DS Urban Store, nowa koncepcja salonów DS

20
402

W renomowanym centrum handlowym Westfield w Londynie od 1. grudnia br. działa DS Urban Store, idealne miejsce do rozpoczęcia przygody z francuską marką premium – DS. To rozwinięcie idei prezentowania samochodów w galeriach handlowych, z czym mamy do czynienia chociażby w Polsce. DS Urban Store jest jednak czymś więcej.

Lokalizacja salonów w centrach handlowych, to świeży pomysł. Czym innym jest bowiem eksponowanie pojedynczego auta w pasażu, czasem nawet bez obsługi ludzkiej, a jedynie z wystawionymi ulotkami, a czym innym salon samochodowy w takiej lokalizacji. Ale DS Urban Store nie jest też klasycznym salonem.

Owszem, w DS Urban Store samochód powinien być, co najmniej jeden. Ale też koncepcja opiera się raczej na wirtualnej rzeczywistości (swoją drogą niesamowity jest ten oksymoron). Francuzi nazywają to DS Virtual Vision. I tak chyba jest sensowniej, niż „wirtualna rzeczywistość”. DS Virtual Vision pozwala bowiem na zapoznanie się z gamą modelową, z ofertą personalizacji, umożliwia skonfigurowanie samochodu i jego zamówienie.

Yves Bonnefont, dyrektor generalny marki DS Automobiles mówi, że „otwarcie DS Urban Store jest wielkim krokiem w procesie budowy odrębnej sieci handlowej naszej marki. Nowa koncepcja sieci sklepów jest ważnym atutem promowania marki tam, gdzie przewija się mnóstwo klientów. Możemy dzięki temu zaistnieć w ich świadomości, jako nowa marka. W DS Urban Store chcemy nie tylko sprzedawać samochody, ale i pozwolić na odczuwanie wyjątkowego doświadczenia charakterystycznego dla obcowania z naszą marką”.

To prawda – trzeba budować w klientach świadomość tego, że DS nie jest już gamą modelową Citroëna, a odrębną marką. Na przykład w Polsce jest tego świadomych tylko kilka procent społeczeństwa.

Koncepcja DS Urban Store rozszerza spektrum obiektów handlowych marki. Pozwoli na zaprezentowanie szerszej publiczności tego, co wyróżnia tę francuską markę samochodową. Salony DS Urban Store mają kłaść szczególny nacisk na przyjemną atmosferę, wyrafinowane elementy dekoracyjne, wysokiej jakości dyskretne oświetlenie w salonach. A do tego nowoczesne technologie pozwalające zarówno na zapoznanie się z gamą, jak na konfigurację wybranego modelu.

Każdy DS Urban Store składać się ma z pięciu działów:
DS Ekspozycja – tu, w szczególnie eksponowanym miejscu, będzie prezentowany „żywy” samochód z gamy DS;
DS Virtual Vision – tu odwiedzający salon potencjalny klient zabierany będzie na spektakularną podróż do świata 3D, w którym można doświadczyć wyjątkowych wrażeń związanych z poszczególnymi modelami marki DS; wykorzystuje się tu okulary do wirtualnej rzeczywistości, które pozwalają na przykład na taką personalizację samochodu, jakiej życzy sobie klient; co więcej – jest możliwe zabranie samochodu na wirtualną przejażdżkę; chcesz zabrać DS na Place de la Concorde w Paryżu? żaden problem!
DS Boutique – sklepik z szeroką gamą produktów wpisujących się w styl życia klienta marki; wszystkie inspirowane francuskim szykiem, elegancją, wyrafinowane i personalizowane pod kątem wymagających klientów; tu każdy znajdzie coś dla siebie, nawet jeśli nie posiada (jeszcze) samochodu marki DS;
DS Lounge – miejsce, w którym można wraz z doradcą klienta dokonać ustaleń dodatkowych, jeżeli tylko klient ma jakieś specjalne życzenia;
DS Bijouterie – miejsce z upominkami dla klientów, którzy zamówią model DS.

Jak wspomniałem, pierwszy DS Urban Store działa już od nieco ponad trzech tygodni w centrum handlowym Westfield w Londynie. Ma powierzchnię 140 metrów kwadratowych i jest mocno przeszklony, szczególnie w sekcji DS Ekspozycja. Siedmiu konsultantów jest gotowych na udzielenie każdej odpowiedzi i obsługę klienta na najwyższym poziomie.

Centrum handlowe Westfield w Londynie jest nowoczesnym i innowacyjnym obiektem handlowo-rozrywkowym. Mieści przeszło 300 sklepów, w tym salony marek luksusowych, a w 2015 roku odwiedziło je 27 milionów osób!

DS Automobiles ma na całym świecie wciąż rozbudowywaną sieć handlową. Aktualnie działa 132 DS Stores, 101 salonów DS i dwa unikatowe centra DS World. W paryskim już byliśmy, w przyszłym roku zamierzamy odwiedzić ten drugi, działający w Szanghaju. Oczywiście zdamy Wam relację z tej wizyty.

W Wielkiej Brytanii (skoro mowa o Londynie) działa jeden DS Store i dziewięć salonów DS.

Z kolei jeśli chodzi o Europę, to marka dynamicznie się rozwija – plany mówią o 500 salonach działających na Starym Kontynencie za dwa lata.

Podstawowe wymagania dla każdego DS Store, to odpowiedni klimat. Tu klient ma poczuć markę na wszystkie sposoby – poprzez odpowiednie światło, właściwą muzykę, przyjemne kolory, materiały i zapachy. Salony DS Store muszą mieć nie mniej, niż 250 metrów kwadratowych powierzchni i umożliwić wystawienie minimum pięciu pojazdów. Ostatnio otwarte DS Store, to Foshan (Chiny), Hamburg (Niemcy) oraz Madryt (Hiszpania).

Salony DS mogą być mniejsze – muszą mieć co najmniej 125 metrów kwadratowych i mogą sąsiadować z salonami Citroëna. Ostatnie otwarte salony DS powstały w Ahaus (Niemcy) i Agen (Francja).

Obiekty typu DS World są salonami flagowymi dla całej marki. Zarówno w Paryżu, jak i w Szanghaju oferują nie tylko część ekspozycyjną i handlową, ale są też miejscami wydarzeń kulturalnych, ze świata mody, designu, sztuki i gastronomii.

Podobne wydarzenia odbywają się w niektórych salonach DS. Doskonałym przykładem jest tu salon w Warszawie przy Alei Krakowskiej, gdzie niedawno otwarto wystawę Koła Magnetyczne.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: DS

Galeria

Dodaj komentarz

20 komentarzy do "DS Urban Store, nowa koncepcja salonów DS"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Roman
Gość

Konieczne jest całkowite odnowienie gamy oferowanych samochodów! Bazowanie na dotychczasowych modelach Citroena poddanych tylko pudrowaniu pod nową nazwą DS i elementami tzw. faceliftingu to nie wystarczy. Chwyty marketingowe pod nazwą Urban Store przy braku w dalszym ciągu nowych samochodów nie podniosą sprzedaży! Kiedy wreszcie pojawią się całkowicie nowe samochody pod marką DS?

Ryszard
Gość

W przyszłym roku będzie nowy DS6. Natomiast wprowadzenie nowej marki motoryzacyjnej a w dodatku o charakterze klasy Premium nie jest sprawą łatwą. Wszystko wymaga czasu, jak również przemyślanych decyzji i strategii. Szybko można spalić to co wypracowane przez lata i zrazić do siebie dotychczasowych i potencjalnych klientów. DS zaskoczy na pewno, bo już zaskakuje spotkaniami z kulturą i sztuką, nawet w naszym kraju.

Jacek
Gość

Piardu, Piardu. Naprawdę wierzysz ze klient kupujący samochód oczekuje od sprzedawcy sponsoringu kultury i sztuki za jego pieniądze?

Krzysiek
Gość
Jak na rynek wszedl Lexus? Pudrujac Corolle, Paseo czy Tercela i wystawiajac 2x drozej? Hmmm chyba nie, weszli z przytupem z LSem 400, ktory byl naprawde kapitalnym autem (i do dzisiaj jest), moim zdaniem o niebo lepszym od owczesnej serii 7. Wiem, wiem, XXI wiek to nie poczatek lat `90, nie ten budzet, nie ten rynek na luksusowe samochody (podgryziony przez jakis durne sedano-coupe i suvy wielkosci transatlantyka), ale marka premium powinna wejsc od razu z najwiekszym i najlepszym modelem, a nie pudrowac zwykle cytryny i opychac 2x drozej. No coz, klienci jak zwykle nie podazyli na badaniami rynku i… Czytaj więcej »
sosek
Gość
Zostawiłbym tego Lexusa, to było dawno i wcale tak dobrze im nie wyszło: W Europie nadal siedzą w totalnej niszy. Poszedłbym raczej tropem Volvo i Alfy Romeo: obie marki niedawno wymyśliły się na nowo i mają podobnym plan: modele w klasach masowych (C, D, E) o jasnej identyfikacji z marką, ale wcale nie gorsze od niemieckiej konkurencji. S90 może i ma „tylko” dwulitrowe R4 pod maską, ale prawie każdy model z gamy BMW 5er ma swój odpowiednik u Szwedów. Giulia jest godną konkurencją dla C-klasy czy 3er. Tego nie da się powiedzieć o DS. IMHO PSA ma dwa problemy z… Czytaj więcej »
ToJa
Gość
Wg mnie trochę zbyt idealizujecie „marki premium”. W nowych Volvo ciężko szukać fajnych silników. Tam gdzie BMW X5 się zaczyna, Volvo XC90 się kończy. To samo z benzynami. Alfa Romeo zrobiła QV! ale to tylko wabik. Gulietta i Mito to stare konstrukcje też bez super wachlarza silników (podobny zakres mocy co w DS). Gulia jest fajna, ale też nie ma tak bogatej oferty. Natomiast zarówno Volvo jak i AR starają się iść w segmenty modne i nie w pełni zdominowane przez Niemców. Czyli SUV i małe auta premium (B i C). Taki sam ruch zrobił DS. I to z sukcesem!… Czytaj więcej »
sosek
Gość
W kategorii ‚konkurencja dla MINI’ seria DS (jeszcze jako część Citroena) była sukcesem i bardzo się cieszę że to im w miarę wyszło. Inaczej by w ogóle nie było marki DS jako takiej. Tavares jednak zapowiadał budowę marki „jak Audi”, a nie „jak MINI”. MINI to nie jest moje, i jak wnoszę z komentarzy powyżej nie tylko moje, rozumienie premium. Nie jestem klientem na samochody miejskie ze skórzaną tapicerką pasującą do zegarka czy portfela. To oczywiście nie jest „obiektywne” bo nie kupuje się „obiektywnie najlepszych samochodów” tylko takie jakie się chce kupić spośród obecnie oferowanych. Nie będzie nowego MiTo, nie… Czytaj więcej »
ToJa
Gość
Co ciekawe, w Volvo mniejsza paleta silników nie przekłada się negatywnie na wyniki. XC90 depcze X5 po piętach. To też przykład na to, że nie trzeba mieć od razu 10 silników. Zaś co do AR. Tutaj również uważam, że mają fajną koncepcję rozwoju. Ich auta są też mocno nastawione na kierowców. ALE ile AR każe sobie na to czekać? 159 skończyła się w 2011!!!… jej następca wyszedł w 2016. 5 lat dziury w seg D. To samo z B i C (stare modele) oraz SUV (na razie brak… tylko „ogłaszają”). Nie przypomina to wam sytuacji DS? DS przynajmniej ma 3… Czytaj więcej »
sosek
Gość
Zupełnie nie widzę podobieństw między Alfą i DS. FIAT miał publicznie zaprezentowany plan na nową Alfę (RWD, najszybsze samochody w historii marki, szybsze od BMW z tego samego segmentu) i listę planowanych modeli w okolicach 2013 roku. Zajęło im to dużo czasu, bo np. pierwotny prototyp Giulii wyrzucili do kosza. Wraz z pokazaniem cywilnej Giulii na początku tego roku udowodnili że potrafią budować takie samochody, a nie tylko halo-cary jak 4C. Tak samo było przy premierze XC90, klienci dostali informację: przyszłość Volvo to R4 i hybrydy, trzy typu nadwozia i trzy segmenty, pozostałe 8 modeli nadchodzi w ciągu najbliższych lat.… Czytaj więcej »
ToJa
Gość

Na pewno masz sporo racji. Całe PSA sprawia wrażenie jakby nie mieli planu. Nic nie wiadomo o nowościach i ich planie.

Ale w AR niby obecnie jest plan, natomiast wcześniej była podobna szamotanina jak w PSA, która trwała kilka ładnych lat. Mam wrażenie że DS jest w tym miejscu gdzie była AR w 2013. Teraz czas na konkrety.

Odnośnie FR premium. Może prędzej Renault wejdzie nową marką? Mają i technologię i kasę i możliwości (z taką sprzedażą i widokami na najbliższe lata da się).

ToJa
Gość

Dodałbym jeszcze że Infiniti „wystrzeliło” w Europie dopiero jak dodali nowego kompakta i crossovera kompaktowego. Wyższymi segmentami nie umieli nic zawojować.

Przypadek?

pawelhks
Gość
Nie DS, ale Citroen ma fatalny marketing, co niestety widac na kzdym kroku. Spojrzcie na citroen.pl – informacje w zakladce wyprzedaz 2016 pojawia sie…w Nowym Roku :P Do dzis nie doczekalem sie na odpowiedz na FB na pytanie, czy dealer w salonie widzi kiedy zamowiony egzemplaz do produkcji bedzie dostepny – w salonie firmowym w Warszawie sprzedawca zapewnial mnie, ze kazdy salon w Polsce powinien to widziec. Zapytalem w prywatnej wiadomosci Citroen.pl na FB, dalej sprawdzaja. Bylem dzis w salonie Citroena, pretekst zobaczyc nowe C3. Owszem jest takie, ale zamkniete na 4 spusty. Poogladalem z zewnatra, posiedzialem w Cactusie, kupilem… Czytaj więcej »
wpDiscuz