Już za dwa dni otworzy swoje podwoje dla szerokiej publiczności Shanghai Motor Show. Będzie to już szesnasta edycja tych targów. Mieliśmy tam być, ale zasypany robotą nie byłem w stanie wybrać się w tym roku na tę imprezę. Cóż – co się odwlecze, to nie uciecze, ale żeby nie pozostawiać niedosytu napiszemy choć trochę o tym, co w Szanghaju pokaże marka DS.
Jutro dzień prasowy przed targami, więc już w poniedziałek pierwsi szczęśliwcy zobaczą na własne oczy te samochody, o których piszemy. Ale nie tylko. Citroën, z którego wyłoniła się marka DS, też szykuje premierę. Jutro napiszemy i o stoisku macierzystej marki.
Chiny są dla nowej francuskiej marki bardzo istotnym rynkiem zbytu. Wprawdzie hatchbacki będące podstawą oferty, w Państwie Środka wciąż nie są najbardziej pożądaną linią nadwozia, ale i za Wielki Murem sytuacja się zmienia całkiem dynamicznie. Zresztą DS ma w ofercie także sedana – DS 5 LS. Ma też SUV-a – DS 6 WR – a tego typu auta także w Chinach liczą się coraz bardziej.
DS, początkowo jako linia produktowa w obrębie marki Citroën, pojawił się w Chinach przed trzema laty. Od tego czasu aktywnie realizuje swoje plany rozwojowe. Aktualnie za Wielkim Murem działa 82 salony DS w 60 miastach. Funkcjonuje też fabryka w Shenzhen produkująca samochody głównie na rynek lokalny, ale też na eksport w regionie Azji Południowo-Wschodniej.
W ciągu minionego roku DS wprowadziło na chiński rynek trzy nowe modele – odświeżony DS 5, sedana DS 5 LS, oraz SUV-a DS 6 WR. Świadkiem tego ostatniego wydarzenia miałem przyjemność być rok temu podczas Salonu Samochodowego w Pekinie. Obejrzałem też dla Was salon DS w chińskiej stolicy. Nowe DS 5 debiutuje zaś praktycznie równocześnie w Chinach i na Starym Kontynencie – we Francji już można składać zamówienia na ten samochód, w Szanghaju jutro zostanie oficjalnie zaprezentowany. Ale Chińczycy będą się mogli cieszyć dodatkowo – zobaczą bowiem auto w kolorze Golden Matt.
„Uruchomienie nowego DS 5 w tym samym czasie w Europie i Chinach jest istotnym etapem w naszej strategii wdrażania międzynarodowej ekspansji i rozwoju produktu. W dłuższej perspektywie naszym celem jest mieć gamę sześciu pojazdów globalnych” – powiedział Yves Bonnefont, prezes marki DS.
Stąd tak istotna jest obecność na targach w Szanghaju. Marka DS na stoisku o powierzchni 986 m² zaprezentuje co najmniej dziesięć samochodów. Będą wśród nich na pewno Citroën DS 23 symbolizujący dziedzictwo marki, ale też showcar DS 5 MoonDust, DS 5 LS, DS 6 WR i Nowe DS 5 Golden Matt.
KG
Najnowsze komentarze