Marka DS ma pomysł na wirtualne salony sprzedaży. Klienci będą mogli skonfigurować nowego SUV-a DS 7 Crossback za pomocą specjalnych gogli, jeszcze zanim pojawi się u dealerów (pisaliśmy o tym tutaj). Wszystko dzięki technologii firmy Dassault Systèmes.
Hasło „wirtualne salony sprzedaży” brzmi bardzo nowocześnie i wydawałoby się, że będzie to alternatywa wizyty u dealera. DS nie zamierza zrezygnować z punktów sprzedaży, a wręcz przeciwnie – chce otworzyć ich więcej. Istniejące obiekty zostaną wyodrębnione od marki Citroen i nazwane DS Store. Gdzie tu miejsce na wirtualny salon? Otóż DS Automobiles chce prezentować gamę swoich produktów za pomocą specjalnych gogli 3D. W tym celu marka wykorzysta technologię firmy Dassault Systèmes opartej na platformie 3DExperience. Funkcja Virtual Garage pozwoli na poznanie m.in. modelu DS7 Crossback w szczegółach, jeszcze zanim trafi do europejskich salonów. Nowy SUV został wystawiony podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Podczas targów można było również przetestować wirtualną prezentację pojazdów DS.
Nakładając na głowę okulary HTC Vive, klienci mogą przenieść się na Place de la Concorde w Paryżu i tam podziwiać model DS 7 Crossback oraz jego limitowaną edycję La Premiere. Wirtualnie wybiorą kolor nadwozia, rodzaj felg, spersonalizują wnętrze samochodu, a także sprawdzą model w ruchu. W taki sposób będą dostępne wszystkie egzemplarze pojazdów marki DS i wszystkie rodzaje wyposażenia. Klienci lepiej zapoznają się z wariantem, który zamierzają kupić.
Jest to sposób na odmianę i ożywienie salonów. Pozwoli to również na nowe doświadczenia zarówno dla klienta jak i dla sprzedawcy.
„Platforma 3DEXPERIENCE pozwala markom pojazdów wyróżniać się oraz dostarczać nowych doświadczeń w salonach sprzedaży poprzez wirtualną rzeczywistość, interakcję i proces odkrywania. Pozwala ona również na sprawdzanie gustów konsumentów i ich preferencji w czasie rzeczywistym, jeszcze zanim samochód jest fizycznie dostępny.” powiedział Olivier Sappin, wiceprezes przemysłu transportu i mobilności w Dassault Systèmes.
W Polsce ma powstać 8 salonów DS Store działających oddzielnie od Citroena. Mają być bardziej eleganckie i sprawić, by DS stało się bardziej rozpoznawalne wśród klientów i utożsamiane z marką premium.
Najnowsze komentarze