Jesień, to pora roku trochę skrzywiona. Z jednej strony cieszy kolorami (któż nie zachwyci się barwami jesieni w Bieszczadach?), z drugiej zaś smuci szarościami, brakiem słonecznego światła i coraz mniej przejrzystym powietrzem, zamgleniami, czy deszczem. Citroën znalazł na to sposób – wystarczy się wybrać do Paryża i odwiedzić salon ekspozycyjny C_42 francuskiej marki przy Polach Elizejskich 42.
Na poszczególnych poziomach salonu prezentowane są intrygujące samochody, a odwiedzający obiekt mogą samodzielnie sterować kolorystyką świateł. W efekcie szarość jesieni pozostaje na zewnątrz, a w C_42 cieszy nas feeria różnobarwnych świateł!
Co można tej jesieni zobaczyć w C_42?
– UFO – projekt z 2011 autorstwa Ora-ïto łączący samochód ze statkiem powietrznym – niewiarygodny pojazd inspirowany po części słynną reklamą sprzed lat prezentującą Citroëna DS na czterech balonach w miejsce kół, co w oczywisty sposób dowodziło nieziemskiego komfortu „bogini”;
– Citroën C10 Prototype – projekt autorstwa André Lefebvre’a powstały w latach 50. XX wieku będący efektem poszukiwań lekkiego samochodu rodzinnego; aerodynamiczna sylwetka i jednobryłowa konstrukcja były wówczas rewolucyjnym pomysłem w motoryzacji;
– Citroën 2CV 007 – gwiazda srebrnego ekranu, jeden z trzech egzemplarzy wykorzystanych w filmie „Tylko dla twoich oczu”, czyli jednej z części przygód Jamesa Bonda; zagościł na plakacie filmowym i woził Rogera Moore’a i Carole Bouquet;
– Citroën GS Arrows – art-samochód zaprojektowany przez barcelońskiego artystę Jean-Pierre’a Lihou w 1976 roku obrazujący energetyzm, szokujący 73 kolorami karoserii w jakże dynamicznym układzie;
Do tego dochodzą Citroën Grand C4 Picasso, MIX C4 Cactus/Cactus M oraz wyścigowy Citroën C-Elysee WTCC.
Nie brakuje też atrakcji z adrenaliną – na najwyższym piętrze możecie poskakać na trampolinie i zrobić sobie zdjęcie, które za pół euro można wydrukować, ewentualnie za darmo przesłać na wskazany adres e-mail. Można też poczuć prędkość dzięki multisensorycznemu urządzeniu łączącemu dźwięk, światło i wiatr niczym w tunelu aerodynamicznym. Taka przyjemność kosztuje 2 euro.
C_42 jest czynny codziennie od 10:00 do 20:00, a w czwartki, piątki i soboty do 22:00. Średnio każdego roku odwiedza ten salon 1,65 miliona osób. Wstęp jest oczywiście bezpłatny, a na parterze znajduje się butik, w którym można się zaopatrzyć w szereg gadżetów związanych z marką Citroën. Ceny – różne, ale niektóre naprawdę przystępne nawet dla nas, Polaków.
KG; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze