W renomowanym centrum handlowym Westfield w Londynie od 1. grudnia br. działa DS Urban Store, idealne miejsce do rozpoczęcia przygody z francuską marką premium – DS. To rozwinięcie idei prezentowania samochodów w galeriach handlowych, z czym mamy do czynienia chociażby w Polsce. DS Urban Store jest jednak czymś więcej.
Lokalizacja salonów w centrach handlowych, to świeży pomysł. Czym innym jest bowiem eksponowanie pojedynczego auta w pasażu, czasem nawet bez obsługi ludzkiej, a jedynie z wystawionymi ulotkami, a czym innym salon samochodowy w takiej lokalizacji. Ale DS Urban Store nie jest też klasycznym salonem.
Owszem, w DS Urban Store samochód powinien być, co najmniej jeden. Ale też koncepcja opiera się raczej na wirtualnej rzeczywistości (swoją drogą niesamowity jest ten oksymoron). Francuzi nazywają to DS Virtual Vision. I tak chyba jest sensowniej, niż „wirtualna rzeczywistość”. DS Virtual Vision pozwala bowiem na zapoznanie się z gamą modelową, z ofertą personalizacji, umożliwia skonfigurowanie samochodu i jego zamówienie.
Yves Bonnefont, dyrektor generalny marki DS Automobiles mówi, że „otwarcie DS Urban Store jest wielkim krokiem w procesie budowy odrębnej sieci handlowej naszej marki. Nowa koncepcja sieci sklepów jest ważnym atutem promowania marki tam, gdzie przewija się mnóstwo klientów. Możemy dzięki temu zaistnieć w ich świadomości, jako nowa marka. W DS Urban Store chcemy nie tylko sprzedawać samochody, ale i pozwolić na odczuwanie wyjątkowego doświadczenia charakterystycznego dla obcowania z naszą marką”.
To prawda – trzeba budować w klientach świadomość tego, że DS nie jest już gamą modelową Citroëna, a odrębną marką. Na przykład w Polsce jest tego świadomych tylko kilka procent społeczeństwa.
Koncepcja DS Urban Store rozszerza spektrum obiektów handlowych marki. Pozwoli na zaprezentowanie szerszej publiczności tego, co wyróżnia tę francuską markę samochodową. Salony DS Urban Store mają kłaść szczególny nacisk na przyjemną atmosferę, wyrafinowane elementy dekoracyjne, wysokiej jakości dyskretne oświetlenie w salonach. A do tego nowoczesne technologie pozwalające zarówno na zapoznanie się z gamą, jak na konfigurację wybranego modelu.
Każdy DS Urban Store składać się ma z pięciu działów:
– DS Ekspozycja – tu, w szczególnie eksponowanym miejscu, będzie prezentowany „żywy” samochód z gamy DS;
– DS Virtual Vision – tu odwiedzający salon potencjalny klient zabierany będzie na spektakularną podróż do świata 3D, w którym można doświadczyć wyjątkowych wrażeń związanych z poszczególnymi modelami marki DS; wykorzystuje się tu okulary do wirtualnej rzeczywistości, które pozwalają na przykład na taką personalizację samochodu, jakiej życzy sobie klient; co więcej – jest możliwe zabranie samochodu na wirtualną przejażdżkę; chcesz zabrać DS na Place de la Concorde w Paryżu? żaden problem!
– DS Boutique – sklepik z szeroką gamą produktów wpisujących się w styl życia klienta marki; wszystkie inspirowane francuskim szykiem, elegancją, wyrafinowane i personalizowane pod kątem wymagających klientów; tu każdy znajdzie coś dla siebie, nawet jeśli nie posiada (jeszcze) samochodu marki DS;
– DS Lounge – miejsce, w którym można wraz z doradcą klienta dokonać ustaleń dodatkowych, jeżeli tylko klient ma jakieś specjalne życzenia;
– DS Bijouterie – miejsce z upominkami dla klientów, którzy zamówią model DS.
Jak wspomniałem, pierwszy DS Urban Store działa już od nieco ponad trzech tygodni w centrum handlowym Westfield w Londynie. Ma powierzchnię 140 metrów kwadratowych i jest mocno przeszklony, szczególnie w sekcji DS Ekspozycja. Siedmiu konsultantów jest gotowych na udzielenie każdej odpowiedzi i obsługę klienta na najwyższym poziomie.
Centrum handlowe Westfield w Londynie jest nowoczesnym i innowacyjnym obiektem handlowo-rozrywkowym. Mieści przeszło 300 sklepów, w tym salony marek luksusowych, a w 2015 roku odwiedziło je 27 milionów osób!
DS Automobiles ma na całym świecie wciąż rozbudowywaną sieć handlową. Aktualnie działa 132 DS Stores, 101 salonów DS i dwa unikatowe centra DS World. W paryskim już byliśmy, w przyszłym roku zamierzamy odwiedzić ten drugi, działający w Szanghaju. Oczywiście zdamy Wam relację z tej wizyty.
W Wielkiej Brytanii (skoro mowa o Londynie) działa jeden DS Store i dziewięć salonów DS.
Z kolei jeśli chodzi o Europę, to marka dynamicznie się rozwija – plany mówią o 500 salonach działających na Starym Kontynencie za dwa lata.
Podstawowe wymagania dla każdego DS Store, to odpowiedni klimat. Tu klient ma poczuć markę na wszystkie sposoby – poprzez odpowiednie światło, właściwą muzykę, przyjemne kolory, materiały i zapachy. Salony DS Store muszą mieć nie mniej, niż 250 metrów kwadratowych powierzchni i umożliwić wystawienie minimum pięciu pojazdów. Ostatnio otwarte DS Store, to Foshan (Chiny), Hamburg (Niemcy) oraz Madryt (Hiszpania).
Salony DS mogą być mniejsze – muszą mieć co najmniej 125 metrów kwadratowych i mogą sąsiadować z salonami Citroëna. Ostatnie otwarte salony DS powstały w Ahaus (Niemcy) i Agen (Francja).
Obiekty typu DS World są salonami flagowymi dla całej marki. Zarówno w Paryżu, jak i w Szanghaju oferują nie tylko część ekspozycyjną i handlową, ale są też miejscami wydarzeń kulturalnych, ze świata mody, designu, sztuki i gastronomii.
Podobne wydarzenia odbywają się w niektórych salonach DS. Doskonałym przykładem jest tu salon w Warszawie przy Alei Krakowskiej, gdzie niedawno otwarto wystawę Koła Magnetyczne.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: DS
Najnowsze komentarze