Citroëny C3 WRC przełamują lody – Rajd Szwecji

0
34

Na odcinku testowym przed Rajdem Szwecji Citroëny C3 WRC zaprezentowały swoje możliwości. Ich kierowcy Craig Breen i Kris Meeke uzyskali, odpowiednio, drugi i czwarty czas. Zespół w pełni jest gotów do startu, który odbędzie się w czwartkowy wieczór w Karlstad.

Odcinek testowy przed Rajdem Szwecji został rozegrany na trasie liczącej 7,23 km długości, biegnącej nieopodal miejscowości Skalla. Warunki pogodowe były dobre, choć drogę pokrywała solidna warstwa lodu. Z powodu braku band śnieżnych wzdłuż trasy zawodnicy nie mieli żadnego marginesu na błąd.

Opony wykorzystane na odcinku testowym zaliczane są do łącznej puli ogumienia, dostępnego dla zespołu na cały rajd, dlatego załogi Citroënów poprzestały na trzech obowiązkowych przejazdach.

Craig Breen i Scott Martin zaliczyli najlepszy czas spośród załóg zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT, plasując się na drugim miejscu. Ich wynik był tylko o 0,1 s. gorszy od czasu zwycięzców odcinka. Kris Meeke i Paul Nagle również znaleźli się w czołówce. Ich C3 WRC zaliczył czwarty czas, ze stratą 0,6 s. od najlepszego wyniku dnia.

Stéphane Lefebvre i Gabin Moreau, startujący samochodem poprzedniej generacji WRC, na krętych fragmentach trasy byli w stanie nawiązać równorzędną walkę z autami WRC w specyfikacji 2017. To przełożyło się na ósmy czas na odcinku.

Załogi zespołu przygotowują się obecnie do startu rajdu, który rozpocznie się o godz. 20:08 na terenie wyścigów konnych w Karlstad. Po superoesie, rozegranym na trasie długości 1,9 km samochody zjadą do parc fermé w Torsby.

 

POWIEDZIELI:

CRAIG BREEN

„Do pierwszego przejazdu podszedłem z spokojnie. Kiedy poczułem się pewnie za kierownicą, powiedziałem sobie, że stać mnie na nieco mocniejszy atak. Na mecie odcinka okazało się, że mam dobry czas i jestem z tego bardzo zadowolony. Cieszę się także z udanych przejazdów zapoznawczych po trasie rajdu. Warunki drogowe są najlepsze, jakie napotkaliśmy w Szwecji od kilku lat. Z jednym wyjątkiem: brakuje band śnieżnych na poboczach, więc kto popełni błąd, może szybko zakończyć jazdę w rowie”.

KRIS MEEKE

„Nie można opierać się na wynikach odcinka testowego, by wyciągać wnioski na temat całego rajdu. Nowe przepisy w zakresie reglamentacji opon powodują, że niektórzy zawodnicy decydują się na spokojny przejazd testowy. Co do mnie, wolałem jechać szybko, by upewnić się, że dobrze czuję samochód. Cel ten zrealizowałem i jestem zadowolony. Na drogach panują bardzo dobre warunki. Teraz pozostaje nam spoglądać w niebo i wypatrywać, czy nadchodzą dalsze opady śniegu”.

STÉPHANE LEFEBVRE

„Szczególnie dobrze czuliśmy się na krętej, technicznej partii odcinka testowego. Nasz samochód łatwo i chętnie składał się w sekwencje zakrętów. Pierwszy przejazd wykonałem bardzo spokojnie; w następnych postanowiłem trochę zaatakować. Samochód daje mi poczucie pewności, jestem też zadowolony z zapoznania. W sumie, nie mogę się doczekać się startu”.

KLASYFIKACJA ODCINKA TESTOWEGO:

1. Ostberg / Floene – 4:11.6
2. Breen / Martin – 4:11.7
3. Paddon / Kennard – 4:12.1
4. Meeke / Nagle – 4:12.2
5. Sordo / Marti – 4:14.0
6. Neuville / Gilsoul – 4:14.5
7. Evans / Barritt – 4:15.1
8. Lefebvre / Moreau – 4:16.1
=  Tanak/ Jarveoja – 4:16.1
10. Latvala / Anttila – 4:16.2

 

 

źródło: Citroën Polska

Galeria

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz