W tym roku bramy głównej fabryki w rumuńskim Pitesti opuści około 200 tysięcy Loganów. W przyszłym roku zakład ma osiągnąć pełnię zakładanych początkowo mocy produkcyjnych wynoszącą 235 tys. samochodów rocznie. Mimo to zapadała decyzja o rozbudowie zakładów.
Ma to na celu sprostanie zamówieniom na podstawowy model Logana – przestronnego sedana, ale również umożliwić produkcję następnych wersji nadwoziowych. Już w tej chwili widać, jakiego zamieszania narobiła prezentacja wersji MCV – siedmiomiejscowego kombi o przewidywanej cenie w Polsce na poziomie 35 tys. zł. Rumuni przygotowują się już do uruchomienie produkcji oczekiwanego głównie przez small-biznes pickupa. Ta wersja ma mieć swoją premierę produkcyjną za nieco ponad rok.
Po osiągnięciu pełni mocy wytwórczych po modernizacji fabryki w Pitesti bramy firmy ma opuszczać rocznie aż 350 tysięcy Loganów. Koszt rozbudowy zakładu szacuje się obecnie na niemal 180 milionów euro. I tylko gdzieś tam w podświadomości tli mi się nieśmiałe pytanie: „Dlaczego, cholera, nie u nas???”. Odpowiedź i tak wytnie mi cenzura, więc nie będę pisał ;-)
KG
Najnowsze komentarze