Paryskie targi zbliżają się wielkimi krokami, rozpoczną się już za osiem dni, i zanosi się, że miłośnicy samochodów francuskich (bądź pochodzących z francuskich koncernów) będą mieli tam co oglądać. Grupa Renault szykuje sporo nowości, podobnie zresztą, jak i koncern PSA. Dacia zależna od Renault ma bardzo nową gamę pojazdów, ale nie znaczy to, że nie pokaże nic nowego. Owszem, pokaże – będą to wersje Stepway modeli Lodgy i Dokker.
Oba te modele już zapowiadaliśmy, ale dziś postanowiliśmy poświęcić im nieco więcej miejsca.
Lodgy Stepway i Dokker Stepway otrzymują nieco bardziej muskularną sylwetkę wpisując się w trend uwielbienia dla różnorakich SUV-ów i crossoverów. Lakierowany w kolorze nadwozia przedni zderzak (w Lodgy także tylny) oraz lampy przeciwmgłowe w chromowanych otoczkach dodają elegancji. Z kolei nadkola wypuszczone na błotniki sugerują zdolności terenowe, choć to tylko stylistyczny wybieg. Wykończone w kolorze ciemnego metalu relingi dachowe, osłony lusterek oraz 16-calowe felgi ze stopów lekkich dopełniają świetnie wyglądającej całości.
Producent daje do wyboru pięć kolorów nadwozia, w tym niebieski Azurite zarezerwowany wyłącznie dla wersji Stepway.
Wewnątrz klient również będzie mógł odczuć, że jedzie specjalną odmianą. Tapicerka otrzymała specjalny haft z nazwą serii. Zdobienia deski rozdzielczej wykonano w kolorze bladego błękitu. Na wyposażeniu samochodów będzie można mieć system MediaNav z nawigacją i dotykowym ekranem, klimatyzację, ogranicznik i regulator prędkości, a także radar cofania.
We Francji, a pewnie w innych krajach także, Lodgy Stepway napędzany będzie przez benzynowy silnik TCe 115 łączony z pięciobiegową skrzynią manualną. Ta jednostka napędowa zużywa średnio 5,7 l/100 km w cyklu mieszanym, co przekłada się na emisję dwutlenku węgla w ilości 131 g/km. Dla wersji siedmiomiejscowej wielkości te rosną do odpowiednio 5,9 l/100 km i 135 g/km. Jeśli klient woli jednostki wysokoprężne, to będzie mógł wybrać silnik 1.5 dCi 110. To jeden z najoszczędniejszych napędów w klasie – w Lodgy spalać ma średnio 4,4 l/100 km i emitować 116 g dwutlenku węgla na każdy kilometr.
Taki sam silnik benzynowy, jak w Lodgy (TCe 115), oferowany będzie również w Dokerze Stepway. Średnie spalanie tego modelu ma wynieść 5,8 l/100 km, a średnia emisja dwutlenku węgla – 135 h/km. Zwolennicy diesli mogą wybrać Dokkera Stepway z silnikiem 1.5 dCi 90, który spalał będzie 4,5 l/100 km, co równa się emisji 118 g dwutlenku węgla na każdy km.
Dacia Lodgy Stepway i Dokker Stepway zadebiutują w Paryżu
KG; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze