Lodgy wyróżnia się wyjątkowo przestronnym wnętrzem oraz funkcjonalnością. Może pomieścić nawet 7 osób. Zwraca uwagę wymiarami vana klasy C (długość 4,50 m) za cenę vana klasy B.
Lodgy jest pierwszym modelem nowej generacji samochodów Dacii, a jednocześnie zachowuje wszystkie typowe dla tej marki cechy. Linia nadwozia sprawia wrażenie solidności i zapowiada przestronne wnętrze.
Stylistyka wnętrza utrzymana jest w nowym tonie i zwraca uwagę wyższą jakością wykończenia. Lodgy oferuje nowe, niespotykane dotąd w Dacii elementy wyposażenia, takie jak system multimedialny MEDIA NAV z panelem sterującym wbudowanym w konsolę i 7-calowym ekranem dotykowym, obejmujący: nawigację, radio, telefoniczny zestaw głośnomówiący Bluetooth® oraz umożliwiający podłączenie zewnętrznych urządzeń.
Dzięki praktycznej możliwości zmiany konfiguracji w zależności od różnych potrzeb i bagażnikowi o pojemności mogącej sięgać w konfiguracji dwumiejscowej aż 2.617 dm³, Lodgy dysponuje niezwykle przestronnym wnętrzem.
W początkowym okresie model ten będzie sprzedawany z trzema silnikami: 1.6 MPI 84, 1.5 dCi 90 i 1.5 dCi 110. Ofertę silników wkrótce uzupełni nowa jednostka 1.2 TCe 115, wprowadzona niedawno do oferty Renault Mégane i Renault Scénic.
Lodgy, przeznaczone do sprzedaży na rynkach całego świata, jest produkowane w zakładzie w Tangerze. Jest to pierwsza na świecie fabryka o zerowej emisji CO2 i zerowym zrzucie ścieków przemysłowych.
We Francji Lodgy będzie dostępne w 4 poziomach wyposażenia w cenie od 9.900 euro.
Na polskim rynku Dacia Lodgy będzie dostępna jesienią 2012 r.
BUDZĄCY ZAUFANIE DESIGN ŚWIADCZĄCY O SOLIDNEJ KONSTRUKCJI
Lodgy z rozmachem zapoczątkowuje nową generację samochodów Dacii o atrakcyjnym designie kabiny i nowoczesnych zaletach użytkowych.
Auto zwraca uwagę wymiarami vana klasy C (długość 4,50 m i szerokość 1,75 m) za cenę vana z segmentu B.
Stylistyka spod znaku solidności i funkcjonalności
Zderzaki i osłona chłodnicy z dużą chromowaną listwą i centralnie umieszczonym logo zapowiadają nową stylistykę modeli Dacia. Kształt szerokich reflektorów sugeruje wysoką sprawność i nowoczesne rozwiązania technologiczne. Z profilu proporcje karoserii i szyb potęgują wrażenie solidności, dodatkowo wzmocnione masywną linią nadwozia. Oryginalne rozwiązanie tylnych świateł umożliwiło zwiększenie otworu bagażnika, który stał się zdecydowanie bardziej praktyczny.
Projektanci zadbali o najdrobniejsze szczegóły, żeby podkreślić jakość i solidność stanowiące fundamentalne cechy aut Dacii. Zmodyfikowane boczne lusterka i klamki drzwi są jednocześnie solidne i atrakcyjne stylistycznie. Boczne listwy potęgują wrażenie solidności, podobnie jak relingi dachowe. Brak widocznej końcówki rury wydechowej sprawia, że linia staje się bardziej elegancka.
Atrakcyjna i starannie zaprojektowana kabina
W kabinie, zgodnie z cechami wyróżniającymi markę Dacia, deska rozdzielcza zyskała nowoczesny i funkcjonalny design, dzięki czemu jest bardziej atrakcyjna. Zadbano o wysoką jakość wykończenia z zastosowaniem atrakcyjnych materiałów, pojawiających się w wyższych wersjach. W zależności od poziomu wykończenia deska rozdzielcza i płaty drzwi są pokryte dwukolorową tapicerką. Na lakierowanej na czarno (zależnie od wersji) centralnej konsoli pojawiają się chromowane elementy, np. obramowania nawiewów, chromowane są również klamki drzwi oraz logo na kierownicy.
Na tablicy rozdzielczej Lodgy pojawia się nowy zespół zegarów obejmujący ekran i dwa liczniki z chromowanym obramowaniem (w zależności od wersji). Nowe są również przełączniki zespolone wycieraczek i reflektorów – ich design jest elegancki i ergonomiczny. Dzięki przemyślanemu rozmieszczeniu przełączniki klimatyzacji są obecnie łatwiej dostępne. Również w trosce o zapewnienie lepszej ergonomii przełączniki elektrycznie sterowanych szyb zostały w praktyczny sposób umieszczone na drzwiach, zarówno przednich jak i tylnych (w zależności od wyposażenia).
O wyraźnie wyższym poziomie wyposażenia tego modelu świadczą starannie dopracowane szczegóły. Na przykład elementy mocujące kanapę w trzecim rzędzie są zamaskowane.
Jak każdy van, Lodgy zapewnia kierowcy wysoką pozycję za kierownicą, dającą poczucie bezpieczeństwa dzięki kątowi widzenia będącemu jednym z najlepszych w tym segmencie. Fotele kierowcy i pasażerów pokrywa nowa elegancka tapicerka.
OBSZERNE I PRAKTYCZNE WNĘTRZE
Lodgy jest w pełni zgodne z fundamentalnymi wartościami marki Dacia. Dzięki trzeciemu rzędowi siedzeń (w zależności od wersji) oferuje wyjątkowo bogate możliwości aranżacji wnętrza jak na auto z tego przedziału cenowego. Przestrzeń kabiny została zoptymalizowana w stosunku do wymiarów nadwozia: Lodgy może swobodnie pomieścić do 7 osób. Ponadto jest wyposażone w szereg elementów niedostępnych dotąd w tej gamie pojazdów, takich jak: wbudowany system multimedialny MEDIA NAV, nawigacja satelitarna z dotykowym ekranem, ogranicznik prędkości i wspomaganie parkowania tyłem.
5 lub 7 miejsc i wyjątkowo przestronne wnętrze
Lodgy jest oferowane w wersji pięcio- lub siedmiomiejscowej. Obszerna i wygodna kanapa drugiego rzędu może swobodnie pomieścić 3 dorosłe osoby. Wersja siedmiomiejscowa posiada ponadto dwumiejscową, wyjmowaną kanapę tworzącą trzeci rząd siedzeń. Lodgy oferuje największą w tej kategorii pojazdów ilość miejsca w trzecim rzędzie: największy w tym segmencie promień na wysokości kolan (144 mm) i odległość od siedzenia do dachu (866 mm) zapewniają komfortowe warunki podróżowania dwóm dorosłym osobom.
To zaprojektowane dla całej rodziny i jej bagażu auto dysponuje jedną z największych przestrzeni bagażowych w tym segmencie. W wersji pięciomiejscowej pojemność bagażnika wynosi 827 dm³. Po złożeniu tylnej kanapy zwiększa się do 2.617 dm³. W zależności od poziomu wyposażenia kanapa może być również składana i dzielona w układzie 1/3-2/3, aby zapewnić maksymalne możliwości aranżacji wnętrza zależnie od potrzeb.
W wersji siedmiomiejscowej pojemność bagażnika wynosi 207 dm³. Po całkowitym złożeniu kanapy tworzącej trzeci rząd siedzeń, pojemność ta wzrasta do 634 dm³. W razie potrzeby dodatkowego zwiększenia przestrzeni bagażowej, kanapę można wyjąć z samochodu. Można ją również złożyć i oprzeć wraz ze złożoną kanapą drugiego rzędu o oparcia przednich foteli oraz przymocować do ich zagłówków za pomocą pasów. W tej konfiguracji całkowita objętość przestrzeni bagażowej wynosi 1.861 dm³.
Przyjemne i funkcjonalne Lodgy dysponuje również licznymi schowkami. W zależności od poziomu wyposażenia, całkowita pojemność schowków może wynosić od 20,5 do 30 litrów.
Obecne w każdym rzędzie siedzeń praktyczne, ergonomiczne i łatwo dostępne schowki są pomysłowo rozmieszczone w całej kabinie, w szczególności w górnej części deski rozdzielczej, w płatach drzwi i w trzecim rzędzie siedzeń, co zwiększa komfort podróżowania. Łącznie w kabinie Lodgy może znajdować się do 12 schowków.
Niespotykane dotąd w Dacii, najwyższej klasy elementy wyposażenia
Wbudowany system multimedialny MEDIA NAV
Lodgy jest pierwszym modelem z gamy Dacii wyposażonym w system multimedialny MEDIA NAV. Jego dotykowy ekran jest idealnie wkomponowany w środkową część deski rozdzielczej. MEDIA NAV jest oferowany za niespotykanie niską cenę 430 euro (dotyczy rynku francuskiego). W skład tego łatwego w obsłudze, intuicyjnego systemu wchodzi radioodtwarzacz, zestaw głośnomówiący Bluetooth®, funkcja audio-streamingu, nawigacja satelitarna oraz umieszczone w panelu czołowym gniazda USB i Jack. Jego obsługa odbywa się za pomocą dotykowego, 7-calowego (18 cm) ekranu. Strona „Menu” umożliwia łatwe poruszanie się pomiędzy poszczególnymi funkcjami MEDIA NAV. System umożliwia również podłączanie przenośnych urządzeń audio poprzez gniazda USB i Jack, umieszczone dla większej ergonomii w panelu czołowym; jego obsługa odbywa się za pomocą ekranu dotykowego lub przełączników umieszczonych pod kierownicą, a informacje wyświetlane są na ekranie MEDIA NAV.
Obsługiwany dotykowo intuicyjny system nawigacji posiada funkcję wyświetlania 2D i Birdview (3D). Dzięki portowi USB i dedykowanemu interfejsowi internetowemu klienci mogą wzbogacać system i aktualizować mapy.
Wierne zasadom marki Dacia, polegającym na oferowaniu klientom wyposażenia dokładnie odpowiadającego ich oczekiwaniom, Lodgy oferuje również w opcji drugi system multimedialny – Dacia-Plug&Radio, obejmujący nowe radio z dużym ekranem oraz odtwarzacz płyt CD kompatybilny z formatem MP3. Dodatkowo jest on wyposażony w technologię Bluetooth®, gniazda USB i Jack w panelu czołowym oraz przełączniki umieszczone pod kierownicą.
Technologia Bluetooth® umożliwia z jednej strony prowadzenie rozmów telefonicznych bez użycia rąk, z synchronizacją książki telefonicznej i historii połączeń, z drugiej zaś – słuchanie ulubionej muzyki z przenośnych odtwarzaczy w systemie audio-streamingu za pośrednictwem głośników pojazdu.
Ogranicznik prędkości
Lodgy może być wyposażone w ogranicznik prędkości (zależnie od poziomu wyposażenia), co stanowi kolejną nowość w modelach Dacii. Umożliwia on kierowcy ustawienie maksymalnej prędkości, której nie chce lub nie powinien przekraczać, co zapewnia prowadzenie auta w warunkach pełnego bezpieczeństwa i komfortu. Do jego aktywacji służy przycisk umieszczony na środkowej konsoli, a obsługa i ustawianie prędkości granicznej odbywa się za pomocą przełącznika w kierownicy.
Wspomaganie parkowania tyłem
Lodgy może być wyposażone (zależnie od poziomu wyposażenia) w szczególnie przydatny w samochodach o dużych wymiarach system wspomagania parkowania tyłem. Umieszczone w tylnym zderzaku czujniki generują sygnały dźwiękowe, informujące kierowcę o aktualnej odległości jego samochodu od przeszkody. Aktywacja tej funkcji następuje z chwilą włączenia wstecznego biegu.
Zgodnie z filozofią Dacii, gama cechuje się prostym i czytelnym układem wersji wyposażonych w to, co najważniejsze, aby jak najlepiej spełnić oczekiwania klientów.
Zależnie od kraju przeznaczenia, Lodgy oferuje również bogatą gamę praktycznych w codziennym użytkowaniu akcesoriów, takich jak: środkowy podłokietnik, wieszaki na zagłówkach, wyświetlacze w drugim rzędzie siedzeń z odtwarzaczami DVD, organizery na tylnej stronie oparć itd. oraz – na potrzeby wyjazdów na weekend lub na wakacje – box dachowy, bagażnik na narty, bagażnik rowerowy czy przenośną lodówkę.
Jeszcze więcej komfortu
Dla zapewnienia maksimum komfortu termicznego wszystkim pasażerom, Lodgy wyposażone zostało w system wentylacji/ogrzewania z nawiewami na wszystkie trzy rzędy siedzeń. System ten umożliwia optymalne rozprowadzenie powietrza i utrzymanie temperatury w całej kabinie.
Ponieważ komfort podróżowania zależy również od skutecznego wyciszenia, konstruktorzy z Grupy Renault włożyli wiele wysiłku w obniżenie poziomu hałasów zespołu napędowego i szumów aerodynamicznych. Powierzchnia materiałów wygłuszających w komorze silnika została zwiększona o 30% w porównaniu do innych modeli z gamy Dacii. Zastosowanie rozwiązań technicznych, takich jak: wkładki wygłuszające, pianki i uszczelki, zwłaszcza w obrębie drzwi, pozwoliło znacznie obniżyć szumy powietrza.
OSZCZĘDNE I WYDAJNE SILNIKI
Lodgy dysponuje ofertą nowoczesnych, oszczędnych i wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych, spełniających oczekiwania wszystkich klientów w poszczególnych krajach jego sprzedaży. Na dzień wprowadzenia modelu na rynek oferta obejmuje jednostkę benzynową 1.6 MPI 84 i silnik wysokoprężny 1.5 dCi, dostępny w wersjach 90 i 110 KM. Obydwa poziomy mocy silnika wysokoprężnego posiadają znak "Dacia eco²”, będący gwarancją niskiego zużycia paliwa i niskiej emisji CO2.
Najnowszy silnik TCe 115, niezwykle oszczędny i odznaczający się wyjątkowymi jak na swoją pojemność skokową osiągami, będzie dostępny w późniejszym terminie.
1.6 MPI 80
Zależnie od kraju przeznaczenia, Lodgy będzie również oferowane z silnikiem 1.6 MPI 80 (59 kW) EURO4, wyposażonym w mechaniczną, 5-przełożeniową skrzynię biegów. Zużywa on 7,3 l/100 km (w cyklu mieszanym), co odpowiada emisji CO2 na poziomie 179 g/km.
1.6 MPI 84
Osiągający maksymalną moc 60,5 kW (82 KM) silnik 1.6 MPI 84 spełnia w całości kryteria niskich kosztów, solidności i łatwości obsługi cechujące markę Dacia. Jednostka ta osiąga maksymalny moment obrotowy 134 Nm przy 2.800 obr./min. W połączeniu z mechaniczną, 5-przełożeniową skrzynią biegów, zużycie paliwa wynosi 7,1 l/100 km (w cyklu mieszanym), co odpowiada emisji CO2 na poziomie 165 g/km.
TCe 115
Ten najnowszy, zastosowany po raz pierwszy w gamie 2012 Renault Mégane i w Renault Scénic, silnik benzynowy 1,2 l o mocy 85 kW (115 KM), jest wyposażony w układ bezpośredniego wtrysku paliwa z doładowaniem. Silnik TCe 115 jest niezwykle lekki i pozwala połączyć przyjemność prowadzenia z oszczędnością paliwa i niskim poziomem emisji CO2 przy zachowaniu osiągów porównywalnych z silnikiem o pojemności 1,6 l. Jego dostępny już od 2.000 obr./min i wynoszący 190 Nm moment obrotowy zapewnia bardzo dynamiczne przyspieszenia. W połączeniu z mechaniczną, 5-przełożeniową skrzynią biegów, silnik ten zużywa w 5-miejscowej wersji Lodgy zaledwie 5,9 l/100 km (w cyklu mieszanym), co odpowiada emisji CO2 na poziomie 135 g/km (odpowiednio 6,1 l/100 km i 140 g CO2/kw wersji 7-miejscowej). Ta nowa jednostka będzie dostępna w Lodgy w drugiej połowie br. (w zależności od kraju). Aby zapewnić jak najniższe koszty użytkowania, zastosowano w nim łańcuchowy układ rozrządu.
1.5 dCi 85
Oferowany w wybranych krajach, silnik 1.5 dCi 85 (63 kW) EURO4 z mechaniczną, 5-przełożeniową skrzynią biegów, zapewnia dużą elastyczność pracy, wysokie osiągi i niskie koszty użytkowania. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,9 l/100 km (co odpowiada 130 g CO2/km).
1.5 dCi 90 i 110
Cieszący się powszechnym uznaniem z racji swojej niezawodności, wysokich osiągów i przyjazny dla środowiska silnik 1.5 dCi jest również dostępny na większości rynków w wersji 66 kW (90 KM) i 79 kW (107 KM). Dzięki 200 Nm momentu obrotowego w wersji 90 KM i 240 Nm w wersji 107 KM, odznacza się on dużą dynamiką już od najniższych obrotów. Równocześnie jest on jednym z najoszczędniejszych silników w swoim segmencie – zużywa odpowiednio 4,2 l/100 km (co odpowiada 109 g CO2/km) i 4,4 l/100 km (co odpowiada 116 g CO2/km w cyklu mieszanym). Jego pierwsza wersja jest oferowana z mechaniczną, 5-przełożeniową skrzynią biegów, natomiast druga – z mechaniczną skrzynią 6-przełożeniową. Dzięki tak korzystnemu bilansowi ekologicznemu obydwie jednostki mają prawo do znaku "Dacia eco²".
Oszczędne przy zakupie, oszczędne w użytkowaniu
Podobnie jak we wszystkich samochodach Dacii, koszty obsługi technicznej i materiałów eksploatacyjnych są niezwykle konkurencyjne dzięki wydłużeniu przebiegów między wymianami klocków hamulcowych i opon. Filtr powietrza wymienia się obecnie co 80 tys. km lub co 4 lata w wersjach benzynowych, filtr paliwa – co 60 tys. km.
Lodgy objęte jest 3-letnią gwarancją (lub do 100 tys. km)
NAJWYŻSZY POZIOM NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA
Powszechnie uznana przez klientów i przez media niezawodność Dacii stanowi również wrodzoną cechę Lodgy. Podobnie jak pozostałe modele z rodziny Dacia, również Lodgy może poszczycić się sprawdzonymi w Grupie Renault rozwiązaniami technicznymi. Lodgy zbudowane zostało w oparciu o znaną ze swej solidności, niezawodności i trwałości płytę podłogową B0/Logan. Testy na wytrzymałość w skrajnie trudnych warunkach drogowych i klimatycznych, odpowiadające pokonaniu 1,9 miliona kilometrów, stanowią doskonałą gwarancję najwyższego poziomu właściwości jezdnych i niezawodności tego auta.
Przednie zawieszenie typu MacPherson z trójkątnymi wahaczami zostało przejęte z innych modeli z rodziny Dacia. Wywodzące się z Renault Kangoo zawieszenie tylne (ze sprężystą osią o programowanym ugięciu) jest sprawdzonym rozwiązaniem, łączącym solidność z komfortem jazdy, przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa czynnego.
Podobnie jak we wszystkich modelach z rodziny Dacia, również w Lodgy wykorzystano bogate doświadczenie Grupy Renault w zakresie bezpieczeństwa.
Bezpieczeństwo czynne
Lodgy wyposażone jest w system ABS Continental (Mark100) z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV) i wspomaganiem nagłego hamowania. Dodatkowo wzmocniono układ hamulcowy poprzez zwiększenie średnicy wentylowanych tarcz hamulcowych kół przednich, z 259 do 280 mm. Ponadto, zależnie od kraju przeznaczenia, w ofercie dostępny jest również (w standardzie lub w opcji) układ kontroli toru jazdy (ESC).
Bezpieczeństwo bierne
W zakresie bezpieczeństwa biernego, Lodgy zostało wyposażone w dwie poduszki czołowe, dwie poduszki boczne chroniące głowę i klatkę piersiową osób siedzących na przednich miejscach oraz w pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia na miejscu kierowcy. Podczas zderzenia czołowego pasy te zapewniają optymalne przytrzymywanie klatki piersiowej oraz ograniczają przemieszczanie się ciała do przodu poprzez dociśnięcie taśmy pasa na wysokości klatki piersiowej i bioder.
Lodgy jest również wyposażone w 3-punktowy system mocowania fotelików dziecięcych Isofix na wszystkich trzech siedzeniach drugiego rzędu, co stanowi nowość w rodzinie modeli Dacia. System ten umożliwia łatwe i bezpieczne mocowanie fotelików dziecięcych i siedzisk.
Lodgy charakteryzuje się również bardzo wysokim poziomem bezpieczeństwa przy zderzeniu z pieszymi. Przód i maska pojazdu zostały specjalnie zaprojektowane i zwymiarowane w taki sposób, aby ograniczyć do minimum ryzyko obrażeń dolnych kończyn pieszego.
„SUCCESS STORY” – CIĄG DALSZY
Lodgy kontynuuje pasmo sukcesów Dacii. Podobnie jak wszystkie samochody z rodziny Dacii, Lodgy również ma światowe ambicje. Ten siódmy z kolei model w gamie marki trafi na wiosnę br. na wybrane rynki Europy i regionu Euromed (kraje Maghrebu), a następnie wejdzie do sprzedaży w pozostałych regionach świata, w których jest oferowana gama modeli Entry z Grupy Renault.
Lodgy w pełni wpisuje się w program Entry Grupy Renault, charakteryzujący się ofertą solidnych i niezawodnych samochodów o bezkonkurencyjnym stosunku ceny do parametrów użytkowych w każdym z segmentów, w których są oferowane.
W roku 2011 sprzedaż samochodów osobowych i użytkowych z gamy Entry wyniosła 814.000 egzemplarzy, w tym 94.000 na terenie Francji. W lutym 2012 r. marka Dacia wspięła się na szczyt podium pod względem niezawodności, według ankiety przeprowadzonej wśród 30.000 klientów przez organizacje konsumenckie w pięciu krajach Europy (Belgia, Hiszpania, Francja, Włochy i Portugalia).
Fabryka w Tangerze
Lodgy jest produkowane w nowo wybudowanym zakładzie w Tangerze (Maroko), zaopatrującym wszystkie rynki europejskie i basenu Morza Śródziemnego, zarówno pod marką Dacia jak i Renault. Aktualna zdolność produkcyjna zakładu wynosząca 170.000 samochodów rocznie, zostanie docelowo zwiększona do 400.000.
Jest to pierwsza na świecie fabryka o emisji CO2 zbliżonej do zera i zerowym zrzucie ścieków przemysłowych. Emisja CO2 zakładu w Tangerze zostanie zmniejszona o 98%, co odpowiada niewyemitowaniu do atmosfery 135.000 ton CO2 rocznie dzięki wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii i optymalizacji jej zużycia. Pozostałe kilka ton będzie kompensowane bądź poprzez wykup limitów na emisję CO2, bądź też poprzez produkcję energii ze źródeł odnawialnych na terenie fabryki.
Zakład w Tangerze nie będzie odprowadzał żadnych ścieków przemysłowych i obniży o 70% zużycie wody technologicznej w porównaniu do innych zakładów o porównywalnej zdolności produkcyjnej.
Wybudowanie nowej fabryki Renault-Nissan w Tangerze wymagało zainwestowania jednego miliarda euro. Stanowi ona uzupełnienie bazy produkcyjnej Renault w Maroku, gdzie koncern jest już obecny dzięki zakładowi SOMACA w Casablance, w którym ma 72% udziałów, a pozostałe udziały są w posiadaniu Renault Maroc (8%) i PSA Peugeot-Citroën (20%). Zakład ten wyprodukował w 2011 r. na rzecz Grupy Renault 40.000 egzemplarzy aut (Kangoo osobowe i dostawcze, Dacia Logan i Dacia Sandero).
Grupa Renault w Maroku
Firma Renault, będąca liderem na tym rynku, prowadzi działalność handlową w Maroku już od roku 1928. W roku 2011 Grupa Renault miała łącznie dzięki obydwu markom (Dacia – nr 1 na rynku i Renault – nr 2 na rynku) 37% udziałów w tym rynku. Grupa Renault posiada najbardziej rozbudowaną, złożoną z 64 punktów sprzedaży sieć samochodową w Maroku.
Sieć w 100% przystosowana pod potrzeby Dacii
W związku z wprowadzeniem Lodgy na rynek, Grupa Renault kontynuuje rozwijanie sieci dedykowanych dla Dacii punktów sprzedaży w krajach, w których marka jest obecna. Dzięki temu produkty Dacii będą dysponować miejscem sprzedaży, spełniającym standardy Dacii zarówno na zewnątrz (totemy, szyldy, proporce itp.), jak i wewnątrz (kolory firmowe – niebieski i biały, wykończenie posadzek, oświetlenie, rozmieszczenie samochodów itp.). W każdym punkcie sprzedaży jest co najmniej jeden sprzedawca dedykowany do obsługi modeli Dacii.
Dacia i sporty motorowe
Ze swoim niekonwencjonalnym podejściem, Dacia stała się popularną marką kojarzoną z takimi wartościami jak bliskość i entuzjazm. Angażując się w sporty motorowe, marka w naturalny sposób wybiera nietypowe rajdy, cechujące się wyjątkową atmosferą i bliskim kontaktem z publicznością: Trophee Andros i Rajd Aïcha des Gazelles.
Po trzech sezonach startów w Trophee Andros, Dacia zdobyła pod koniec stycznia br. swój pierwszy tytuł mistrzowski w rajdach samochodowych dzięki wspaniałemu Alainowi Prostowi oraz świetnym występom Evensa Stievenarta i Nicolasa Prosta. Alain Prost zdobył trzecie zwycięstwo w Trophee Andros, dzięki czemu Dacia Lodgy „Glace” została pierwszym vanem z tytułem mistrzowskim na torze lodowym.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze