Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie zadebiutowała nowa generacja Dacii Duster. Producent twierdzi, że mimo zmian, cena modelu wciąż będzie „szokująco przystępna”.

Dacia niedawno ujawniła nową generację Dustera, ale dopiero teraz zaprezentowano pierwsze oficjalne zdjęcia wnętrza SUV-a. Marka będąca pod skrzydłami Renault zapowiedziała, że zostało ono zaprojektowane całkowicie od zera, aby podróżni mogli liczyć na większy komfort. Brzmi obiecująco, ale co tak naprawdę się zmieniło?

Dacia wykorzystała czteroramienną kierownicę i wymieniła fotele. Mają teraz zapewnić lepsze podparcie podczas jazdy. Gdy spojrzymy na zdjęcia pojazdu, dostrzeżemy przeprojektowaną deskę rozdzielczą wraz z trzema nawiewami zlokalizowanymi w jej centralnej części. W poprzedniej wersji Dustera były tylko dwa. Projektanci wygospodarowali więcej przestrzeni w kabinie poprzez przesunięcie o 100 mm do przodu przedniej szyby oraz zmniejszenie jej nachylenia. W samochodzie znajdziemy też więcej schowków.

Ekran systemu multimedialnego został przeniesiony nieco wyżej. Dzięki takiemu zabiegowi, będzie bardziej dostępny dla wzroku kierowcy. W SUV-ie wymieniono drążek zmiany biegów i na nowo skomponowano układ zegarów oraz przycisków. W porównaniu do poprzednika prezentują się bardziej nowocześnie. Swoje położenie zmieniło również pokrętło do regulacji trybu jazdy.

Dacia Duster ma otrzymać skuteczniejszy napęd 4×4 oraz wspomaganie pokonywania wzniesień. W samochodzie pojawi się nowa kamerka, system ostrzegania o obiektach znajdujących się w martwym polu, poduszki kurtynowe, automatyczna klimatyzacja, bezkluczykowy system dostępu oraz automatyczne światła.

Z zewnątrz samochód zyskał na atrakcyjności i może pochwalić się dynamiczną sylwetką. Projektanci marki zdecydowali się na wizualne poszerzenie swojego SUV-a poprzez zmianę wyglądu reflektorów oraz zastosowanie wyrazistej osłony chłodnicy. Model otrzymał LED-owe światła do jazdy dziennej, które składają się z trzech wąskich linii. Tylne lampy mają w nowym modelu mają kształt prostokątów z zaokrąglonymi rogami. W samochodzie zastosowano również większe osłony zderzaków, które sprawiają, że sylwetka Dustera sprawia wrażenie bardziej muskularnej.

II generacja SUV-a Dacii to również poprawione bezpieczeństwo podróżnych poprzez podniesienie bocznego pasa. Zabieg ten spowodował również zmniejszenie szyb bocznych. Dacia została wyposażona w nowy zestaw 17-calowych kół oraz aluminiowych relingów dachowych. Wreszcie, model może pochwalić się nowymi kolorami nadwozia, w tym pomarańczowym schematem o nazwie Atacama Orange.

Na razie nie wiemy nic o zmianach w gamie jednostek napędowych. Najprawdopodobniej zostaną przeniesione z obecnego modelu. Nie znamy również szczegółów dotyczących ceny Dustera, ale Dacia zapowiada, że będzie „szokująco przystępna”.

Galeria

Dodaj komentarz

9 komentarzy do "Dacia Duster debiutuje na Frankfurt Motor Show"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
DuckCommando
Gość

Ktoś znalazł gdzieś informację na temat uprawnień w napędzie?

Safrane
Gość

Wlasnie, jakie beda silniki?

Mirek - handlarz z giełdy
Gość
Mirek - handlarz z giełdy

Konfiguracja silników jak dotychczas, nic się nie zmieniło.

Red
Gość

w samar.pl piszą:

„Gama silnikowa obejmuje do wyboru jednostki benzynowe SCe 115 (wersje 4×2 i 4×4) oraz TCe 125 (wersje 4×2 i 4×4), które współpracują z mechaniczną skrzynią biegów. W ofercie silników wysokoprężnych znajduje się diesel dCi 90 w wersji 4×2 oraz dCi 110 w wersjach 4×2 i 4×4 – oferowane również z mechaniczną skrzynią biegów. Silnik dCi 110 (4×2) jest dostępny z dwusprzęgłówką EDC. W ofercie znalazła się dodatkowo wersja zasilana LPG z silnikiem SCe 115 (4×2).”

i bardzo dobrze, fajne, sprawdzone jednostki, nie ma sensu narzekać. A jak ktoś narzeka, to może iść do salonu Renault i kupić Kadjara.

and32
Gość

Przypuszczam, że w Dacii sa zobowiązani robić to co każe Renault. Czyli nie mogą robić aut „ladniejszych” ani korzystać z najnowszych technologii. Inaczej marka stracilaby sens bo cena poszlaby w górę.
Dlatego myślę, że zrobili naprawdę dobra robotę z tym liftingiem. Zmiany nie sa znaczne, ale na tyle zauważalne, że widać postęp w stosunku do wcześniejszego modelu.

ŁukaszWwa
Gość

Prawdziwy przełom nie jest technologiczny, ale biznesowy: automatyczna klima, handsfree, czujnik zmierzchu – tych udogodnień nie miała jeszcze żadna Dacia. Dobry ruch – pojawią się nowi klienci, dla których do tej pory Dacia była zbyt spartańska.

Red
Gość

Wnętrze fantastyczne, o to chodziło – dla mnie super.

Jeśli faktycznie cena będzie „szokująco przystępna” (tzn. nie będzie to znacząco droższe od obecnej Dusterki), to będzie hit.

Czekam z niecierpliwością na prezentację.

klubowicz Dacia Klub Polska
Gość
klubowicz Dacia Klub Polska

Dawno tu nie wchodziłem a dzisiaj co widzę, nowa strona, szybko działa, ładnie, estetycznie. Dobre zmiany, w dobrą stronę. Co do Dustera, to mam Laureate 1.6 4×4 z 2012 roku i do dzisiaj bezawaryjnie prawie 200 tysięcy kilometrów więc czas na nowy model. Ciekawe jak z cenami, wiecie coś? Taniej?

Paweł
Gość

Jedyne co wiadomo, to że w sprzedaży mają się pojawić około lutego (info od dealera). Cen nikt nie zna.

wpDiscuz