Dacia Duster Cup to nowa klasyfikacja w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych.
Już w sezonie 2017 zawodnicy pojawią się na starcie w identycznie przygotowanych samochodach Dacia Duster. Do rywalizacji przystąpi minimum 6 ekip, które wezmą udział w co najmniej 5 eliminacjach do pucharu. Nagrodą główną jest Dacia Duster z napędem 4×4. Zwycięzcy poszczególnych rund otrzymają nagrody pieniężne.
Ambasadorem cyklu Dacia Duster Cup i mentorem dla zawodników będzie jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych – Krzysztof Hołowczyc.
Organizatorem pucharu jest Renault Polska, we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym, Over Limit Motors i Hołowczyc Racing.
Dacia Duster to najpopularniejszy miejski SUV w Polsce, który posiada właściwości terenowe jedne z najlepszych w swojej klasie. Wielka popularność samochodu oraz pierwsze sukcesy w tegorocznych eliminacjach Pucharu Polski przekonały nas do stworzenia odrębnej klasyfikacji Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych pod nazwą Dacia Duster Cup. Naszym celem, poza promocją marki, jest stworzenie równych szans wszystkim startującym załogom. Specyfikacja samochodów będzie identyczna, więc o sukcesach zdecydują przede wszystkim umiejętności – mówi Andrzej Gemra, Zastępca Dyrektora Renault East ds. Efektywności i Rozwoju Nowych Projektów.
Cieszymy się, że udało się stworzyć puchar markowy z prawdziwego zdarzenia. Atrakcyjny pod względem sportowym i jak sądzimy, dostępny w aspekcie finansowym dla szerszej grupy kierowców. Pucharowi zawodnicy Dacia Duster Cup w sezonie 2017 wyjadą między innymi na te same trasy co najlepsi kierowcy ścigający się w Baja Poland – rundzie Pucharu Świata. Liczymy, że niejeden miłośnik luźnej nawierzchni będzie chciał się sprawdzić w sportowej rywalizacji. Taki puchar nie mógłby powstać bez naszej długoletniej relacji z polskim importerem Renault. Renault Polska już wcześniej wspierało wyczynowy sport samochodowy w naszym kraju, wspomnijmy chociażby wyścigowy puchar Megane, a to przecież bardzo dobre wspomnienia. Jestem przekonany, że i tym razem tak będzie – mówi Arkadiusz Sąsara, Wiceprezes ZG PZM.
Dla kogo
Dacia Duster Cup to niepowtarzalna możliwość doskonalenia swoich umiejętności, to również początek wielkiej przygody w rajdach terenowych. Zachęcam naprawdę wszystkich, bo Dacia Duster Cup to okazja, jakiej dotąd nie było w rajdach terenowych. Zawodnicy poza profesjonalnie przygotowanym samochodem będą mieli zapewnioną specjalną strefę serwisową, magazyn części zamiennych i doradztwo techniczne. Pakiet, dzięki któremu będą mogli koncentrować się na rywalizacji – mówi Krzysztof Hołowczyc.
Jeden z najbardziej doświadczonych polskich kierowców rajdowych będzie towarzyszył zawodnikom przez cały sezon. Poza bieżącym doradztwem i wsparciem poprowadzi także specjalne szkolenie w terenie przed rozpoczęciem cyklu. Mam nadzieję, że moje praktyczne porady przydadzą się na trasach rajdów – dodaje Hołowczyc.
Kierowcy nie muszą posiadać licencji. Warunkiem udziału jest podpisanie umowy z organizatorem i posiadanie samochodu Dacia Duster 4×4 w wersji określonej w regulaminie.
Dacia Duster w wersji startowej
Za modyfikację auta odpowiedzialni są partnerzy techniczni Dacia Duster Cup: Over Limit Motors oraz Hołowczyc Racing.
Samochód wyposażony został w pakiet startowy, na który składają się m.in. homologowana klatka bezpieczeństwa, sportowe kubełkowe fotele, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, sportowa kierownica i system gaśniczy.
Z wnętrza usunięto wszelkie zbędne wyposażenie i wygłuszenia w celu obniżenia wagi auta. Cała karoseria została wzmocniona, aby zniosła pokonywanie trudnych rajdowych tras. Podwozie zostało zabezpieczone płytami aluminiowymi przed możliwymi uszkodzeniami podczas jazdy w terenie. Zastosowano większe i agresywniejsze koła, gumowe chlapacze i sportowy układ sterowania załączenia tylnego napędu. Zawieszenie zostało zmodyfikowane, zamontowano wzmocnione wahacze oraz sportowe, dedykowane amortyzatory Reiger. W tylnej części auta wygospodarowano miejsce na 2 koła zapasowe. Silnik wyposażony został w nowy program sterowania wtryskiem i wydajniejszy filtr powietrza wraz z całym układem dolotowym.
Dacia Duster w wersji gotowej do startu kosztuje 99.000 zł netto*.
Rejestracja zawodników
Zawodnicy zainteresowani udziałem w Dacia Duster Cup już teraz mogą zgłaszać się za pośrednictwem strony internetowej daciadustercup.pl. Na stronie znajdują się niezbędne informacje, w tym warunki udziału i zakupu samochodu. Rejestracja zawodników potrwa do początku kwietnia 2017 roku.
Korzyści dla zawodników:
– bezcenne przeżycia
– możliwość rywalizacji umiejętnościami, a nie posiadanym sprzętem
– mentoring Krzysztofa Hołowczyca
– nagrody pieniężne dla zwycięzców każdego rajdu
– nagroda główna – Dacia Duster 4×4
– strefa serwisowa
– doradztwo techniczne specjalistów i konstruktorów
– magazyn części zamiennych na każdym rajdzie
Dacia Duster Cup 2017
Organizator zaplanował minimum 5 rund w sezonie 2017, w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Szczegółowy kalendarz jest obecnie w opracowaniu, będzie to m.in. Baja Poland. Mamy nadzieję, że pierwsze eliminacje odbędą się już w kwietniu przyszłego roku – wyjaśnia Andrzej Gemra. Renault Polska wspólnie z Polskim Związkiem Motorowym pracuje także nad finalną wersją regulaminu Dacia Duster Cup, który umożliwi zawodnikom start w klasie Dacia Duster Cup, w klasyfikacji RPPST w klasie S2 oraz w klasyfikacji generalnej RPPST.
* Cena netto na dzień 21 października 2016 roku
Nazwa cyklu: DACIA DUSTER CUP
Cykl w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych
Klasyfikacja w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych:klasyfikacja Dacia Duster Cup, klasyfikacja RPPST w klasie S2 oraz w klasyfikacji generalnej RPPST
Samochody: Dacia Duster 4×4 w wersji określonej w regulaminie Dacia Duster Cup
Liczba rund w cyklu: minimum 5
Liczba ekip: minimum 6
Nagroda główna: Dacia Duster 4×4 dla zwycięzcy klasyfikacji końcowej sezonu
Nagrody w każdych zawodach cyklu Dacia Duster Cup:
I miejsce – 3.000 PLN
II miejsce – 2.000 PLN
III miejsce – 1.000 PLN
Tytuły:
Zdobywca Rajdowego Pucharu Polski Dacia Duster Cup
Zdobywca II miejsca w Rajdowym Pucharze Polski Dacia Duster Cup
Zdobywca III miejsca w Rajdowym Pucharze Polski Dacia Duster Cup
Organizator: Renault Polska, we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym
Partnerzy techniczni: Over Limit Motors oraz Hołowczyc Racing
www: daciadustercup.pl
Partner techniczny: HOŁOWCZYC RACING
Podstawowe informacje
Hołowczyc Racing to oddział spółki Hołowczyc Management, która od 2000 r. zajmuje się karierą sportową Krzysztofa Hołowczyca, organizacją eventów motoryzacyjnych oraz budową i obsługą samochodów sportowych. Wieloletnie doświadczenia zdobyte na trasach całego świata w imprezach najwyższej rangi (WRC, Dakar, RX), zarówno kierowcy, jak i jego zespołu technicznego, stanowią doskonałą bazę do realizacji nawet najbardziej zaawansowanych i wymagających projektów w obszarze sportu samochodowego. Firma Hołowczyc Racing zbudowała wiele samochodów sportowych rywalizujących z powodzeniem w różnych dyscyplinach sportów motorowych. Wyszkoleni przez firmę zawodnicy odnoszą wymierne sukcesy, jak choćby Martin Kaczmarski, który w swoim dakarowym debiucie zajął rewelacyjne 9 miejsce.
Partner techniczny: OVER LIMIT MOTORS
Podstawowe informacje
Misją firmy jest dostarczanie na rynek pakietów modyfikacji nowych aut terenowych, dostosowanych do potrzeb każdego użytkownika. W ofercie można znaleźć pakiety modyfikacji m.in. do Dacii Duster. Realizując naszą misję w obszarze rajdów terenowych chcemy zaspokoić potrzeby klientów na dwóch płaszczyznach:
– Opracowanie i produkcja profesjonalnego niskobudżetowego samochodu rajdowego do rajdów cross country oraz stworzenie warunków do współzawodnictwa w ramach nowej klasy DACIA DUSTER CUP.
Oferta skierowana jest do wszystkich, łącznie z tymi, którzy chcą dopiero rozpocząć przygodę z rajdami.
Projekt realizujemy przy współpracy z firmą RENAULT POLSKA oraz HOŁOWCZYC RACING.
– Stworzenie samochodu rajdowego „za rozsądne pieniądze” w klasie T1, dającego jednak realną możliwość rywalizacji z najlepszymi.
Oferta skierowana jest do profesjonalnych ekip, dla których rajdówka Overlimit T1 będzie idealnym kompromisem pomiędzy ceną a możliwościami (premiera: marzec 2017 roku).
SPECYFIKACJA SAMOCHODU
RAJDOWA |
ORYGINALNA |
|
SILNIK |
1461 cm3 |
1461 cm3 |
Moc |
130 KM przy 4200 obr./min |
109 KM przy 4000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy |
287 Nm przy 1903 obr./min |
240 Nm przy 1750 obr./min |
Prędkość maksymalna |
170 km/h |
168 km/h |
Przyspieszenie |
11 s |
12,9 s |
Emisja CO2 |
137 g/km |
126 g/km |
Średnie spalanie mieszane |
12-20 l/100 KM |
4,8 l/100 km |
ZAWIESZENIE |
||
Przód |
amortyzator Reiger dedykowany |
MacPherson |
Tył |
amortyzator Reiger dedykowany |
wielowahacz |
Opony |
BF Goodridge 215/70R16 |
rozmiar 215/65R16 |
Obręcze |
Braid |
fabryczne |
Amortyzatory |
Reiger dedykowane |
fabryczne |
WYMIARY |
||
Długość (mm) |
4315 |
4315 |
Szerokość (mm) |
2000 |
2000 |
Wysokość (mm) |
1625 |
1625 |
Rozstaw kół przód (mm) |
1620 |
1590 |
Rozstaw kół tył (mm) |
1580 |
1560 |
Waga (kg) |
1428 |
1340 |
Prześwit (mm) |
280 mm |
210 mm |
Dacia jest najszybciej rozwijającą się marką samochodów w Europie
Na świecie sprzedano już ponad 4 miliony samochodów marki Dacia, w tym 2,5 miliona w Europie. Polski udział w tym wyniku to już 100 tysięcy sprzedanych egzemplarzy.
W kategorii SUV Dacia Duster zajmuje 1. miejsce i jest najchętniej wybieranym przez klientów indywidualnych SUV-em w Polsce.
W Europie sprzedaż pierwszego modelu Dacii – Logana – rozpoczęła się pod koniec 2004 roku, w kolejnych latach dołączały kolejne modele: w roku 2007 – Logan MCV, w 2008 – Sandero, w 2010 – Duster i w 2012 – Doker i Lodgy. W tym czasie sprzedaż wzrosła z 2 tysięcy samochodów w 2004 roku do 375 tysięcy w 2015 roku, osiągając 2,5% udziału w rynku europejskim.
Dacia cieszy się coraz większą popularnością na świecie, jest sprzedawana w 45 krajach świata. Jest piątą marką na rynku samochodów osobowych we Francji. Marka nie przestaje się rozwijać i bije kolejne rekordy w swojej niedługiej historii. Od 2005 roku Dacia sprzedała w Europie i w basenie Morza Śródziemnego ponad 4 miliony samochodów. Szacuje się, że do lutego 2017 roku zostanie sprzedanych ponad milion Dusterów.
Ten rok może również okazać się kolejnym rekordowym dla marki Dacia w Polsce. W rankingu sprzedaży samochodów osobowych Dacia zajmuje w kraju 8 miejsce (po 9 miesiącach br.). Dacia Duster jest najchętniej wybieranym SUV-em przez klientów indywidualnych w Polsce, zajmując 1. miejsce w tej kategorii, po 9 miesiącach 2016 roku.
Dacia jako marka ma swoich wiernych fanów na całym świecie, a użytkownicy spotykają się na corocznych piknikach. Więzy, które łączą Dacię z klientami, opierają się na wspólnych wartościach: otwartości, uczciwości i pragnieniu zaoferowania jak największych możliwości. Organizowane przez markę w różnych krajach pikniki i zloty są tego świadectwem. Łączą one w sobie cechy, które zadecydowały o sukcesie marki – przyjazną atmosferę i rodzinny klimat. Fani marki Dacia często dają wyraz swojemu przywiązaniu do marki na stronach krajowych i na Facebooku, gdzie istnieje międzynarodowy fan page. Społeczność fanów w tych sieciach stale rośnie.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze