Citroën w 2005 roku we Frankfurcie pokazał bardzo wiele ciekawych samochodów, w tym oczywiście flagową limuzynę – C6.
Marka Citroën może poszczycić się najwyższej klasy limuzyną C6, która podkreśla jej wiodące wartości wyrażające się poprzez styl, innowacyjne i nowoczesne technologie. C6 wyróżnia się płynnością linii oraz komfortem zapewnionym dzięki elementom wyposażenia, takim jak system wyświetlania informacji na poziomie wzroku kierującego, alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL), kierunkowe reflektory ksenonowe, aktywne zawieszenie ze zmienną amortyzacją oraz nowy silnik V6 HDi 208 KM z filtrem cząstek stałych (FAP).
Citroën proponuje też gamę samochodów kompaktowych wzbogaconą o niedawno wprowadzony do sprzedaży model C1 oraz silnik HDi 110 FAP w modelu C3, którego styl oraz wyposażenie uległo znaczącym zmianom podobnie jak w C2 i C3 Pluriel.
W zakresie ochrony środowiska Citroën oferuje szeroki wachlarz rozwiązań, zapowiadając w niedalekiej przyszłości premierę modelu C3 Gaz Naturel z napędem na gaz oraz C2 Stop & Start.
Kluczowym atutem tej strategii są silniki wysokoprężne HDi z filtrem cząstek stałych (FAP), wprowadzane systematycznie w całej gamie. Po modelach C8, C5, C4 i Xsara Picasso przyszła kolej na modele C3 i C6. Do chwili obecnej Citroën sprzedał ponad 200 000 samochodów wyposażonych w filtr cząstek stałych.
W pierwszym półroczu 2006 roku zostanie też przedstawiony system zatrzymywania cząstek montowany jako dodatkowe wyposażenie w silnikach HDi bez filtra cząstek stałych. Urządzenie opracowane w oparciu o sprawdzoną technologię oferowaną przez jednego z dostawców Marki będzie dostępne w sprzedaży w Niemczech do modeli C2, C3, Berlingo i Xsara Picasso.
W czasie tego Salonu Citroën prezentuje prototyp C-SportLounge. Ta oryginalna wizja samochodu wpisuje się swoją koncepcją do ostatnich prototypów C-AirLounge i C-AirDream, które zaproponowały nowy wymiar przyjemności prowadzenia samochodu i podróżowania.
Dynamiczny rozwój idzie w parze z wynikami osiąganymi przez Markę, która odnotowuje sukcesy zarówno pod względem udziałów w rynku jak i Rajdowych Mistrzostw Świata WRC.
W pierwszym półroczu 2005 skonsolidowane wyniki sprzedaży na poziomie światowym osiągnięte przez Citroën wykazały nieznaczny wzrost (726 000 samochodów) w stosunku do tego samego okresu 2004 roku.
Pierwsze półrocze 2005 przyniosło potwierdzenie udanego lansowania rynkowego nowego C5 oraz C4 w wersji Berline i Coupé oraz wzbogacenie gamy samochodów kompaktowych o model C1, w uzupełnieniu modeli C2, C3 i C3 Pluriel.
Począwszy od stycznia 2005 roku Citroën sprzedał w skali światowej 139 000 samochodów C4 i 50 000 samochodów C5. Natomiast modele C3 i C3 Pluriel przekroczyły liczbę miliona egzemplarzy sprzedanych na świecie. Model C3 był najlepiej sprzedającym się pięciodrzwiowym samochodem w segmencie pojazdów kompaktowych w Europie zachodniej. Dzięki dobrym wynikom sprzedaży modeli z gamy kompaktowej Citroën osiągnął udział w rynku w tym segmencie sięgający blisko 8% w Europie zachodniej .
Ogólnie, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2005 roku Marka utrzymała swój udział w rynku na poziomie 6,8% w Europie zachodniej w kontekście stabilnego rynku oraz zwiększyła wielkość sprzedaży o 6% na rynku międzynarodowym.
Zespół Citroën Sport pod kierunkiem Guy Fréquelin, który od 2003 roku uczestniczy oficjalnie we wszystkich imprezach w ramach Rajdowych Mistrzostw Świata WRC, w pełni wywiązał się ze stawianych przed nim zadań i uzyskał dwukrotnie w kolejnych latach tytuł Mistrza Świata w klasyfikacji Producentów. Jednocześnie Sébastien Loeb zajął w 2003 roku tytuł Wicemistrza Świata w klasyfikacji Kierowców, a następnie w 2004 roku zdobył tytuł Mistrza Świata w tej kategorii. W 2005 roku Marka zamierza podjąć wyzwanie utrzymania tytułów w klasyfikacji „Producentów” oraz „Kierowców” uzyskane w 2004 roku przez Sébastiena Loeba i Citroëna Xsara WRC.
Kilka danych liczbowych
- 21 zwycięstw Citroëna Xsara WRC (po rajdzie Niemiec 2005)
- 2 zwycięstwa Citroëna Xsara Kit Car w eliminacjach WRC
- 4 zwycięstwa modelu C2 w cyklu JWRC (po rajdzie Niemiec 2005)
- 2 tytuły Mistrza Świata w klasyfikacji Producentów (2003 i 2004)
- 1 tytuł Mistrza Świata w klasyfikacji Kierowców (Sébastien Loeb, 2004)
- 2 tytuły Mistrza Świata w klasyfikacji Kierowców w cyklu JWRC (Saxo S1600 : Sébastien Loeb, 2001 i Dani Sola, 2002)
Ekspozycja wszystkich modeli:
C6 : limuzyna najwyższej klasy
Citroën C6 posiada wszystkie cechy samochodów swojego segmentu: elegancję, wyrafinowanie oraz najwyższy standard, łącząc je z wiodącymi wartościami Marki, inspirowanymi jej historią i nieustannie odnawianymi. Wyrażają się one poprzez styl i doskonalenie poczucia komfortu w oparciu o awangardowe technologie. C6 wyróżnia się także płynnością i harmonią linii oraz komfortem wnętrza zapewnionym dzięki użytecznym i nowoczesnym urządzeniom. System wyświetlania informacji na poziomie wzroku kierującego, alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL), kierunkowe reflektory ksenonowe, aktywne zawieszenie ze zmienną amortyzacją oraz nowy silnik V6 HDi 208 KM to najważniejsze elementy spójnego i innowacyjnego wyposażenia.
C1, C2, C3 i C3 Pluriel : modele, które się uzupełniają
Citroën nieustannie rozwija, cieszącą się dużym powodzeniem, gamę małych samochodów wzbogaconą od czerwca o model C1. Marka oferuje obecnie C3 w wersji z silnikiem HDi 110 wyposażonym w filtr cząstek stałych (FAP). Nowa wersja C3 dopełnia gamę silników wysokoprężnych i zajmuje pozycję w górnej kategorii segmentu samochodów małych. C3 HDi 110 FAP stanowi idealne połączenie wydajnego silnika o bardzo dobrych osiągach z doskonale wyważonym nadwoziem, co zapewnia bardzo dynamiczne parametry jazdy.
Zmienia się również w znacznym stopniu wewnętrzny styl C3. Zupełnie nowy kształt deski rozdzielczej oraz nowa obudowa drzwi i nowa wersja wykończenia wzbogacają oryginalną stylistykę wnętrza. C3 wyróżnia się także niepowtarzalnym stylem zewnętrznym, podkreślając swoją osobowość poprzez jeszcze bardziej wyrazisty wygląd z przodu.
Koncepcja deski rozdzielczej została także zmieniona w modelach C2 i C3 Pluriel, oferujących także nowe elementy wyposażenia zwiększające komfort oraz wspomagające prowadzenie, takie jak ogranicznik prędkości czy też nowe przełączniki skrzyni SensoDrive.
C4 i C5 : pięciogwiazdkowe limuzyny
Modele C4 i C5, które podobnie jak C8, uzyskały 5 gwiazdek w testach EuroNCAP, w pełni odzwierciedlają dążenie marki Citroën do zapewnienia coraz lepszych parametrów bezpieczeństwa.
Wersje C4 Berline i C4 Coupé są wyposażone w kierownicę z centralnym nieruchomym zespołem przełączników, która przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa, umożliwiając montaż poduszki powietrznej kierowcy o optymalnie dostosowanym kształcie. C4 wyposażone jest także w alarm niezamierzonego przekroczenia linii (Afil) oraz dwufunkcyjne ksenonowe reflektory kierunkowe.
Te dwa systemy wspomagania kierowania stanowią także wyposażenie modelu C5 w ramach licznych urządzeń poprawiających bezpieczeństwo jazdy.
Ponadto zmienia się gama silników w obydwu modelach. Począwszy od września, w zależności od kraju, w obydwu wersjach C4 będzie proponowany silnik 2.0i 16V 143 KM współpracujący z mechaniczną skrzynią biegów zamiast silnika 2.0i 16V 138 KM. Pod koniec roku w zależności od kraju C5 będzie oferowany z nowym silnikiem 2.0 HDi 138 KM z filtrem FAP współpracującym z automatyczną, sekwencyjną skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami.
Modele Xsara Picasso, C8 i Berlingo : jeszcze bardziej atrakcyjne
Obok nowego wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo, takich jak ogranicznik połączony z regulatorem prędkości, minivany oraz kombivany gamy uzyskały nowe atuty stylistyczne, które jeszcze bardziej podkreśliły ich zalety wyrażające się we wszechstronności, komforcie i przyjaznym charakterze. Ponadto, w związku z wprowadzeniem normy Euro IV, zostały wprowadzone zmiany w gamie silników dostępnych w tych modelach.
W zależności od wersji silnikowej Xsara Picasso oferuje nowe elementy wyposażenia w wersji Exclusive. Oferta seryjnie obejmuje: ogranicznik prędkości połączony z regulatorem prędkości, system automatycznego włączania świateł oraz dwa poziomy zamykanych schowków nad deską rozdzielczą. Ta wersja wyróżnia się także nową kratką wlotu powietrza oraz chromowaną listwą, która podkreśla tylną tablicę rejestracyjną. Ponadto gama wykończenia modelu Xsara Picasso została rozszerzona o nowe wersje tapicerki siedzeń i nowy kolor karoserii w odcieniu szarym Iridis.
Począwszy od września, w zależności od kraju, gama silników benzynowych dostępnych w modelu Xsara Picasso obejmuje dwie propozycje : nowy silnik 1.6i 16V 110 KM współpracujący z mechaniczną, pięcioprzełożeniową skrzynią biegów oraz silnik 2.0i 16V 137 KM wyposażony w automatyczną autoadaptacyjną skrzynię biegów z systemem regulacji sekwencyjnej.
Wersja z silnikiem wysokoprężnym 1.6 HDi 110 KM została dodatkowo wyciszona, optymalnie poprawiając komfort akustyczny wewnątrz samochodu.
W modelu C8 16 calowe koła oraz system ESP są obecnie oferowane we wszystkich wersjach wyposażenia. Najwyższej klasy minivan Marki jest też wyposażony w ogranicznik prędkości połączony z regulatorem prędkości, alarm zbyt niskiego ciśnienia w oponach ze wskazaniem koła oraz system wspomagania parkowania z wyświetlaniem na wielofunkcyjnym ekranie obrysu samochodu i stref objętych kontrolą czujników.
Styl C8 podkreśla jego przynależność do pojazdów wysokiej klasy, dzięki rozszerzeniu gamy kolorów o nowy szary odcień karoserii Gris Fer, podświetleniu na pomarańczowo wszystkich wskaźników zegarowych oraz tapicerce z tkaniny w ciemnoszarym odcieniu z bambusowymi listwami wykończeniowymi w podstawowej wersji wyposażenia.
C8 jest też obecnie oferowany z silnikiem benzynowym 2.0i 16V, którego moc wzrosła z 138 KM do 143 KM.
Berlingo zachowuje charakter wszechstronnego i przyjaznego pojazdu na dalekie trasy zyskując dodatkowe, dynamiczne akcenty w postaci nowych lakierowanych ochronnych listew bocznych, świateł z centralnym kryształowym szkłem, aluminiowych listew dachowych oraz nowemu kształtowi 15 calowych tarcz.
W zakresie elementów wyposażenia, obok ogranicznika połączonego z regulatorem prędkości Berlingo oferuje obecnie, w zależności od silnika, system wspomagania parkowania tyłem oraz zestaw poprawiający widoczność, który znacznie zwiększa komfort jazdy dzięki automatycznemu włączaniu świateł i wycieraczek, jak również komputer pokładowy.
Ponadto od września, w zależności od kraju, gama silników wysokoprężnych obejmuje dwie propozycje HDi : silniki 1.6 HDi 75 KM oraz 92 KM, współpracujące z mechaniczną skrzynią biegów.
C-SportLounge : nowa wizja coupé z myślą o dalekich podróżach
Zaprezentowany po raz pierwszy przez markę Citroën z okazji Salonu Samochodowego we Frankfurcie 2005, model C-SportLounge proponuje nową koncepcję samochodu przeznaczonego na dalekie trasy, stworzonego z myślą o zapewnieniu większej przyjemności jazdy. Oryginalna budowa prototypu C-SportLounge o obiecującej nazwie i oryginalnej sylwetce stanowi połączenie wyrażających siłę i aerodynamikę linii zewnętrznych z wnętrzem utrzymanym w stylu kokpitu zapewniającym komfort kierowcy i wygodę trzech pasażerów. C-SportLounge umożliwia dynamiczną jazdę, a jednocześnie jego wnętrze charakteryzuje się wysokim standardem.
Ochrona środowiska
Od wielu lat, w ramach systematycznie realizowanego programu ochrony środowiska, Citroën oferuje szeroki wachlarz skutecznych rozwiązań, wychodzących naprzeciw różnym oczekiwaniom użytkowników.
Układ wtrysku Diesel Common Rail w silnikach HDi
Każdy model z gamy Citroën oferuje co najmniej jedną wersję z silnikiem wysokoprężnym HDi. Silniki te wyróżniają się wyjątkowymi zaletami pod względem wymogów ochrony środowiska, szczególnie w gamie pojazdów kompaktowych. Na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej w 2004 roku przez ADEME (Agencję Ochrony Środowiska i Gospodarki Energią) modele C2 i C3 HDi 70 KM zajmują odpowiednio drugie i trzecie miejsce w kategorii pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, które emitują najmniej dwutlenku węgla CO2 (107 i 109 g/km).
Do czołówki pojazdów Citroën wykazujących najlepsze parametry środowiskowe dołączył ostatnio model C1 HDi 55 KM, którego emisja CO2 wynosi 109 g/km.
Filtr cząstek stałych FAP
Oferowany w modelach C4, C5, Xsara Picasso i C8 filtr cząstek stałych stanowi dodatkowy atut ekologiczny pojazdów Marki. Obecnie jest już też dostępny w gamie samochodów małych w wersji C3 HDi 110 KM FAP oraz w modelu C6 z kategorii limuzyn najwyższej klasy w wersji 2.7 HDi V6.
Filtr cząstek stałych FAP uzupełnia zalety silników HDi pod względem ochrony środowiska. Poziom emisji cząstek w pojazdach Citroën wyposażonych w silniki wysokoprężne HDi z filtrem FAP jest bliski zeru.
Stop & Start i napęd gazowy : propozycje w trosce o poprawę jakości życia w aglomeracji miejskiej
Citroën zwiększa zakres propozycji poprawiających jakość życia w mieście, oferując C2 i C3 Stop & Start oraz C3 zasilane na gaz naturalny.
Wprowadzając w pierwszym półroczu 2006 roku model C2 Stop & Start, Citroën kontynuuje rozwój systemu wprowadzonego w październiku 2004 roku w modelu C3. C2 i C3 Stop & Start są wyposażone w silnik 1.4i 16V 92 KM. Obydwa modele zapewniają zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 o około 10% w cyklu pracy miejskiej dzięki połączeniu dwóch nowoczesnych technologii : zautomatyzowanej skrzyni biegów SensoDrive i sterowanego elektronicznie alternatora zespolonego z rozrusznikiem.
Model C3 1.4i z zasilaniem na gaz, opracowany we współpracy z Gaz de France, jest samochodem benzynowo-gazowym przeznaczonym dla klientów indywidualnych posiadających dystrybutor gazowy. Dzięki niemu mogą uzupełnić zbiornik na gaz we własnym domu. Model C3 Gaz Naturel umożliwia zmniejszenie emisji CO2 o około 20% w stosunku do tradycyjnego napędu benzynowego i nie emituje tlenków siarki i ołowiu.
Najnowsze osiągnięcia techniczne
Samochody Citroën są wyposażone w coraz liczniejsze, nowatorskie urządzenia zapewniające bezpieczeństwo, wspomagające kierowanie i przyczyniające się do ochrony środowiska. Osiągnięcia technologiczne są prezentowane na przykładzie pokazowych modeli.
System wyświetlania danych na poziomie wzroku kierującego (Head Up Display)
Ten mało jeszcze rozpowszechniony na rynku motoryzacyjnym system jest oferowany w modelu C6. Umożliwia wyświetlanie na szybie czołowej najważniejszych informacji dotyczących jazdy, takich jak prędkość i dane nawigacyjne w bezpośrednim polu widzenia kierującego. Rozwiązanie przyczynia się w znaczącym stopniu do bezpieczeństwa dzięki możliwości bezpośredniego odczytu danych i szybszego przyswajania informacji.
Alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL)
Nowatorski system AFIL zapewnia znaczący postęp w dziedzinie bezpieczeństwa. Przy prędkości przekraczającej 80 km/h system wykrywa niezamierzone przekroczenie linii ciągłej lub przerywanej bez włączenia kierunkowskazu. Kierowca, który chwilowo utracił koncentrację uwagi, zostaje ostrzeżony za pomocą układu umieszczonego w siedzisku fotela, który generuje drgania po stronie, po której nastąpiło przekroczenie linii i może w porę zareagować. System AFIL jest oferowany w modelach C4, C5 i C6.
Silnik 2..7 HDi V6 208 KM wyposażony w filtr cząstek stałych (FAP)
Nowy silnik najwyższej klasy oferowany w modelu C6 został opracowany we współpracy PSA Peugeot Citroën i Ford Motor Company. W silniku zostały wykorzystane najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, dzięki którym silnik charakteryzuje się doskonałymi osiągami, zapewnia przyjemność jazdy i skuteczne ograniczenie emisji zanieczyszczeń. Sześciocylindrowy silnik w układzie V, który posiada dwa turbokompresory, rozwija moc 150 kW (208 KM DIN) i osiąga maksymalny moment 440 Nm.
Filtr cząstek stałych (FAP)
Znamiennym przykładem szeroko zakrojonej strategii ochrony środowiska jest również filtr cząstek stałych FAP, dzięki któremu stało się możliwe połączenie zalet silnika wysokoprężnego, oferującego oszczędne zużycie paliwa, ze znaczącym obniżeniem emisji cząstek.
Równolegle do zaprezentowanych powyżej innowacyjnych rozwiązań, Citroën nieustannie rozwija nowoczesne urządzenia komunikacyjne high-tech, które przyczyniają się do jakości podróżowania.
W zależności od kraju, w modelach C2, C3, C3 Pluriel, C4, C5 i wkrótce w C6, możliwe jest bezpieczne korzystanie z telefonu dzięki zestawowi głośno mówiącemu „Bluetooth”. Urządzenie zapewnia łączność z samochodu bez wyjmowania telefonu komórkowego z kieszeni, przyczyniając się do komfortu i znacznie zwiększając bezpieczeństwo.
Teleinformatyczny system nawigacyjny NaviDrive oferowany w modelach C2, C3, C4, C5, C8 i wkrótce w modelu C6 jest systematycznie udoskonalany o nowe funkcje (dostępne od października w poszczególnych modelach w zależności od kraju). NaviDrive zapewnia obecnie dodatkowe możliwości programowania trasy z podziałem na poszczególne etapy, informację tekstową i głosową o utrudnieniach w ruchu spowodowanych korkami, odczyt płyt muzycznych CD nagranych w formacie MP3 oraz natychmiastowy przekaz numerów wprowadzonych do pamięci telefonu komórkowego wyposażonego w podczerwień.
Najnowsze komentarze