Dacia rośnie w siłę i zadziwia obserwatorów rynku motoryzacyjnego. Ponad 53% wzrostu sprzedaży w marcu 2014 w porównaniu do zeszłego roku to tempo znacznie większe niż reszta rynku. Europejski rynek rośnie 5 razy wolniej. Ten niesamowity wynik Dacia zawdzięcza niskim kosztom produkcji i przemyślanej strategii cenowej.
Koszty produkcji w Rumunii mają się jak 1 do 7 w porównaniu do Francji. W Maroku ta różnica jest jeszcze większa – 1 do 10. To przede wszystkim niższe koszty wynagrodzenia, ale również inne czynniki, jak cena energii czy podatki. Aktualnie flagowym okrętem marki Dacia jest niewątpliwie Duster. Milion samochodów w ciągu 4 lat jest chyba najlepszym potwierdzeniem gigantycznego sukcesu. Największym rynkiem zbytu dla Dustera jest Rosja (ponad 150 tysięcy sprzedanych aut!), Francja (146 tysięcy) oraz Brazylia.
Samochody Dacia stają się również coraz bardziej dojrzałe. Firma posłuchała uwag, które zgłaszają klienci i nowe modele Dustera, Logana czy Sandero, są m.in. lepiej wyciszone a wyposażenia np. w dotykowe radio z nawigacją, mogły pozazdrościć dużo lepsze marki. Dacia przechodzi więc swojego rodzaju transformacje, z marki taniej do marki ekonomicznej, o wysokim wskaźniku użyteczności do ceny.
Najnowsze komentarze