Osiągnięcie 63.800 sprzedanych na świecie pojazdów spod znaku DS w pierwszym półroczu 2014 roku dowodzi, z jaką dynamiką rozwija się francuska Marka premium. Taki trend DS zawdzięcza wzrostowi sprzedaży w Chinach (16% światowej sprzedaży), dzięki czemu może oprzeć się niesprzyjającym tendencjom w Europie, gdzie rynek premium maleje. Pierwsza połowa roku podporządkowana była wprowadzaniu nowości. W drugiej połowie roku Marka DS nie ma zamiaru zmniejszać rozpędu. Debiut DS 3 i DS 3 CABRIO z nową identyfikacją świetlną obejmującą trzy moduły LED oraz jeden ksenonowy, nowe serie limitowane, nowe silniki oraz wprowadzenie do sprzedaży pierwszego SUV-a z tej serii w Chinach.
Pierwszego czerwca 2014 roku dotychczasowa linia DS wystartowała w wyścigu o zajęcie pozycji Marki – oryginalnej i niezależnej. Należy podkreślić fakt, że DS nie startuje z odległego miejsca, aktualną jej sytuację można raczej porównać do lotnego startu, ponieważ od momentu wprowadzenia na rynek w 2010 roku modelu DS 3, zanotowano dotychczas 468.000 zamówień na modele spod znaku DS. Marka DS oferuje na całym świecie 4 modele: DS 3, DS 3 CABRIO, DS 4 i DS 5. Na rynku chińskim w marcu bieżącego roku oferta została uzupełniona o model DS 5LS. Modele Marki wyróżniają się oryginalnym stylem, dopracowanymi detalami, szlachetnymi materiałami wykończeniowymi i zastosowaną technologią. Słowem – iście francuskim luksusem.
DS – strategia zbudowana na wartości
W ciągu sześciu pierwszych miesięcy 2014 roku sprzedano na świecie 63.800 samochodów marki DS. Różnice dotyczące wielkości sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku zależą od rejonu świata. Pierwsza połowa roku podporządkowana była aktualizacjom produktów.
Europa (30 krajów): zarejestrowano prawie 50.000 pojazdów, co oznacza spadek o 20% wynikający w szczególności z:
– bardzo wysokiej podstawy porównań. W pierwszym półroczu 2013 roku liczba sprzedanych samochodów DS utrzymywała się na stałym poziomie, podczas gdy rynek europejski odnotował spadek (-6,7%).
– ogólny spadek dynamiki rynku premium na rynkach światowych. Przez pierwszych 5 miesięcy 2014 roku rynek samochodów premium, na którym rozwija się DS, zmniejszył się o 1,7%, podczas gdy rynek samochodów osobowych ogółem wzrósł o 6,6%.
Na pierwszym pod względem wolumenów sprzedaży rynku- Francji- marka DS odnotowała istotny spadek o 15%. W obliczu takiej sytuacji marka DS postanowiła przyjąć strategię zachowania rentowności sprzedaży.
W pierwszym półroczu wprowadzono nowe rozwiązania w samochodach DS:
– DS 5 – od kilku tygodni – nowy układ zawieszenia, nowa automatyczna 6-biegowa skrzynia biegów i nowe silniki BlueHDi 180 i 120 spełniające wymogi normy Euro 6. Silniki te łączą moc, oszczędność i są przyjazne środowisku. DS 5 z silnikiem BlueHDi 180 BVA6 ma świetne parametry: wartość maksymalnego momentu obrotowego 400 Nm przy 2000 obr./min, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 4,4 l/100 km, a emisja CO2 na poziomie 114 g/km. Takimi wynikami nie może poszczycić się żadna inna marka w tym segmencie.
– serie limitowane, takie jak DS 4 Wifi On Board we Włoszech, DS 3 Dark Rose we Francji i Szwajcarii oraz DS 3 by Benefit w Wielkiej Brytanii.
Ponadto w maju w rankingu satysfakcji posiadaczy pojazdów J.D. Power 2014 model DS 3 otrzymał wynik 79,3% i zajął pierwsze miejsce w kategorii „Best small car in 2014” w Wielkiej Brytanii.
W Chinach, które są największym i nieustannie rozrastającym się rynkiem motoryzacyjnym na świecie, DS obchodzi drugą rocznicę istnienia jako Marka. W pierwszym półroczu 2014 roku na chińskim rynku sprzedano 10.400 egzemplarzy. Rok temu o tej samej porze z salonów wyjechało tylko 1.000 samochodów tej marki. Obecnie w Chinach sprzedaje się 16% wszystkich samochodów DS.
Takie tempo wzrostu możliwe jest dzięki:
– rozwojowi sieci sprzedaży, która składa się obecnie z 60 salonów,
– lokalnej produkcji dwóch modeli – DS 5 i DS 5LS. W pierwszym półroczu zarejestrowano – zgodnie z wyznaczonymi celami – 4.900 nowych egzemplarzy DS 5. Model DS 5LS zapowiada się równie obiecująco: przez trzy miesiące sprzedano 4.900 egzemplarzy.
Reszta świata: marka DS sprzedaje 3500 pojazdów, jednak sytuacja jest trudna z powodu niekorzystnych kursów wymiany walut i spadków na rynkach. Na przykład w regionie Eurazji (Rosja i Ukraina), rynek spadł o 9,5%, a w Ameryce Łacińskiej – o 9,2% (w tym w Argentynie o ponad 24%).
DS nie przestaje zadziwiać
Drugie półrocze 2014 roku będzie obfitować w nowości, w tym:
* DS 3 i DS 3 CABRIO z nową identyfikacją świetlną dostępne już wkrótce w salonach sprzedaży. Te modele wyróżniają się zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi i są wyposażone m.in. w:
– reflektory, w których zastosowano technologię LED i ksenony oraz nowatorskie kierunkowskazy progresywne. Światła DS 3 z jednej strony są innowacją w skali światowej, z drugiej – wpisują się w filozofie DS, nadając obu modelom niepowtarzalnego charakteru.
– system automatycznego hamowania Active City Brake. To nowa technologia awaryjnego hamowania w mieście opracowana przez Grupę PSA, która pozwala zminimalizować ryzyko stłuczek przy jeździe z niską prędkością.
– nowoczesne jednostki silnikowe BlueHDi 120 i BlueHDi 100. Ta ostatnia zużywa w cyklu mieszanym 3 l paliwa na 100 km i emituje 79 g/km CO2.
* Modele DS 3 i DS 3 CABRIO z nową identyfikacją świetlną mają także możliwości personalizacji np. nowe motywy „Irrésistible Paris” z zabytkami Paryża.
* edycje limitowane, takie jak DS 4 Wifi On Board, która trafi do Francji we wrześniu;
* pod koniec września debiut w Chinach pierwszego SUV-a premium Marki – DS 6 Wild & Refined.
W Chinach sieć dedykowanych DS STORE nie przestaje się rozwijać. Do końca roku powinna składać się z ok. 100 punktów sprzedaży, podczas gdy w Europie ma działać 50 salonów sprzedających włącznie modele Marki DS.
Marka DS
DS stworzona przez CITROËNA w marcu 2010 roku wraz z wprowadzeniem na rynek DS3, potwierdza aktualnie swoją pozycję marki Premium. Inspirując się tym, co najlepsze we francuskim know-how, DS kontynuuje wartości z zakresu innowacji i wyrafinowania odziedziczone od DS z 1955 roku. Gamę DS, adresowaną do klientów poszukujących nowych form indywidualnego wyrazu, tworzy obecnie 5 modeli: DS3, DS3 Cabrio, DS4, DS5 i DS 5LS (dostępny wyłącznie w Chinach). Poza bezkompromisowymi atutami w zakresie stylistyki, doznań z jazdy i wyrafinowania, modele DS wyróżniają też awangardowe rozwiązania technologiczne, w szczególności proponowany w DS5 hybrydowy układ napędowy z silnikiem Diesla Hybrid4. DS sprzedawana jest w Europie za pośrednictwem sieci CITROËNA, w Chinach natomiast dysponuje własną siecią punktów sprzedaży. Dla klientów, DS to również wyjątkowe relacje z marką nie tylko na płaszczyźnie produktów, ale również ekskluzywnych usług Premium, dostępnych przede wszystkim za pośrednictwem DS PRIVILÈGE. W 2013 roku DS potwierdziła swój światowy sukces z wynikiem 120.000 sprzedanych samochodów, uzyskując tym samym łączny wynik ponad 410.000 modeli sprzedanych od momentu wprowadzenia na rynek.
Dobry start marki ds- wyniki handlowe na świecie – I półrocze 2014
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze