Renault Trucks wraz z kilkoma partnerami uruchomił projekt EDIT. Efficient Distribution Truck, czyli ciężarówka efektywnej dystrybucji, ma zużywać o 13% paliwa mniej, niż dzisiejsze samochody tej klasy napędzane silnikami spełniającymi normę Euro6.
Bazą dla samochodu, nad którym pracują partnerzy porozumienia, jest Renault Trucks D Wide Euro 6 z zabudową chłodniczą.
To kolejny projekt, po Optifuel Lab 2, który ma łączyć w sobie innowacyjne technologie mające wpływać na ograniczenia spalania w dużych ciężarówkach wykorzystywanych na długich dystansach. Partnerami Renault Trucks w tym projekcie są Valeo, Lamberet, Michelin, BeNomad, INSA de Lyon (LamCoS) oraz IFSTTAR (LICIT). Każdy z nich wnosi technologie, które mają być dostępne w sprzedaży do roku 2020.
Duże znaczenie w projekcie EDIT mają badania aerodynamiczne. Samochód, nad którym pracują partnerzy, ma też być wyposażony w niskonapięciowy system hybrydowy, który będzie odzyskiwał część energii hamowania. Energia ta posłuży z kolei do zasilania urządzeń pomocniczych, a także może zapewnić okazjonalne wsparcie dla silnika spalinowego.
Inny obszar badań w projekcie EDIT stanowią systemy wsparcia kierowcy, na przykład przewidywanie zmiany świateł na drogach. Dzięki temu, że system ma potrafić przewidywać, kiedy zmienią się światła, będzie mógł dostosować prędkość pojazdu tak, by zużycie paliwa było jak najmniejsze. System będzie też potrafił zasugerować najbardziej optymalną pod względem ekonomii trasę przejazdu.
Projekt EDIT przewiduje także badania nad ogumieniem o niższych współczynniku oporów toczenia.
Projekt ma się zakończyć w 2018 roku wraz z dostawą pierwszego samochodu ciężarowego opracowanego w czasie jego trwania.
KG; grafika: Renault Trucks
Najnowsze komentarze