Pierwsza połowa bieżącego roku przyniosła Citroënowi we Francji niemal 137.000 zarejestrowanych samochodów, przy czym ponad 107.000 przypadło na auta osobowe, a niemal 30.000 na lekkie samochody użytkowe.
Duży wpływ na te wyniki miały Citroën C4 Picasso i Grand C4 Picasso. W ciągu sześciu miesięcy zarejestrowano nad Sekwaną 25.000 takich aut, przy czym w samym tylko czerwcu było ich niemal 6.000 (wzrost o 19.5% względem czerwca ubiegłego roku). Cóż – warto pojechać na wakacje nowymi minivanem ;-)
11.000 zarejestrowanych w tym roku we Francji Citroënów, to C4 Cactusy. Od chwili debiutu przed rokiem na francuskie drogi wyjechało już 23.000 egzemplarzy, w samym tylko czerwcu bieżącego roku było to niemal 2.500 aut! Warto dodać, że przeszło połowa klientów decyduje się na najdroższą wersję wyposażeniową.
Dobrze sprzedaje się we Francji także Citroën C1 – w tym roku zarejestrowano nad Sekwaną ponad 7.000 egzemplarzy tego zgrabnego autka. Od chwili wprowadzenia na rynek w czerwcu 2014 roku sprzedano we Francji już 14.000 egzemplarzy, a co czwarta C1-ka, to wersja Airscape z rolowanym dachem.
Klienci coraz częściej wybierają także wersje napędzane silnikami benzynowymi, głównie tymi z rodziny PureTech. Przypomnijmy, że ta jednostka zdobyła tytuł Silnika Roku 2015 w klasie pojemności 1.0-1.4 litra. Udział silników benzynowych w całkowitej sprzedaży Citroëna we Francji sukcesywnie rośnie.
W gamie aut użytkowych świetnie radzą sobie Jumpy i Jumper. Ich sprzedaż w stosunku do pierwszej połowy roku ubiegłego znacząco wzrosła (odpowiednio o 5% i o 3%), ale gdy weźmie się pod uwagę jedynie czerwiec, to wzrosty są naprawdę imponujące – odpowiednio o 20% i 30%.
Informowaliśmy też o innym powodzie do radości dla Citroëna – marka ta okazała się ulubioną marką Francuzów zajmując pierwsze miejsce ex aequo z Michelinem, przy czym ranking dotyczył wszystkich gałęzi przemysłu, nie tylko motoryzacji.
KG
Najnowsze komentarze