Renault wystawiał już w Rajdzie Dakar Dustery, szykuje się też do najbliższej edycji, która rusza za miesiąc. To doskonała okazja, by podkreślić swoje zaangażowanie w tym południowoamerykańskim od paru lat rajdzie wypuszczając limitowaną serię „cywilnej” odmiany tego auta, które zrobiło furorę w kilkudziesięciu krajach, gdzie jest – pod różnymi markami, u nas jako Dacia – oferowane.
Rajd Dakar, to jedna z najtrudniejszym motorsportowych imprez na świecie. To swoista legenda w motoryzacji. A że Dustery już kilkakrotnie startowały w tym rajdzie, brazylijski oddział Renault postanowił wypuścić limitowaną serię Duster Dakar. Odznacza się ona nie tylko naklejką z napisem Dakar Spirit w dolnej części drzwi, ale i paroma innymi elementami. To m.in. słynne logo Rajdu Dakar poniżej lusterek bocznych, 16-calowe czarne felgi z efektem diamentowym i opony 215/65R16 pozwalające bez obaw zjechać z asfaltowych dróg na bezdroża.
Wewnątrz klient będzie się cieszył wygodnym wnętrzem wzbogaconym o elementy stylistyczne na zagłówkach i kierownicy. Ładna tapicerka, nowoczesna deska rozdzielcza i przestronne wnętrze, to kolejne cechy przynależne Dusterowi, zwłaszcza w wersji Dakar.
W standardzie Duster Dakar otrzymuje system multimedialny MediaNAV Evolution z dostępem do mediów społecznościowych takich jak Facebook, czy Twitter (przy wykorzystaniu dostępu do Internetu z zastosowaniem smartfona). Technologia TMC (Traffic Message Channel) zapewnia dostęp do informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Jeśli użytkownik korzysta z iPhone’a, to dzięki aplikacjom SIRI może wydawać systemowi polecenia głosowe. Da się w ten sposób wybierać rozmówców z książki telefonicznej, czy wyszukiwać utwory muzyczne.
Renault Duster Dakar ma też seryjną klimatyzację, tempomat z ogranicznikiem prędkości, wspomaganie kierownicy, czujniki parkowania, kamerę cofania, komputer pokładowy i światła przeciwmgielne.
Auto wyceniono w Brazylii na 71.480 reali za wersję napędzaną silnikiem 1.6 16v o mocy 115 KM i z manualną pięciobiegową skrzynią biegów. Droższa jest odmiana z motorem 2.0 16v 4×4 148 KM ze skrzynią Sześciobiegową i wielowahaczowym zawieszeniem – wyceniono ją na 83.980 reali.
KG; zdjęcia: Renault do Brasil
Najnowsze komentarze