Plotkowało się o takim samochodzie od dawna i wreszcie jest. Nie pokazano go wprawdzie na Salonie Samochodowym w Paryżu, nie można go jeszcze kupić w salonach sprzedaży marki Dacia. Ale nie zmienia to faktu, że pierwszych dziesięć egzemplarzy zostało już dostarczonych klientowi – rumuńskiej firmie OMV Petrom. Kluczyki przekazano uroczyście w dniu dzisiejszym. Odebrał je Gabriel Selischi, Członek Zarządu OMV Petrom, a w uroczystości wzięli udział m.in. Nicolas Maure, Prezes Grupy Renault w Rumunii oraz Stelian Ion, Dyrektor Generalny SC Romturingia SRL.
Co to za firma, ta ostatnia? Otóż SC Romturingia SRL jest niezależną firmą karoseryjną, która przygotowała Dustery w wersji pick-up. To jeden z najważniejszych rumuńskich producentów, konwerterów i montażystów niestandardowych nadwozi. Posiada certyfikat ISO 9001 i jest partnerem Renault. Zatrudnia 115 osób, a tegoroczne plany finansowe mówią o 6,5 miliona obrotu. Romturingia współpracuje z Dacią od 1997 roku i w tym czasie dostarczyła na rynek przeszło 18.000 niestandardowych wersji nadwoziowych tych samochodów. Czyż więc kto inny mógł sprostać zadaniu stworzenia Duster pick-upa?
Dziesięć samochodów może się wydawać manufakturą, ale umowa pomiędzy partnerami mówi o 500 Dusterach pick-up do końca przyszłego roku. Będzie więc można takie auto kupić, choć nie gwarantujemy, że również w Polsce.
Przekazane dziś egzemplarze mają prostą, dwuosobową kabinę, napęd na cztery koła i 110-konne silniki 1.5 dCi. Kabina jest chroniona orurowaniem i dodatkowym stelażem z tyłu, co spełnia wymogi przemysłu naftowego i gazowego postawione przez OMV Petrom. Skrzynia ładunkowa ma długość 170 cm i nośność 450 kg.
„Duster pick-up jest dowodem naszej zdolności do spełniania wymagań klientów w związku z ich rozlicznymi potrzebami. W tym przypadku są to potrzeby firmy OMV Petrom, z którą łączy nas wieloletnia owocna współpraca. Jednocześnie Duster pick-up jest nowym punktem odniesienia w naszej współpracy z firmą Romturingia, jednej z wiodących rumuńskich firm poddających samochody konwersji mechanicznej i karoseryjnej. Jestem przekonany, że Duster pick-up okaże się samochodem interesującym dla wielu grup naszych klientów” – powiedział Nicolas Maure, Prezes Grupy Renault w Rumunii.
„Wielozadaniowe pojazdy terenowe są niezbędne w naszej pracy. OMV Petrom ma ponad 9.000 aktywnych odwiertów, które wymagają monitorowania i konserwacji. Wiele z nich znajduje się poza drogami utwardzonymi i stąd potrzeba posiadania samochodów, które pozwolą nam dojechać w ich pobliże. Cieszę się bardzo, że możemy w tych zadaniach korzystać z pojazdów rodzimej produkcji, co nie tylko pozwala nam wspierać nasz przemysł, ale i ogranicza nasze koszty” – dodał Gabriel Selischi, Członek Zarządu OMV Petrom odpowiedzialny za poszukiwania i wydobycie.
„Projekt przekształcenia Duster w samochód typu pick-up był dla nas sporym wyzwaniem, który wymagał mobilizacji wszystkich naszych zespołów. Udało się jednak i jesteśmy dumni z naszego dzieła. Tym bardziej, że – jak na standardy przemysłu motoryzacyjnego – udało nam się tego dokonać w naprawdę niedługim czasie. Uzyskaliśmy efekt, który spełnia określone, wcale niemałe wymagania tego specjalnego klienta” – pochwalił się Stelian Ion, Dyrektor Generalny SC Romturingia SRL.
Prace nad projektem rozpoczęły się pod koniec 2012 roku. Początkowo wykonano kilka prototypów, które po zatwierdzeniu przez Grupę Renault weszły w fazę realizacji. Przygotowania do produkcji zajęły kolejnych parę miesięcy i oto Dacia Duster pick-up stała się faktem.
Dacia Duster pick-up już jest
KG; zdjęcia: Dacia
Najnowsze komentarze