Fabryka w marokańskim Tangerze powstała w ramach Aliansu Renault-Nissan i właśnie świętowała jubileusz wyprodukowania dwustutysięcznego samochodu. „okrągłym” samochodem zjeżdżającym z taśmy produkcyjnej była Dacia Dokker. To atrakcyjny cenowo kombivan występujący w wersji osobowej (Dokker) i użytkowej (Dokker Van). Auto jest chwalone przez klientów, otrzymało też szereg różnych nagród.
Dwa tygodnie temu, 16. kwietnia odbyła się w fabryce w Tangerze uroczystość związana z wyprodukowaniem jubileuszowego samochodu, który trafi do klienta w Maroku. Zakład ruszył z produkcją w lutym 2012 roku. Wytwarzane są tam różne modele w ramach Aliansu Renault-Nissan.
Tangerską fabrykę opuściło już przeszło 70.000 Dacii Dokker. Znaczna część z nich trafiła na eksport – do Hiszpanii (12.977 egzemplarzy), Francji (12.727 aut), czy Turcji (11.663 samochody). Duża część produkcji pozostała też w Maroku – Dokker jest chętnie kupowanym modelem w tym północnoafrykańskim kraju, gdzie sprzedano do tej pory przeszło 15.500 tych samochodów.
Wraz z upływem czasu od uruchomienia fabryki rośnie jej wydajność. Aktualnie (kwiecień 2014) z taśm produkcyjnych zjeżdża średnio 600 pojazdów na dobę, z czego przeszło 1/3 (dokładnie 213 sztuk), to Dacie Dokker. Model ten sprzedawany jest aktualnie w 54 krajach świata. Auto może być wyposażone w system Media Nav, czy – w wersji Van – w Dacia Easy Seat, czyli demontowalny fotel pasażera, co zwiększa funkcjonalność pojazdu.
Dokker został wybrany Vanem Roku w Bułgarii, a w Turcji pozwolił Dacii sięgnąć po tytuł Marki o najwyższym wzroście w gamie lekkich samochodów użytkowych.
KG
Najnowsze komentarze