Zapowiadaliśmy ten samochód nie tak dawno i już mamy potwierdzenie – Citroën wprowadza na brazylijski rynek model C3 Aircross. Auto jest teraz zaliczane do grona crossoverów, bo taka to moda nastała ;-) i zostało opracowane specjalnie na rynki Ameryki Łacińskiej, a wytwarzane jest w fabryce w Porto Real. Pierwsza wersja, oferowana od roku 2010 do tej pory, sprzedana została w ilości przeszło 110.000 egzemplarzy.
Nowy C3 Aircross wzmacnia ofensywę produktową Citroëna na rynkach południowoamerykańskich po tym, jak w ubiegłym miesiącu wprowadzono tam Nowego C4 Picasso. Powinno to wzmocnić pozycję francuskiej marki na rynku, który boryka się ostatnio z recesją.
W Brazylii w pierwszym półroczu bieżącego roku rynek nowych samochodów skurczył się o 20%. Mimo to jest to rynek bardzo ważny – w ciągu sześciu pierwszych miesięcy bieżącego roku sprzedano tam ponad 1,3 miliona nowych aut. Dla Citroëna Brazylia jest najważniejszym rynkiem w tym regionie świata i dziewiątym krajem pod względem liczby sprzedawanych tam aut. Niestety tegoroczna sprzedaż zbliża się dopiero do poziomu 30.000 samochodów francuskiej marki, ale to i tak trzykrotnie więcej, niż w Polsce ;-)
Nowy Citroën C3 Aircross wnosi świeżość wraz ze swoją nową sygnaturą świetlną, a także stylistykę charakterystyczną dla crossoverów. Projektanci zadbali o „rasowe” nadkola, poszerzone listwy progowe, czy elementy ozdobne podobne do płyt zabezpieczających podwozie. Wewnątrz pojawiła się kamera cofania, dotykowy 7-calowy ekran oraz funkcja MirrorLink®.
Ciekawe, jak takie autko sprzedawałoby się w Europie…
KG; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze