oddają ideę poziomego odcięcia kolorów. Poziomy układ dwóch kolorów nawiązuje do dwukolorowej karoserii i podkreśla wrażenie przestronności na pokładzie. Główna część siedzeń pokryta jest elegancką skórą w kolorze khaki z poziomymi przeszyciami, które nadają jej prążkowany wygląd. Górna część oparć, zagłówki, wstawki w panelach drzwiowych i przód siedziska pokryte są Alcantarą w kolorze ciemnoszarym, która jest bardzo miękka w kontakcie ze skórą (ramiona, uda, przedramiona). Wstawki w kolorze żółtym fluorescencyjnym stanowią kontrast, nawiązując do listwy, która podkreśla zewnętrzną linię karoserii, i są ewokacją elementów stylistycznych najnowszych modeli seryjnych marki Citroën. Siedzenia są zdobione przeszyciami, kolorowymi lamówkami i fluorescencyjny żółtym paskiem. Poza siedzeniami specjalnemu wykończeniu został poddany również kokpit, w którym elementy deski rozdzielczej, kierownicy i drzwi są w kolorze żółtym fluorescencyjnym, co dodatkowo wzmacnia osobowość tego samochodu koncepcyjnego.
Wszystkie elementy wyposażenia wnętrza zostały zmodyfikowane: fronty zostały pomalowane na czarny matowy, a żółte fluorescencyjne linie tworzą zaskakujący kontrast, podkreślając schowki. Z tyłu przednich foteli stoliki typu lotniczego zostały pokryte skórą w kolorze khaki, a kieszenie w oparciach zostały wyłożone ciemnoszarą Alcantarą. Natomiast wysuwany stół został pomalowany w kolorze khaki.
Przemyślany w najdrobniejszych szczegółach dla fanów surfingu
SpaceTourer Rip Curl Concept ma wiele specyficznych rozwiązań, które zapewniają większy komfort i łatwość obsługi, w tym Pakiet Plein Air. Tak, aby móc poczuć się jak w prawdziwym domu na czterech kołach i móc się zrelaksować, na przykład po intensywnym dniu surfowania, SpaceTourer Rip Curl Concept został wyposażony w prysznic z zasłoną wbudowaną w tylną klapę. Jest on podłączony do zbiornika na wodę, znajdującego się w jednym ze schowków i umiejscowiony z tyłu przy otwartej tylnej klapie. Matowa zasłona zabezpiecza wnętrze przed zachlapaniem i chroni użytkownika przed wzrokiem ciekawskich. Na Pakiet Plein Air składają się również różne akcesoria niezbędne do uwolnienia się od ograniczeń i skupienia na tym, co jest naprawdę ważne: wodoodporny schowek na kombinezony, stacja meteorologiczna, sejf do zamocowania pod samochodem, w którym można zostawić kluczyki, kiedy idzie się do wody.
Inne ważne dodatki to: taśmy umocowane pod sufitem pozwalające na zawieszenie dwóch desek surfingowych w kabinie w przerwach między treningami, a także różne akcesoria marki Fatboy, które uprzyjemniają życie na pokładzie oraz poza nim podczas postojów: dmuchana sofa Lamzac, przenośna lampa, pled, itp.
-
OD NOWOCZESNEGO VANA DO MODULARNEGO KAMPERA: WOLNOŚĆ NA CO DZIEŃ!
Pössl jest wiodącym europejskim producentem kamperów przebudowanych z samochodów dostawczych. Campster oparty na modelu SpaceTourer i zaprezentowany na największych na świecie targach samochodów rekreacyjnych w Düsseldorfie w sierpniu 2016 roku jest doskonałym połączeniem samochodu osobowego z rekreacyjnym. Wszystko zostało w nim tak zaprojektowane, żeby stworzyć z tego kampera prawdziwy „szwajcarski scyzoryk” z gatunku „wszystko w jednym”, do którego chętnie się wraca i ładuje akumulatory po wyprawie na świeżym powietrzu. SpaceTourer Rip Curl Concept został zaprojektowany, aby sprostać oczekiwaniom osób lubiących koczowniczy tryb życia, rekreację na świeżym powietrzu, bez ograniczeń i jak najbliżej natury. Model gwarantuje bezstresowe, proste i ułatwione życie.
SpaceTourer w wersji M (pośredniej) staje się wielofunkcyjnym vanem z podnoszonym dachem, który oferuje swoim pasażerom różne elementy wyposażenia podnoszące komfort życia na jego pokładzie, funkcjonalne i praktyczne wnętrze pozwalające na maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej. Dzięki kompaktowym wymiarom zewnętrznym (długość 4,95 m, szerokość 1,92 m, wysokość 1,99 m) jest bardzo zwrotny i pozwala na jazdę nie tylko w mieście, ale również po wąskich dróżkach. Jego ograniczona wysokość pozwala na wjazd na miejskie parkingi, jak również na parkingi przy plażach!
Model wyposażony jest w dwoje przesuwanych elektrycznie bocznych drzwi, otwieranych bez użycia rąk dla większej swobody ruchu i w otwieraną tylną szybę, a jego wyposażenie wewnętrzne wykonane jest z materiałów wytrzymałych, gwarantujących trwałość. Dzięki modularności i praktycznym rozwiązaniom sprawdza się zarówno podczas wypoczynku jak i w codziennym użytkowaniu. W konfiguracji „dziennej” pozwala na wygodne podróżowanie 7 osobom, natomiast w konfiguracji „nocnej” w Campsterze mogą spać 4 osoby, na dwóch 2-osobowych leżankach. Dla zwiększenia komfortu życia na pokładzie, podnoszony dach pozwala na swobodne stanie wewnątrz pojazdu. Kamper jest wierny programowi Citroën Advanced Comfort®, który stawia komfort na pierwszym miejscu na każdym etapie projektowania modelu marki Citroën. Ten kompaktowy, nowoczesny i przyjazny samochód jest uosobieniem spokoju, niezależnie od tego, czy mówimy o siedzeniach, zawieszeniu czy o przestrzeni na pokładzie.
Praktyczna i modularna strefa kuchni i jadalni
Zintegrowana mini-kuchnia, w której znajduje się kuchenka gazowa, zlew i liczne schowki pozwala na łatwe przygotowanie posiłków, tak jak w domu. W razie potrzeby kuchenka może być wyjęta i ustawiona na zewnątrz dla lepszego obcowania z naturą lub ochrony przestrzeni mieszkalnej przed nieprzyjemnymi zapachami. Zainstalowana obok kuchenki lodówka pozwala na przechowywanie jedzenia i napojów w chłodzie. Dzięki licznym schowkom urządzonym w strefie kuchennej wszystkie akcesoria kuchenne i składniki potrzebne do przyrządzania posiłków są na wyciągnięcie ręki. Przylegający do mini-kuchni szeroki wysuwany i przesuwany stół, ulokowany przed tylną kanapą, pozwala pasażerom na wygodne siedzenie podczas spożywania posiłków. Przednie siedzenia obracają się i w ten sposób wokół stołu powstaje biesiadna przestrzeń, jak w prawdziwej jadalni. Stół składa się w kierunku mini-kuchni, co ułatwia poruszanie się wewnątrz i tworzy wygodną przestrzeń do odpoczynku.
Przyjazna strefa nocna
SpaceTourer Rip Curl Concept został zaprojektowany, aby zapewnić pasażerom ciepłą, przyjazną i wygodną przestrzeń życiową. Udało się w nim wygospodarować 2 miejsca do spania dla 4 osób. Tylna kanapa rozkłada się tworząc płaską i gładką powierzchnię dzięki dodatkowemu materacowi. Tym samym zapewnia dwóm osobom wygodne i osłonięte miejsce do spania w kabinie. Drugie miejsce do spania dla dwóch osób zostało ukryte w podnoszonym dachu. Otwarcie dachu powoduje opuszczenie ukrytego w podsufitce materaca, który tworzy wygodne łóżko nad kabiną. To miejsce do spania, usytuowane zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, pozwala pasażerom cieszyć się najlepszymi chwilami pośród natury dzięki ściankom z brezentu i ażurowej moskitierze: oglądać gwiazdy, słuchać wiatru w drzewach, witać pierwsze promienie słońca. Śpiąc na tym łóżku stajesz się częścią przyrody.
Zoptymalizowana przestrzeń na ubrania
Poza bagażnikiem, który umożliwia bezpieczne zapakowanie największych bagaży, zainstalowane zostały liczne zamykane schowki w pobliżu miejsc siedzących, kuszetek i samego bagażnika. Służą one do przechowywania przedmiotów codziennego użytku chroniąc je przed wzrokiem osób postronnych.
-
VAN GOTOWY DO KOMFORTOWEJ JAZDY PO DROGACH I WIELKICH PRZESTRZENIACH
Zaproszenie do podróży
Stanowisko kierowcy w modelu SpaceTourer Rip Curl Concept zostało całkowicie przeniesione z seryjnego modelu SpaceTourera wraz ze wszystkimi jego zaletami. Wyposażony w najnowsze technologie wspomagania jazdy i łączności, model jest w czołówce pod względem bezpieczeństwa i łatwości obsługi, zarówno podczas jazdy jak i manewrów. Wszystko zostało stworzone tak, aby zapobiegać nagłym i niepokojącym sytuacjom, dzięki czemu kierowca może podróżować w jak najlepszych warunkach komfortu i harmonii. Kolorowy wyświetlacz Head-Up, system Active Safety Brake, nawigacja Citroën Connect Navi i Mirror Screen to tylko niektóre z głównych elementów, które oferuje SpaceTourer dla komfortu ciała i duszy.
Prawdziwe zdolności do jazdy terenowej dzięki modyfikacji przez firmę Dangel
Zaprojektowany do nieograniczonego przeżywania przygód SpaceTourer Rip Curl Concept oferuje możliwości off-roadowe i komfort jazdy na najwyższym poziomie niezależnie od terenu. Dla sprostania intensywnego użytkowania został wyposażony w układ napędowy z odłączalną tylną osią i zwiększony prześwit w porównaniu do modeli seryjnych. Ta modyfikacja do napędu 4X4, dostępna już w modelu SpaceTourer w ramach przebudowy nadwozia, na specjalne zamówienie poprzez sieć Citroëna, jest realizowana przez partnera, Automobiles Dangel, francuskiego specjalisty samochodów terenowych z siedzibą w Alzacji. Układ napędowy gwarantuje większą swobodę i oferuje możliwości typowego samochodu 4×4 przy jednoczesnym zachowaniu stateczności i istotnych cech wydajności i bezpieczeństwa modelu SpaceTourer. Funkcja 4×4 zapewnia pełną trakcję w warunkach ograniczonej przyczepności. System blokowania tylnej osi włączany pokrętłem na desce rozdzielczej pozwala mu zwiększyć trakcję i wybrnąć ze szczególnie trudnych sytuacji niezależnie od pory roku.
-
VAN PRZETESTOWANY PRZEZ SURFERÓW, RODZINĘ SURFERÓW TURNERÓW
Rodzina Turnerów miała okazję odkryć i przetestować Citroën SpaceTourer Rip Curl Concept podczas kręcenia w południowej Irlandii filmu promującego SpaceTourer Rip Curl Concept.
Turnerowie są brytyjską rodziną pochodzącą z Kornwalii i niepodobną do innych. Są to Lewis, ojciec, 48 lat i Ellie, córka, 15 lat. Od najmłodszych lat Ellie wykazywała wyjątkowe zdolności i prawdziwą pasję do surfingu. Nic więc dziwnego, że wraz z ojcem i bratem jeździła po świecie w poszukiwaniu najpiękniejszych spotów surfingowych. W ostatnich latach Turnerowie postanowili spędzać pół roku za granicą: zimę w Indonezji, a lato w kamperze w Europie, przede wszystkim we Francji. Szukają najlepszych spotów surfingowych, aby Ellie mogła doskonalić się pod okiem Lewisa, który został jej trenerem. Ellie jest obecnie mistrzynią surfingu w Wielkiej Brytanii i zajmuje drugie miejsce w europejskim rankingu Pro Junior.
Ellie i Lewis mogli więc podziwiać zapierające dech w piersi widoki wzdłuż dzikich, poszarpanych wybrzeży południowej Irlandii i przeżyć na pokładzie SpaceTourera Rip Curl Concept niezapomniane chwile. Mogli poznać wszystkie zalety tego samochodu koncepcyjnego, korzystając z jadalni, wygodnych łóżek oraz prysznica. Oprócz oryginalnego i dynamicznego stylu, byli pod wrażeniem wszechstronności concept cara, który sprawdził się w każdej sytuacji oraz wysokiej jakości pomysłowego wyposażenia. Czuli się w nim jak w domu. Te piękne chwile sportu i wspólnego spędzania czasu w otoczeniu natury zostały uwiecznione w filmie promocyjnym.
„To doświadczenie było wyjątkowo przyjemne. Najważniejszą częścią całego projektu, która nas szczególnie zaskoczyła, była niewiarygodnie praktyczna strona vana, wynikająca z jego rozmiarów i eleganckiej stylistyki. Może być używany naprawdę jako samochód do jazd codziennych i sprawia wrażenie, że można nim pojechać w poszukiwaniu nowych fal lub nowych miejsc do biwakowania. Dużo światła we wnętrzu i jakość wykonania sprawiają, że jest on szczególnie komfortowy”, Lewis i Ellie Turner
-
CITROËN E-MEHARI STYLED BY COURRÈGES. ELEKTRYZUJĄCY KABRIOLET Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM
Marki Citroën i Courrèges, skupione na przyszłości i ekologicznych środkach transportu, podjęły decyzję o przedłużeniu współpracy w związku z realizacją projektu 4-miejscowego, w 100% elektrycznego kabrioletu.
E-MEHARI stanowi idealne ucieleśnienie wspólnych wartości obu marek: kreatywności, swobody i optymizmu. Wspólne wartości i skojarzenie dwóch światów: mody i motoryzacji zaowocowało stworzeniem ekskluzywnej, limitowanej serii modelu Mehari o nazwie: NOWY CITROËN E-MEHARI Styled by Courrèges. Ta ekskluzywna, ograniczona do zaledwie 61 egzemplarzy edycja, która symbolizuje rok założenia Domu Mody Courrèges, czyni z tego modelu znak obecnych tendencji, coraz bardziej innowacyjnego, a przy tym wiernego duchowi Citroën Méhari z 1968 roku oraz nowoczesnemu stylowi Courrèges.
-
W 100% ELEKTRYCZNY I MODNY PRZEDMIOT
Elegancka, limitowana edycja NOWEGO CITROËNA E-MEHARI Styled by Courrèges wyróżnia się silną, niepowtarzalną i ekscentryczną osobowością. To zasługa całkowicie czarnego nadwozia i białego wnętrza. Ten 4-miejscowy, podwyższony kabriolet, osadzony na 15-calowych, aluminiowych, czarnych, diamentowanych felgach GIVE ME FIVE, może teraz przeobrazić się w miejskiego hatchbacka dzięki dostępnemu w standardzie pomysłowemu, czarnemu dachowi Hard Top. Ekskluzywna wersja jest rozpoznawalna już na pierwszy rzut oka dzięki oznakowaniu „Styled by Courrèges” wykonanego ze szczotkowanego metalu. W przeciwieństwie do concept caru pokazanego w Genewie, przyciąga uwagę eleganckim nadwoziem w jednolitym kolorze Vinyl Black, opracowanym specjalnie dla tej edycji. Czarny kolor tworzy zamierzony kontrast ze świetlistą bielą wystroju wnętrza i wykończonymi na biało ozdobnymi elementami deski rozdzielczej zgodnie z kolorystycznymi kanonami Courrèges. Całkowicie przeprojektowane wnętrze pozwoliło NOWEMU CITROËNOWI E-MEHARI Styled by Courrèges dokonać prawdziwego skoku pokoleniowego z wielką korzyścią dla jakości postrzeganej. Zaprojektowany na miarę, dwukolorowy zestaw toreb podróżnych będzie sprzedawany wraz z samochodem i dostarczany przez Courrèges na adres domowy klienta.
-
PRZYGOTOWANY NA KAŻDĄ POGODĘ I NA KAŻDY RODZAJ DROGI
To zdecydowanie rekreacyjny kabriolet, zapewniający relaks i radość a jednocześnie uniwersalny. Dzięki dachowi Hard-Top, który zapewnia doskonałą izolację akustyczną i cieplną, NOWY CITROËN E-MEHARI Styled by Courrèges nadaje się do jazdy o każdej porze roku, gwarantując użytkownikom pełen spokój ducha przy każdej pogodzie przez cały rok. Świetnie radzący sobie w mieście NOWY CITROËN E-MEHARI Styled by Courrèges zachował jednocześnie charakter samochodu terenowego. Dzięki zwiększonemu prześwitowi (+20 mm), wielosezonowym oponom „Cross Climate” i bocznym elementom ochronnym (nakładki nadkoli, dolne listwy nadwozia i zderzaki), NOWY CITROËN E-MEHARI Styled by Courrèges może z łatwością poruszać się po nieutwardzonych drogach z zachowaniem pełnego poszanowania dla środowiska. Zawsze gotowy do wypadów nad morze i polegający na swoim termoformowanym, niewrażliwym na korozję i drobne uderzenia nadwoziu oraz na nowych, wykonanych ze skóry ekologicznej, wodoodpornych obiciach siedzeń, NOWY CITROËN E-MEHARI Styled by Courrèges jest bardzo prosty w utrzymaniu. Można go myć strumieniem wody.
Jest pierwszym samochodem elektrycznym, który otrzymał znak „Gwarantowane Francuskie Pochodzenie”. Jest zasilany innowacyjnym, litowo-metalowo-polimerowym akumulatorem trakcyjnym, stworzonym na podstawie bogatego francuskiego know-how Grupy Bolloré i zapewniającym zerową emisję podczas jazdy. Ta nowa wersja jest ponadto znacznie bardziej dynamiczna dzięki zwiększonemu o niemal 20% momentowi obrotowemu.
-
POSTAW NA KOMFORT WNĘTRZA I WYSOKĄ JAKOŚĆ
Przytulny i funkcjonalny NOWY CITROËN E-MEHARI Styled by Courrèges dysponuje nowymi, lepiej obejmującymi ciało przednimi siedzeniami wyposażonymi w regulację wysokości. Inną zwiększającą komfort użytkowania nowością jest system „Easy Entry” z odchylaniem 2 przednich siedzeń i pamięcią ustawienia. Nie zapomniano o praktycznych rozwiązaniach – nowych schowkach, w tym zamykanym schowku o pojemności 78 litrów w bagażniku i składanej jednoczęściowej kanapie. Nowością w NOWYM CITROËNIE E-MEHARI Styled by Courrèges jest centralny zamek z pilotem RFID, który jest oferowany w standardzie. Bardziej bezpieczny NOWY CITROËN E-MEHARI Styled by Courrèges jest wyposażony w standardzie w systemy ABS i ESP oraz dwa 3-punktowe mocowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnych siedzeniach. Samochód wyposażono też w szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa: 4 czołowe i boczne poduszki bezpieczeństwa, automatyczne włączanie świateł mijania, wykrywanie zbyt niskiego ciśnienia w oponach, czy też ciągły sygnał ostrzegawczy, ostrzegający pieszych o zbliżającym się samochodzie. NOWY CITROËN E-MEHARI Styled by Courrèges wyposażono także w system audio Bluetooth Parrot z wyjmowanym, przenośnym pilotem, dwoma głośnikami i gniazdem USB.
-
C3 WRC: POWRÓT DO WRC Z WIELKIMI AMBICJAMI
Z trzecim z kolei tytułem mistrza świata w kategorii kierowców, Citroën zdobył w 2016 roku trzeci raz z rzędu tytuł mistrza świata w kategorii konstruktorów po tylu też udziałach bolidu C-Elysée w mistrzostwach FIA WTCC. W 2017 roku Citroën nadał nowy impuls swojej ofensywie w świecie wyścigów samochodowych, podejmując decyzję o powrocie do prestiżowych rajdów FIA WRC. To dyscyplina dobrze znana firmowemu teamowi z 8 tytułami mistrza świata w kategorii konstruktorów i rekordowej liczbie 96 zwycięstw na koncie. Są to mistrzostwa z wysoko ustawioną poprzeczką, wymagające starannego przygotowania się kierowców i zespołów technicznych ze względu na dużą liczbę zmian w przepisach w ciągu kilku ostatnich lat. To wyzwanie w pełni odpowiada technicznym możliwościom Nowego C3 i jego żywiołowości. Właśnie dlatego Citroën zdecydował się na powrót do WRC z nowym C3, będącym symbolem obecnej ofensywy handlowej marki.
Zbudowana na bazie Nowego C3 wersja C3 WRC zachowuje kształty nadwozia i świeżość modelu seryjnego, wzbogaconego kilkoma wyróżniającymi akcentami stylistycznymi: dwupoziomowym, charakterystycznym układem świateł, panelami Airbump®, dwukolorowym dachem i punktowymi, barwnym akcentami. Jest to jednak ultrasportowa wersja o niepowtarzalnej, imponującej stylistyce zewnętrznej, odróżniającej ją od seryjnego Nowego Citroëna C3. Zewnętrzny styl C3 WRC został dostosowany do świata wyścigów samochodowych poprzez ciemne zderzaki, wzmacniającym „spojrzenie” samochodu podkreślone przez logo marki i łączące się z dwiema sięgającymi aż do świateł dziennych LED chromowanymi, poziomymi listwami. Starannie dopracowano również elementy ozdobne, takie jak na przykład żółte obwódki podkreślające muskularne kształty tego samochodu. Szerokość samochodu jest zgodna z nowymi przepisami, podobnie jak wielkość i kształt przednich i tylnych elementów aerodynamiki, które nadają nadwoziu prawdziwie imponujący wygląd.
-
INNOWACYJNE USŁUGI UPRASZCZAJĄCE ŻYCIE KIEROWCOM
Citroën rozbudowuje swoją gamę usług dla większej przejrzystości w relacjach z klientami, ułatwiania codziennego, bezstresowego użytkowania samochodów, jak również ułatwiania zakupu własnego samochodu.
-
RELACJE Z KLIENTAMI
Poprzez usługę Citroën & Ty marka zobowiązuje się do pełnej przejrzystości swych działań tak, aby zyskać zaufanie klientów. Marka kontynuuje poszerzanie swojej oferty usług, ułatwiając klientom nabycie własnego samochodu oraz zapewniając sprawną obsługę i łatwy kontakt zarówno poprzez Internet jak i w punktach sprzedaży. Aktualnie Citroën & Ty oznacza czysty samochód po każdej wizycie w warsztacie, nieodpłatność prac wykonanych bez uprzedniej zgody klienta, oddzwanianie do klienta w ciągu 24 godzin w razie niezadowolenia z usługi oraz usługa Citroën Assistance XL obejmująca 7 lat nieodpłatnej pomocy drogowej 24h/24 7 dni w tygodniu w razie wypadku, awarii lub przebicia opony.
Mobilna aplikacja My Citroën umożliwia dostęp do informacji dotyczących samochodu na smartfonie. Pozwala na stworzenie własnego konta, na którym znajdą się informacje dotyczące najbliższych punktów sprzedaży, dane na temat zużycia paliwa, zalecenia dotyczące przeglądów, czy funkcja ułatwiająca odnalezienie miejsca zaparkowania samochodu. Można nawet umówić się na wizytę w serwisie i poprosić o kosztorys przeglądu.
Nowa aplikacja mobilna Scan My Citroën zapewnia całkiem nową jakość relacji z marką i coraz wyższy komfort psychiczny klientów. W znaczący sposób ułatwia korzystanie z instrukcji pokładowej 2.0. Dostępna w tej chwili w modelach C1, Nowym C3, C4 Cactus oraz w Nowych C4 Picasso, aplikacja oferuje szereg intuicyjnych i interaktywnych funkcjonalności: funkcję scan, wyszukiwanie wizualne i wykaz kontrolek świetlnych.
Dostępna 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu strona Citroën Carstore (www.citroencarstore.fr) umożliwia natychmiastowe porównanie wszystkich ofert nowych samochodów dostępnych na składzie lub w sieci Citroëna. Za pośrednictwem strony www można również zarezerwować wybrany model jednym kliknięciem, bez konieczności wychodzenia z domu. Po wybraniu samochodu spełniającego oczekiwania, inernauta ma możliwość zarezerwowania Citroëna. Wymaga to dosłownie kilku sekund. Wystarczy kliknąć „Zarezerwuj ten samochód”, wskazać, czy chcemy oddać poprzedni samochód w rozliczeniu, i podać dane karty płatności. System zablokuje na naszym rachunku kwotę 250 euro w celu rezerwacji samochodu. Jednocześnie internauta otrzyma e-maila z informacją o zarezerwowaniu samochodu na 3 dni i wycofaniu go z oferty dostępnych modeli. Następnie z internautą skontaktuje się osoba z punktu sprzedaży marki, żeby umówić się na spotkanie. Marka zdecydowanie stawia na e-Commerce. Jest to pierwsza tego rodzaju inicjatywa w świecie producentów pełnych gam samochodów. O jej sukcesie świadczy liczba 150 tys. użytkowników miesięcznie (średnia z 2016 roku).
Działający już w 21 krajach Citroën Advisor (www.citroen-advisor.pl ) to interaktywny serwis internetowy prezentujący opinie o punktach sprzedaży Citroën. Jest to pierwsza taka inicjatywa wśród producentów samochodów z certyfikatem NF Service w zakresie zarządzania opiniami klientów online. Od 2014 roku umożliwia klientom wyrażenie opinii na temat jakości punktów sprzedaży, które mogą ocenić przy okazji zakupu samochodu lub po wizycie w warsztacie. W 2016 r. wprowadzono nowe funkcjonalności. Nabywca nowego Citroën może opublikować ocenę swojego samochodu i podzielić się z innymi swoimi doświadczeniami. Serwis Citroën Advisor zawiera obecnie blisko 140 tys. opinii klientów, ze średnią oceną 4,8 gwiazdek na 5, zarówno jeśli chodzi o punkty sprzedaży jak i o same samochody.
-
W SAMOCHODACH CITROËNA
Citroën Connect Navi dostępny w modelach C3, C3 Aircross, C4 Picasso i SpaceTourer jest systemem nawigacji 3D nowej generacji, z dostępem do Internetu. Ma pojemnościowy ekran 7”, precyzyjnie reagujący na dotknięcie i system poleceń głosowych umożliwiających obsługę funkcji nawigacji, telefonu i multimediów bez odrywania wzroku od drogi. Towarzyszy mu bogata oferta mobilnych usług, m.in. info trafic – informacja o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, cenach paliw na stacjach i parkingach, prognoza pogody, informacja o strefach niebezpiecznych (w opcji), z możliwością dożywotniej aktualizacji map cztery razy w roku oraz 3-letni abonament na usługi wchodzące w skład pakietu Citroën Connect Navi. System obejmuje również funkcję Mirror Screen umożliwiającą w pełni bezpieczne korzystanie z aplikacji zainstalowanych na smartfonie za pośrednictwem pokładowego 7-calowego ekranu dotykowego dzięki protokołom obsługującym większość modeli smartfonów Apple CarPlay™, MirrorLink® i Android Auto.
CITROËN Connect BOX z pakietami SOS & Assistance to rozwiązanie umożliwiające wezwanie pomocy wraz geolokalizacją. W razie wypadku i we wszelkich innych sytuacjach wymagających niezwłocznej interwencji, funkcja ta umożliwia wysłanie właściwych służb ratowniczych na miejsce zdarzenia, automatycznie bądź też po wciśnięciu przez jednego z pasażerów samochodu przycisku „SOS”. Jest dostępna 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu i nie wymaga żadnego abonamentu. Dla zapewnienia klientowi maksimum spokoju ducha możliwe jest także skontaktowanie się z telefonicznym centrum pomocy drogowej poprzez długie wciśnięcie przycisku z logo marki. Pakiet SOS & Assistance działa na podstawie Citroën Connect Box, który ma własną kartę SIM i własny moduł GPS. Z takim wyposażeniem dostępnym już od początku tego dziesięciolecia w większości swoich modeli, CITROËN wyprzedza zapisy dyrektywy europejskiej, narzucającej obowiązek wyposażania nowych samochodów wprowadzanych na rynek od kwietnia 2018 roku w system wzywania pomocy „eCall”.
Citroën Connect Packs to pakiet usług, który poszerza ofertę Citroën Connect Box, obejmującą pakiety SOS & Assistance. Zapewnia większy komfort psychiczny i ułatwia codzienne korzystanie z samochodu. Oferta obejmuje pakiet Monitoring (wirtualna książka obsługi i spersonalizowane porady dotyczące eko-jazdy), pakiet Mapping (geolokalizacja samochodu, informacja o korzystaniu z samochodu w określonych strefach i okresach czasowych oraz w zależności od kraju, o dozwolonej prędkości) i pakiet Tracking (geolokalizacja samochodu w przypadku kradzieży).
-
OFERTA MOBILNOŚCI
Citroën Rent&Smile jest prostą i łatwo dostępną ofertą krótkoterminowego wynajmu samochodów proponowaną w sieci koncesjonerów Citroën. Jedyne, co musi zrobić klient, to zarezerwować wybrany model za pośrednictwem odpowiedniego centrum obsługi telefonicznej, a następnie udać się do punktu sprzedaży w celu odbioru samochodu.
Citroën Earn&Drive stwarza klientom Citroën możliwość zgłoszenia swojego samochodu do wynajmu prywatnym osobom oraz korzystania z darmowych, bezpiecznych parkingów w pobliżu swojego miejsca zamieszkania lub w sąsiedztwie lotnisk i dworców kolejowych. W okresie parkowania w danym miejscu samochód jest udostępniany w ramach usługi współużytkowania, a właściciel jest wynagradzany w zależności od ilości przejechanych kilometrów. Earn&Drive zajmuje się organizacją wynajmu w imieniu klienta oraz zapewnia ubezpieczenie AC w towarzystwie ubezpieczeniowym MAIF będącym partnerem oferty.
-
STOISKO CITROËNA: MIEJSCE STWORZONE DO UCIECZKI OD CODZIENNOŚCI, KTÓRE INSPIRUJE
Citroën zaprasza odwiedzających salon na chwilę relaksu i zainspirowania się zgodnie z hasłem marki „Be Different, Feel Good” na swoim stoisku o powierzchni 905 m2. Tutaj proponuje nową interpretację optymistycznego podejścia i komfortu zaaranżowanego z wykorzystaniem ciepłych i przyjemnych materiałów.
Zgodnie ze swoim zwyczajem, CITROËN jest innowacyjny, projektując stoisko z centralnym, dominującym nad całym salonem blokiem, zapewniającym marce doskonałą widoczność. Ten centralny blok, składający się z ciepłych drewnianych połaci i wykończonych świetlnymi punktami ścianek, umożliwia eksponowanie dwóch modeli C3 Aircross w oryginalnych pozycjach – jednego wewnątrz umieszczonej na podwyższeniu skrzyni, drugiego zawieszonego pionowo na ścianie. Wokół centralnie usytuowanego bloku rozstawiono poszczególne modele marki, m. in. kilka egzemplarzy C3 Aircross, E-MEHARI styled by Courrèges oraz SpaceTourera Rip Curl Concept, eksponowanego w surferskim otoczeniu. Wyścigowy model C3 WRC odwiedzający będą mogli oglądać w dyskretnym otoczeniu, oddzielonym od pozostałych modeli przeszkloną ścianą, tworzącą specyficzną oprawę dla jego dynamiki i żywiołowości.
Specyficzny „Genius Bar”, taki jakie można spotkać w sklepach Apple Store, proponuje zwiedzającym zanurzenie się za pomocą dotykowych tabletów w świat filmów wideo La Traction Créative. Za pośrednictwem La Traction Créative CITROËN w ekstrawagancki, przebojowy sposób eksponuje swoje modele i ich atuty: personalizację, komfort, systemy wspomagania prowadzenia, itp.
Znaczną część stoiska marki zajmuje La Maison Citroën. To propozycja nowego doświadczenia, odczuwalnego nie tylko wzrokiem ale i innymi zmysłami. Stanowi zapowiedź nowego formatu punktów sprzedaży marki: konfigurowanie wybranego modelu będzie się odbywać będąc wygodnie usadowionym w obszernych, barwnych fotelach, jak w prawdziwym salonie. Dostępne dla poszczególnych modeli kolory i rodzaje materiałów wykończeniowych będą w nich eksponowane na podobieństwo książek i drobiazgów rozmieszczonych w bibliotece.
Na stoisku odwiedzający mogą również poznać interaktywne muzeum online Citroën Origins i odkryć bogate, jedyne w swoim rodzaju dziedzictwo marki, cofając się kilkoma kliknięciami do jej początków. Od Typu A przez Typ H, Xsarę WRC, concept car Activa 1 po Nowego C3 na Citroën Origins można zobaczyć kultowe modele marki – samochody osobowe, dostawcze, concept cary i modele wyczynowe na jednej stronie internetowej. Po kliknięciu na wybrany model możemy uzyskać najważniejsze dane, obejrzeć model ze wszystkich stron i usłyszeć charakterystyczne dźwięki uruchamianego silnika, klaksonu, czy pracujących kierunkowskazów. To niezapomniane interaktywne doświadczenie. Liczne zdjęcia, dokumenty z epoki (szkice stylistów, reklamy, itd.) oraz muzyka z różnych dekad pozwalają lepiej poczuć klimat tamtych lat.
Zapraszamy również do Café André. Nazwa w oczywisty sposób nawiązuje do założyciela marki André Citroën. Jest to doskonałe miejsce na spokojną rozmowę z ważnym klientem z dala od tłumu. „Le Petit Citroën”: butik z różnymi produktami sygnowanymi przez Citroën i miniaturowymi modelami zabytkowych i nowych modeli. Doskonała okazja dla fanów, by uzupełnić kolekcję miniaturowych modeli lub nabyć najnowsze produkty z kolekcji lifestyle’owej.
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze