W poniedziałek, po czteromiesięcznej przerwie, fabryka PSA w Kałudze pod Moskwą wznowiła produkcję samochodów. W niedzielę zakończyły się przymusowe wakacje i od 17. sierpnia bramy zakładu znowu zaczęły opuszczać sedany Citroën C4 oraz Peugeot 408. Pełna produkcja zostanie uruchomiona od początku września. Przez najbliższe dwa tygodnie sukcesywnie będą powracać do pracy wszyscy pracownicy.
Czas urlopów wynagradzany był w wysokości średniego wynagrodzenia każdego pracownika. Za czas przestoju robotnicy otrzymywali 2/3 normalnej pensji. Fabryka stanęła pod koniec kwietnia w związku z załamaniem się sprzedaży nowych samochodów w Rosji, co z kolei było skutkiem problemów gospodarczych wynikających z międzynarodowych sankcji nałożonych z powodu aneksji Krymu. Teraz najwyraźniej coś drgnęło, choć specjalnie optymistycznym być jeszcze nie można. W każdym bądź razie spółka PSMA Rus wznawia produkcję.
Fabryka będąca wspólnym przedsięwzięciem Mitsubishi Motors i PSA Peugeot Citroën działa w podmoskiewskiej Kałudze od 2010 roku. Zdolność produkcyjna zakładu wynosi 125.000 samochodów rocznie. Inwestycja pochłonęła 550 milionów euro. Początkowo zakład działał jako montownia w cyklu SKD, ale od lipca 2012 roku wprowadzono pełny cykl produkcyjny Peugeota 408, a w listopadzie tego samego roku Mitsubishi Outlandera. W kwietniu roku 2013 rozpoczęto produkcję Citroëna C4, a trzy miesiące później Mitsubishi Pajero Sport.
KG
Najnowsze komentarze