Dobre wieści docierają zza naszej zachodniej granicy. Citroën w Niemczech w pierwszym kwartale 2017 roku zanotował znaczący wzrost sprzedaży. Jeszcze lepszy był ostatni miesiąc tego kwartału!
W pierwszym kwartale 2017 roku Citroën sprzedał w Niemczech 16.554 samochody, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku 2016 o 18%. Cały niemiecki rynek wzrósł w tym okresie o 7%. Udział rynkowy marki sygnowanej szewronami wyniósł w efekcie 1,82%. To więcej niż przed rokiem, kiedy to udział ów wynosił 1,65%.
Spośród tych 16.554 samochodów 13.543 sztuki, to auta osobowe. Pozostałych 3.011 przypadło na lekkie samochody użytkowe.
„Pierwszy kwartał 2017 roku był bardzo korzystny dla Citroëna. Pomyślne wprowadzenie na rynek Nowego Citroëna C3 na początku roku, a także wzrost zamówień klientów o 21 procent w obrębie wszystkich modeli pozwala nam patrzeć optymistycznie na nadchodzące miesiące” – powiedział Wolfgang Schlimme, dyrektor Citroëna w Niemczech.
Jeszcze lepiej wyglądają dane za sam marzec 2017 roku. Wówczas to zarejestrowano w Niemczech 6.210 osobowych Citroënów, a to oznacza wzrost w stosunku do marca 2016 roku o aż 44%! Do tego dochodzi aż 1.157 dostawczych aut francuskiej marki, co jest wzrostem 31-procentowym. Licząc tylko marzec Citroën wykroił dla siebie 1,90% niemieckiego rynku.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze