Jak wiadomo, dziś w Paryżu rozpoczyna się konferencja klimatyczna COP21 organizowana pod egidą ONZ. A ponieważ francuscy producenci samochodów mają bardzo proekologiczne podejście, więc trudno się dziwić, że korzystają z okazji i prezentują swoje dokonania. Alians Renault-Nissan zajmuje się obsługa transportową gości konferencji, zaś PSA Peugeot Citroën zorganizował przed swoją siedzibą Eco Driving Center.
Od dziś do 11. grudnia przed gmachem PSA przy 75 avenue de la Grande-Armée, czyli blisko Place de la Porte Maillot w 16. dzielnicy Paryża koncern oddaje do jazd testowych osiemnaście samochodów elektrycznych, hybrydowych i niskoemisyjnych aut spalinowych (benzynowych i diesli) wszystkich trzech marek Grupy PSA – DS, Peugeot i Citroën.
Wysłano zaproszenia do 100.000 klientów detalicznych i korporacyjnych, aby zechcieli pojawić się przy Grande-Armée i przetestować te pojazdy. Oczywiście także zwykli ludzie, którzy się tam pojawią, mają szansę wziąć udział w testach. Wytyczono specjalny tor, po którym będzie można jeździć przez 20 minut i zapoznać się w ten sposób z najnowszymi konstrukcjami PSA.
Jazdom testowym towarzyszyć będą eksperci, którzy służyć będą radami, jak skutecznie ograniczyć zużycie paliwa (nawet o 15%) nie tracąc nic z czasu przejazdu. Oczywiście jednym ze sposobów jest przesiadka na nowszy samochód ;-) wyposażony w szereg rozwiązań ograniczających zużycie paliwa, a więc i emisje szkodliwych substancji.
PSA Peugeot Citroën odda do dyspozycji następujące pojazdy testowe:
– samochody elektryczne – Peugeot (i0n i Partner) otaz Citroën (C-Zero i Berlingo);
– samochody z napędem spalinowym – Peugeot, Citroën oraz DS emitujące mniej, niż 100 g CO2/km, zarówno diesle, jak i benzyniaki;
– elektryczne rowery Peugeot oraz elektryczny skuter Peugeot e-Vivacity.
Grupa PSA jest jedynym producentem samochodów na świecie, który wdrożył tzw. strategię end-to-end mającą na celu redukcję emisji gazów cieplarnianych. Z jednej strony robi to, co niemal wszyscy, czyli rozwija nowoczesne technologie, jak np. trzycylindrowe silniki 1.2 PureTech (Silnik Roku 2015 w swojej klasie pojemności), czy silniki BlueHDi, które wyposażono w system selektywnej redukcji katalitycznej i filtr cząstek stałych, a konstrukcja korzysta z około 100 patentów PSA.
Z drugiej zaś strony mamy projekt Peugeot-ONF, o którym już parę razy pisaliśmy. Od 1998 roku w ramach tego przedsięwzięcia posadzono w Amazonii już ponad 2.000.000 drzew pięćdziesięciu różnych gatunków. Wchłonęły one już ponad 480.000 ton dwutlenku węgla z atmosfery, co poprawia ślad węglowy na całym świecie. Wszak nie na darmo Amazonię nazywa się płucami Ziemi.
KG
Najnowsze komentarze