Nie da się ukryć, że takiej Dacii Duster jeszcze nie było. Stylistyka, to kwestia gustu, acz przyznać trzeba, że zdecydowana większość opinii, jakie czytałem, jest w tym względzie bardzo pozytywna. Ale to, co Nowa Dacia Duster zaoferuje, to zupełnie nowa jakość.
Nowy Duster, to wciąż dobrze nam znany Duster – samochód solidny, trwały, tani w zakupie i eksploatacji. Ale Nowy Duster, to Dacia, jakiej jeszcze nie było. Może być wyposażony w kamery śledzące to, co się dzieje wokół samochodu. Może mieć asystenta zjazdu ze wzniesienia, co okazać się może przydatne poza asfaltem na przykład na mokrych zboczach. Może mieć automatyczną klimatyzację. Może mieć czujniki martwego pola. Może mieć system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania. Może nawet mieć obrazowanie pochylenia samochodu zarówno wzdłuż osi podłużnej, jak i poprzecznej!
Nowa Dacia Duster nie tylko nie straciła nic ze swojej funkcjonalności i dzielności w terenie. Teraz jest tam jeszcze bardziej dzielna! Standardem są teraz – przynajmniej tak będzie we Francji – 16-calowe koła. Dostępne będą zarówno stalowe, jak i ze stopów lekkich. Ale będą też alusy 17-calowe, bardzo ładne zresztą.
Nowa Dacia Duster dostępna będzie na rynku francuskim w jednym z dziewięciu kolorów. Świetnie prezentuje się ten Orange Atacama, ale i niebieski wygląda dobrze. Zresztą najlepiej byłoby obejrzeć całe auto w konkretnym kolorze, by ostatecznie się wypowiadać.
Takiej deski rozdzielczej też w Dacii jeszcze nie było! 7-calowy dotykowy ekran jest teraz wyżej, dzięki czemu będzie lepiej widoczny, a żeby na niego spojrzeć nie trzeba będzie aż tak, jak dotychczas odrywać wzroku od sytuacji drogowej. Automatyczna klimatyzacja też jest tym, o czym Dusteristi marzyli, czego wyczekiwali. No i marzenie się spełniło ;-) Zresztą cała deska rozdzielcza jest zorientowana na kierowcę.
Nowa Dacia otrzymała też LED-owe światła do jazdy dziennej, z którymi prezentuje się naprawdę dobrze. Z kolei klosze tylnych lamp mają zupełnie nowy kształt i zdecydowanie mogą się podobać. Ciekawie rozwiązano kwestię bocznych kierunkowskazów.
I w tym wszystkim jest tylko jeden problem – auto do sprzedaży trafi dopiero w roku 2018. No ale mamy już drugą połowę września, więc tak naprawdę wcale już długo nie musimy czekać!
Dziękuję za pomoc w przygotowaniu materiału Panu Łukaszowi Malasy.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Dacia
Najnowsze komentarze