Europa stopniowo, ale konsekwentnie odwraca się od diesli. Liczba rejestracji samochodów z silnikami wysokoprężnymi w Europie spadła do poziomu poniżej 50 proc. – wynika z danych firmy Jato Dynamics.
Wyniki sprzedaży pokazują, że na rynku europejskim zakończyła się era panowania diesli. Pojazdy z silnikami wysokoprężnymi stanowiły 46 proc. wszystkich rejestracji w kwietniu 2017 roku. W tym samym okresie 2016 roku – 50 proc.
„Diesel stracił swoją dominację na europejskim rynku samochodowym”, powiedział Felipe Munoz, globalny analityk motoryzacyjny firmy JATO Dynamics. „Chociaż istnieje kilka przyczyn tej zmiany, wszystkie dowody wskazują na skandal Dieselgate Volkswagena, jako zapoczątkowanie tego spadku„.
„Od momentu wybuchu skandalu w 2015 roku, ten rodzaj paliwa ucierpiał poważnym nadszarpnięciem reputacji. Rządy rozważają wprowadzenie nowych przepisów, które mają bezpośredni wpływ na właścicieli samochodów z dieslem – przykładem jest projekt złomowania diesli w Wielkiej Brytanii„.
„Media dodatkowo kontynuują doradzanie konsumentom unikanie tego rodzaju paliwa, jak to tylko możliwe. Po uwzględnieniu ciągłego nacisku na elektryczne i hybrydowe pojazdy, co jest szczególnie rozpowszechnione w rynkach takich jak Wielka Brytania, spadek sprzedaży diesla nie jest żadną niespodzianką„.
W kwietniu 2017 roku na rynku europejskim zanotowano spadek całkowitej sprzedaży samochodów o 7,1 proc. do 1,22 mld egzemplarzy według danych JATO Dynamics. Spadek był najbardziej widoczny w segmencie samochodów kompaktowych (o 11,9%), subkompaktowych (spadek o 9%) i wyjątkowo odczuwalny dla MPV (spadek o 21,3%). Kwiecień był najsłabszym miesiącem dla sprzedaży samochodów od marca 2013 roku. Gorsze wyniki były widoczne na czterech z pięciu największych rynkach europejskich. Wzrost nastąpił jedynie w Hiszpanii, ale tylko o 0,8 proc.
Co ciekawe, popularność SUV-ów wciąż rośnie. W kwietniu liczba rejestracji zwiększyła się o 7,2%, ale rezultat ten nie jest wystarczający, aby zrównoważyć dwucyfrowe spadki w innych segmentach. Swoją zasługę dla popularności SUV-ów ma Peugeot 3008, dla którego zanotowano największy wzrost udziału rynku. Model trafił na piątą pozycję najlepiej sprzedających się SUV-ów w Europie.
Najnowsze komentarze