Już w najbliższy poniedziałek dniem prasowym rozpoczyna się Salon Samochodowy w Pekinie – Beijing Motor Show zwany też Auto China. Jest to bardzo ważne wydarzenie dla Citroëna, dla którego Państwo Środka jest dziś rynkiem zbytu na jedną czwartą światowej produkcji. Nic więc dziwnego, że francuska marka zamierza pokazać w Pekinie dwie istotne nowości.
Na stoisku Dongfeng Citroën pojawią się przede wszystkim nowy Citroën C6 oraz całkowicie elektryczny Citroën C-Elysée. Ale nie zabraknie też samochodu naprawdę nietuzinkowego – Citroëna e-Mehari.
W 2015 roku Chiny były największym rynkiem zbytu dla Citroëna. Sprzedano tam ponad 300.000 pojazdów z szewronami, co stanowi jedną czwartą globalnej sprzedaży marki. Nic więc dziwnego, że to właśnie w Państwie Środka objawią się nowe modele. Pekin będzie areną dwóch światowych premier Citroëna.
Dla podkreślenia znakomitych wyników C-Elysee w wyścigowym cyklu WTCC Citroën przygotował w 100% elektryczną wersję C-Elysee. Ten popularny sedan okazał się najlepiej sprzedającym się samochodem spółki joint venture Dongfeng Citroën – w ubiegłym roku zarejestrowano za Wielkim Murem 90.000 egzemplarzy przestronnego sedana. Teraz Chińczycy będą mogli cieszyć się elektryczną wersją tego pojazdu – jego wprowadzenie na rynek zaplanowano na rok 2017. Dla Chin to ważna nowość – w wielkich aglomeracjach tego kraju, których jest naprawdę dużo, jakość powietrza pozostawia wiele do życzenia, na pewno więc samochody elektryczne znajdą znaczącą grupę klientów. Dongfeng Citroën pragnie być kluczowym graczem na chińskim rynku aut elektrycznych. Dodajmy, że C-Elysee w elektrycznej wersji będzie miał zasięg do 250 km, a szybkie ładowanie litowo-jonowych akumulatorów zajmie tylko pół godziny. Pełne nasycenie ich prądem w normalnym trybie wymagać będzie postoju przez 6,5 godziny.
Aby wzmocnić zainteresowanie elektrycznymi Citroënami marka pokaże znany już w Europie model e-Mehari. To rekreacyjne autko z karoserią z tworzyw sztucznych i w pełni elektrycznym napędem. Wygląda obłędnie!
Sedany w Chinach wciąż mają się świetnie, nic więc dziwnego, że Citroën pokaże w Pekinie nowe C6. Nie przypomina on zupełnie modelu wytwarzanego jeszcze parę lat temu w Europie, ale Chińczycy po prostu chcą sedana – okazałego, przestronnego, reprezentacyjnego, ale jednocześnie takiego, który niespecjalnie będzie się rzucał w oczy. I takie auto dostaną. Nowy Citroën C6, który w Pekinie będzie miał światową premierę, to auto z górnej strefy segmentu D. Mierzy 496 cm długości i zaprojektowano go w Centrum Stylu w Paryżu, ale przy aktywnym udziale biura stylistycznego marki w Szanghaju. Produkcją zajmują się zakłady w Wuhan. Na chiński rynek Citroën C6 trafi jeszcze przed końcem bieżącego roku. Klienci powinni być usatysfakcjonowani przestronnością, materiałami, atmosferą panującą we wnętrzu.
Premiera Citroëna C6 w Pekinie jest doskonałą okazją do zaprezentowania programu Citroën Advanced Comfort. Komfort jest wszak tym, z czym Citroën się kojarzy i marka zamierza wciąż podążać w tym kierunku. Ma się to objawiać na cztery sposoby:
– przez zawieszenie, które obrazuje porównanie do kokonu (zawieszenie w powietrzu, brak odczuwania wrażeń z podłoża);
– uproszczenie funkcjonowania w samochodzie – przestronność, pomysłowe schowki, łatwa obsługa;
– intuicyjna technologia – rozwiązania telematyczne integrujące życie w samochodzie i poza nim oraz systemy łatwego uzyskania pomocy w razie potrzeby;
– mniejsze obciążenia psychiczne – stworzenie w samochodzie przyjemnego nastroju, prezentacja tylko istotnych w danym momencie informacji, przyjemne materiały i oświetlenie.
Już teraz zapraszamy Was do śledzenia wortalu – sądzę, że nigdzie nie znajdziecie tak obszernych materiałów z targów w Pekinie, które byłyby poświęcone jedynie francuskiej motoryzacji.
KG; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze