Zespół DS Virgin Racing przygotowuje się do wyścigu o ePrix Monako. Po zdobyciu miejsca na podium w Meksyku oczekiwania są wysokie.
Po ostatniej, pełnej sensacyjnych zwrotów akcji, rundzie w Meksyku zespół DS Virgin Racing plasuje się na trzecim miejscu w klasyfikacji Wyścigowych Mistrzostw Świata FIA Formuły E. W stolicy Meksyku Sam Bird zajął miejsce na podium, a José María López zakończył wyścig na szóstej pozycji. Zespół, pełen determinacji, by przełożyć niewątpliwy potencjał swojego bolidu na konkretne wyniki, bardzo liczył na tę rundę. Obecnie celem DS Virgin Racing jest kontynuacja dobrej passy w piątej konfrontacji bieżącego sezonu Formuły E, w Monako.
Na ulicznym torze w Księstwie Monako ogromne znaczenie będzie mieć sesja kwalifikacyjna. Trasa ma zaledwie 1,76 km długości, ale liczy aż dwanaście zakrętów. Oznacza to, że wyprzedzanie jest tam szczególnie trudne. Dlatego wszystkie zespoły będą starały się zapewnić sobie jedną z pierwszych pozycji startowych, zanim zawodnicy wyruszą na liczącą 51 okrążeń trasę.
Wyścig Formuły E odbędzie się w Monako po raz drugi. Poprzednim razem w 2015 r., Sam Bird zajął w nim czwarte miejsce. Brytyjski kierowca już wówczas znał przebieg trasy na której wygrywał wcześniej, przy okazji startów w innych seriach wyścigowych.
Jadę do Monako pełen motywacji – przyznaje Sam Bird. – Powrót na nadmorski klif tego Księstwa jest wielkim przeżyciem dla każdego kierowcy. Ja już kiedyś uzyskałem tam bardzo dobre wyniki – zwyciężałem w Monako w wyścigu serii Formuła Renault 3,5 oraz w serii GP2. W pierwszej edycji ePrix Monako zajęliśmy czwarte miejsce. Myślę, że od czasu powrotu z Meksyku zrobiliśmy kolejne postępy. Wierzę w siebie i wierzę w nasz zespół. Uważam, że w sobotę po południu będziemy w stanie walczyć o pokaźną garść punktów.
Sam Bird zajmuje obecnie piąte miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców w obecnym sezonie Wyścigowych Mistrzostw Świata FIA Formuły E. Od trzeciej pozycji dzieli go tylko 13 punktów. José María López po zajęciu szóstego miejsca w Meksyku jest aktualnie trzynasty.
Wynik uzyskany w Meksyku był dla mnie rozczarowaniem. Mówię to mimo faktu, że był to mój najlepszy rezultat od kiedy startuję w Formule E – wyjaśnia Argentyńczyk. – Byliśmy w stanie wypaść znacznie lepiej. Właśnie dlatego z niecierpliwością czekam na rundę w Monako. Czuję się pewnie, a w moich wynikach widać postęp od początku sezonu. Stopniowo nabieram coraz większego zaufania do siebie.
Alex Tai, szef zespołu komentuje: Monako to legendarny tor. Samą możliwość startu w takim miejscu, w ramach zawodów Formuły E, traktujemy jako przywilej. Monako to splendor, to tradycja, dziedzictwo, wielka historia sportu samochodowego. Wyścig o ePrix Monako zawsze emocjonuje, zawsze robi wrażenie. W pierwszej edycji wszystkie miejsca dla publiczności były wyprzedane, więc tym bardziej cieszymy się na powrót tutaj. Po naszych wynikach w Meksyku i biorąc pod uwagę naszą udowodnioną konkurencyjność, sądzę, że nie jest wygórowaną ambicją liczyć na miejsca naszych kierowców na podium w Monako.
Xavier Mestelan Pinon, Dyrektor DS Performance, dodaje: Od czasu wyścigu o ePrix Meksyku przeprowadziliśmy dwie sesje rozwojowe, aby poprawić osiągi i wydajność naszego bolidu DSV-02. Postępy, jakie udało nam się osiągnąć, dodatkowo zwiększają szanse naszych zawodników w zbliżających się dwóch rundach – w Monako i w Paryżu.
Aby w pełni uczestniczyć w sukcesach, jakie na początku nowego sezonu Formuły E odnosi zespół DS Virgin Racing, każdy może zagłosować na przyznanie jednemu z kierowców – Samowi Birdowi lub José Maríi Lópezowi, premii FanBoost. Można to zrobić poprzez oficjalną aplikację tej serii, stronę internetową www.fiaformulae.com/fanboost albo na Twitterze i Instagramie, wysyłając hasztag #Fanboost z dopiskiem #SamBird albo #JoseMariaLopez! W ubiegłym sezonie DS Virgin Racing był zespołem, który zgromadził najwięcej #Fanboostów
Wyścigowe Mistrzostwa Świata FIA Formuły E 2016-2017 (runda 5/12) – Monako – Program
piątek 12 maja 2017 r.
Odcinek testowy – 15:00
sobota 13 maja 2017 r.
Wolne treningi 1 – 8:00
Wolne treningi 2 – 10:30
Kwalifikacje – 12:00
Super Pole – 12:45
Wyścig – 16:00
Dane techniczne – DSV-02
Długość | 5 m | |
Szerokość | 1,78 m | |
Wysokość | 0,99 m | |
Rozstaw osi | 3,10 m | |
Masa pojazdu | 880 kg minimum z kierowcą | |
Masa baterii | 190 kg (pojemność 28 KW/h) | |
Silnik | pojedynczy silnik elektryczny napędzający koła tylne | |
Moc maksymalna | 200 kW (271 KM) | |
Moc z odzysku energii podczas wyścigu | 150 kW* | |
Napięcie prądu zasilającego | 700 V | |
Skrzynie biegów | o 3 przełożeniach | |
Hamulce | tarcze wentylowane z włókna węglowego, zaciski 4-tłoczkowe |
|
Prędkość maksymalna | 225 km/h | |
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h | poniżej 4 s | |
Dystans hamowania | od prędkości 210 km/h do 40 km/h: 100 m | |
Opony | Michelin Pilot Sport EV 2 | |
Rozmiar opon | 245x40R18 (przód), 305x40R18 (tył) | |
*Energia odzyskiwana podczas hamowania lub zwalniania (hamowania silnikiem) |
Więcej informacji o zespole DS Virgin Racing w Formule E znajdziesz na stronie http://www.ds-virginracing.com i na http://map.virginracing.com/ oraz http://www.dsautomobiles.pl/swiat-ds/aktualnosci-i-wydarzenia.html
DS Performance
DS Performance jest sportowym oddziałem Marki DS. Doświadczenia zdobyte przez DS Performance w Mistrzostwach FIA Formuły E przyczynią się do rozwoju technologii napędów elektrycznych i przyspieszenia prac badawczo-rozwojowych w dziedzinie nowych technologii, takich jak Hybryda Plug-in, czy w 100% elektryczny zespół napędowy. Będą to technologie, nad którymi pracuje obecnie Grupa PSA, a z których docelowo korzystać będzie Marka DS.
Marka DS
DS, francuska marka powstała w Paryżu, została oficjalnie założona 1 czerwca 2014 r. Jej deklarowaną ambicją jest odrodzenie tradycji pojazdów klasy premium we francuskim przemyśle samochodowym. Czerpiąc ze skarbnicy francuskiej wiedzy i doświadczenia w tej dziedzinie, marka DS wysuwa na plan pierwszy takie wartości, jak innowacja i elegancja – wyróżniki pierwszego samochodu oznaczonego literami DS, wprowadzonego w roku 1955.
Obecna gama modeli DS, zaprojektowanych dla odbiorców pragnących wyrazić poprzez samochód swoją indywidualność, składa się z DS 3, DS 3 CABRIO, DS 4, DS 4 CROSSBACK, DS 4S, DS 5, DS 5LS, DS 6. Obecnie uzupełnia ją również model DS 7 CROSSBACK. Gamę modelową DS wyróżniają wyjątkowy poziom designu, wyrafinowanie sięgające najdrobniejszych szczegółów, zaawansowane rozwiązania technologiczne oraz wizerunek akcentujący dynamikę i optymizm.
Model DS 7 CROSSBACK, przedstawiony na Salonie Genewskim 2017, uosabia nowatorstwo i kompetencje techniczne rodem z Paryża. Ten „SUV według DS” inauguruje drugie pokolenie modeli DS. Klienci nastawieni awangardowo mają już obecnie możliwość zarezerwowania – online lub w każdym DS Store lub DS Salon – egzemplarza z limitowanej edycji DS 7 CROSSBACK La Première, aby mieć pewność, że siądą za kierownicą tego samochodu jako jedni z pierwszych. W roku 2019 marka DS, czynna w segmencie pojazdów hybrydowych i elektrycznych o wysokich osiągach, przedstawi model DS 7 CROSSBACK wyposażony w hybrydowy układ napędowy E-TENSE.
W Europie samochody marki sprzedawane są w punktach nazwanych DS Store i DS Salon lub w dedykowanych salonach sprzedaży w ramach sieci Citroën. Marka posiada również dwa salony flagowe we Francji i w Chinach: DS WORLD PARIS oraz DS WORLD SHANGHAI. Obecnie DS to nie tylko modele samochodów – to również bogate know-how firmy, które wykracza poza sam produkt i obejmuje program ONLY YOU z ofertą wyłącznych usług na poziomie premium, wprowadzony z okazji Mondial de Paris 2016 – ubiegłorocznej edycji Salonu Samochodowego w Paryżu.
Śledź aktualne informacje o DS na: @DS_Official
O grupie Virgin
Virgin jest jedną z największych światowych grup inwestycyjnych oraz jedną z najlepiej rozpoznawalnych i najbardziej szanowanych marek na świecie. Założona w roku 1970 przez Sir Richarda Bransona, z czasem Virgin Group zaczęła rozwijać z coraz większym powodzeniem firmy działające w wielu sektorach, od telefonii komórkowej, przez usługi finansowe, muzykę, po turystykę i wypoczynek, podróże oraz zdrowie i rekreację. Obecnie Virgin działa w ponad 50 krajach świata i zatrudnia ponad 55 tys. osób. W roku 2013 grupa uzyskała przychody w wysokości 15 mld funtów (24 mld dolarów).
O grupie Total
Total jest światową, działającą w skali globalnej grupą przemysłową w branży energetycznej. Rozwinęła się jako jedno z pierwszych przedsiębiorstw w sektorach rafineryjnym i gazowniczym, a obecnie, dzięki swej firmie SunPower, plasuje się na drugim miejscu na świecie w dziedzinie eksploatacji energii słonecznej. Personel grupy, liczący 100 tysięcy współpracowników, angażuje się w działania na rzecz pozyskiwania lepszej energii – bezpieczniejszej, czystszej, wydajniejszej, bardziej nowatorskiej i dostępnej dla większej części populacji. Grupa Total, działająca w ponad 130 krajach, podejmuje ponadto intensywne starania o to, by jej działalność przynosiła pozytywne efekty w dziedzinach ekonomicznej, społecznej i środowiskowej. www.total.com
O Samochodowych Mistrzostwach Świata Formuły E FIA
Formuła E jest pierwszą stworzoną przez FIA serią wyścigową o zasięgu światowym organizowaną wyłącznie dla samochodów o napędzie całkowicie elektrycznym. Jej rundy odbywają się w formacie wyścigów ulicznych na trasach wytyczanych w miastach zaliczanych do najważniejszych na świecie, takich jak Hong Kong, Marrakesz, Buenos Aires, Monako, Paryż, Nowy Jork i Montreal.
Formuła E reprezentuje wizję przyszłości przemysłu samochodowego i platformę wprowadzania innowacji w dziedzinie technik napędów elektrycznych oraz wykorzystania alternatywnych źródeł energii. W najbliższych latach uczestniczący w niej producenci będą mieli możliwość skupienia się na opracowaniu silników elektrycznych oraz baterii, które następnie znajdą zastosowanie w pojazdach elektrycznych produkowanych seryjnie.
W sezonie 2016/2017 Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E FIA rywalizuje dziesięć zespołów, wystawiających w sumie 20 kierowców. Sezon składa się z 12 rund zorganizowanych na pięciu kontynentach. Pierwszy sezon zmagań o tytuł Mistrza Formuły E zaczął się we wrześniu 2014 r. od wyścigu w Parku Olimpijskim w Pekinie. Trzeci sezon rozpoczęła w dniu 9 października ub. roku runda zorganizowana w Hong Kongu, a zakończą go, w dniach 29-30 lipca 2017 r., dwie rundy na ulicach Montrealu.
FIA & Michelin: dzisiejszy partner dla mobilności jutra
Firma Michelin, będąca oficjalnym dostawcą ogumienia dla Formuły E, jest także, na poziomie międzynarodowym, oficjalnym partnerem prowadzonej przez FIA kampanii Działania na rzecz Bezpieczeństwa na Drogach (FIA Action for Road Safety). Program ten ma na celu wspieranie inicjatywy ONZ, nazwanej Dekada Działań na rzecz Bezpieczeństwa na Drogach, celem której jest ocalenie w okresie dziesięciu następnych lat pięciu milionów osób. Program obejmuje działania edukacyjne i kampanię na rzecz bezpieczniejszych dróg, pojazdów i zachowań na drogach na całym świecie.
źródło: DS Automobiles Polska
Najnowsze komentarze