Duster z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC

0
318

W ciągu 12 lat rynek samochodów z automatyczną skrzynią biegów zwiększył się z 6% do 18% w 2015 roku.

Wprowadzając skrzynię biegów EDC (Efficient Dual Clutch), Dacia proponuje alternatywę dla wersji ze skrzynią mechaniczną w odpowiedzi na oczekiwania klientów. Duster jest wyposażony w tę skrzynię w wersji z silnikiem wysokoprężnym dCi 110 4×2 S&S. Samochód w polskich salonach będzie można zamawiać od stycznia 2017 roku.

Układ przeniesienia napędu Efficient Dual Clutch (EDC) to rozwiązanie zastosowane w automatycznej dwusprzęgłowej skrzyni 6-biegowej. Zapewnia ona komfort jazdy typowy dla skrzyni automatycznej, przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu zużycia paliwa i emisji CO2 – zbliżonych do samochodu ze skrzynią mechaniczną.

Technologia ta opiera się na zastosowaniu dwóch sprzęgieł: jedno sprzęgło obsługuje biegi nieparzyste (1/3/5), a drugie sprzęgło – biegi parzyste (2/4/6 i bieg wsteczny). Zmiana biegów jest sterowana siłownikami elektrycznymi, kontrolowanymi przez blok elektroniczny idealnie dobierający właściwe przełożenie skrzyni, w zależności od polecenia kierowcy. Podczas zmiany biegów sprzęgło włączone otwiera się i jednocześnie sprzęgło obsługujące kolejny bieg zamyka się. Zapewnia to bardzo szybką zmianę biegów i stałe przeniesienie napędu bez strat energii. System zapewnia szybką zmianę biegu na wyższy, by doprowadzić do kontynuowania jazdy na możliwie najwyższym biegu dla danej prędkości, co pozwala na ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Skrzynia EDC zapewnia zdecydowanie wyższy komfort obsługi i szybkość reakcji. Wersje ze skrzynią EDC są również wyposażone we wspomaganie ruszania pod górę.

Dacia Duster z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC – dane techniczne

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz