Klienci w przeszło piętnastu krajach będą mogli już od 1. lipca zamawiać Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R. Jeśli ktoś jest zdecydowany, to lepiej niech się pospieszy – na rynek trafi jedynie 250 egzemplarzy tego samochodu, który w nieco zmienionej wersji niedawno ustanowił rekord okrążenia toru Nürburgring dla aut przednionapędowych pokonując go w czasie 7 minut i 54,36 sekundy.
Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R jest dwumiejscowym hot hatchem bazującym na Renault Mégane R.S. 275 Trophy, najszybszym autem przednionapędowym na torze Nürburgring. To samochód odchudzony o przeszło 100 kg względem poprzednich wersji. Standardowo ma zawieszenie Cup z amortyzatorami Öhlins Road&Track i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Pod maską pracuje 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 275 KM, któremu pomaga oddychać układ wydechowy Akrapovic. O przyczepność dbają opony Michelin Pilot Sport Cup 2 wybrane specjalnie do tego samochodu.
Auto, jak wspomniałem, jest dwumiejscowe, za to kierowca i siedzący „na prawym” pasażer mają do dyspozycji poliwęglanowe fotele Recaro Pole Position z trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa.
Dostępny jest też pakiet Record Kit, w skład którego wchodzą akumulator litowo-jonowy, stalowo-aluminiowe tarcze hamulcowe oraz sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa z lotniczymi klamrami. Każdy z tych elementów można też zamówić oddzielnie. Jak akcesorium dostępne są też cztery kołpaki z dwoma paskami mocującymi.
Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R otrzymało nowe lakierowanie – biały perłowy (opcjonalny) połączono z czarnym dachem. Nie zabrakło elementów nawiązujących do Formuły 1, w tym czerwonych akcentów kolorystycznych. Posadowione na czarnych bądź czerwonych 19-calowych felgach auto z pewnością będzie się rzucało w oczy.
Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. podwozie Cup, tytanowy układ wydechowy Akrapovic, fotele Recaro, opony Michelin Pilot Sport Cup 2, amortyzatory Öhlins Road&Track oraz 19-calowe felgi Speedline Turini w kolorze czarnym. Cena takiego auta, to we Francji 45.000 euro brutto.
Bezpłatne opcje, to:
– Pakiet Comfort Plus obejmujący dwustrefową klimatyzację, system multimedialny R-Link z mapami Europy, R.S. monitor, kamerę cofania oraz elektrochromatyczne lusterko wsteczne;
– 19-calowe alufelgi w kolorze czerwonym;
– brak naklejek.
Dopłaty wymagają:
– lakier metalizowany – 600 euro;
– lakier Sirius Yellow – 1.600 euro;
– lakier perłowy biały z czarnym dachem Etoilé Black – 1.600 euro.
Nowy rekord okrążenia ustanowiony przez Renault Megane R.S. 275 Trophy-R po raz kolejny podkreśla know-how i doświadczenie specjalistów Renault Sport Technologies, jeśli chodzi o projektowanie wydajnych i niedrogich samochodów sportowych.
KG; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze