O niespełna 0,65% wzrosła liczba rejestracji w listopadzie bieżącego roku w odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. To niewiele, choć cieszyć powinien każdy wzrost. Na szczęście sprzedaż skumulowana po jedenastu miesiącach i tak daje lepszy wynik, niż suma wszystkich rejestracji w całym ubiegłym roku, mamy więc szansę na nawet dwucyfrowy wzrost po zamknięciu tegorocznych statystyk.
A jak się to ma do marek francuskich i Dacii?
Najlepiej radzi sonie tradycyjnie Renault. Co więcej – dzięki dobrym wynikom z listopada marka sygnowana rombem uzyskała – ex aequo z Oplem – czwarte miejsce wśród najpopularniejszych marek w minionym miesiącu, po Škodzie, Volkswagenie i Toyocie! Po podsumowaniu całorocznych dokonań zajmuje pozycję szóstą.
Listopad był jednakże dla Renault bardzo dobry – nad Wisłą zarejestrowano 2.161 nowych aut tej marki. To dużo, ale… o blisko 5% mniej, niż w listopadzie’2013. Aktualny udział w rynku (za listopad) Renault wynosi blisko 7,66%, ale przed rokiem było to nieco ponad 8%. Bieżący rok jest jednak nieco trudniejszy – tylko w dwóch miesiącach – w marcu i w czerwcu – sprzedaż była lepsza, niż w listopadzie, można więc mówić o niezłych wynikach. Udział w rynku po jedenastu miesiącach sięga w przypadku Renault 6,16%.
Lider sprzedaży w ramach marki pozostaje niezmienny – to oczywiście Clio, których w listopadzie znowu wyjechało na drogi niemało, bo 652 egzemplarze. To aż 30% całej sprzedaży marki w naszym kraju i jednocześnie rekordowy miesiąc dla Clio. Kolejne miejsca zajmują modele Master (410), Megane (351), Captur (296), Trafic (106), Kangoo (104 – najlepszy tegoroczny wynik w obrębie tego modelu), Scenic (80), Fluence (74), Twingo (45), Laguna (22) i Koleos (21).
Dziewiąte miejsce w listopadzie, jak i narastająco od początku roku, zajmuje Peugeot. Jedenasty miesiąc roku przyniósł 1.208 rejestracji nowych aut sygnowanych kroczącym lwem, co przełożyło się na blisko 4,3-procentowy udział marki w polskim rynku. W ujęciu narastającym za jedenaście miesięcy udział ten wynosi blisko 4,55%.
Najchętniej kupowanym w Polsce Peugeotem pozostaje Partner – w listopadzie zarejestrowano 440 nowych kombivanów Peugeota. Kolejne miejsca zajmują modele 308 (158), Boxer (146), 208 (128), 508 (95), 2008 (81), 3008 (53), 301 (51), 5008 (29), Expert (19), Bipper (6) i RCZ (2 egzemplarze).
Jedenaste miejsce w rankingu najpopularniejszych marek, zarówno w listopadzie, jak i narastająco od początku roku, zajmuje Dacia. 1.113 nowych aut tej marki zarejestrowanych w listopadzie, to wprawdzie jeden z czterech najsłabszych tegorocznych wyników miesięcznych, za to jest lepszy, niż wyniki z listopada roku ubiegłego, kiedy to zarejestrowano 993 nowe Dacie. A wynik za jedenaście tegorocznych miesięcy jest i tak lepszy, niż cała ubiegłoroczna sprzedaż tej marki w Polsce. I to aż o 1.201 egzemplarzy!
Udział Dacii w listopadowym rynku nowych aut w Polsce przekroczył 3,94%. Rok temu wynosił niewiele ponad 3,20%.
Liderem sprzedaży pozostaje oczywiście Duster – w listopadzie zarejestrowano w Polsce 609 nowych aut tego typu i był to trzeci najlepszy miesiąc w tym roku. Kolejne miejsca zajmują Dokker (171), Sandero (169), Logan (98) i Lodgy (66). Tym samym wszystkie oferowane w naszym kraju modele Dacii przekroczyły już poziom 1.150 egzemplarzy – najrzadziej wybierany kompaktowy minivan Lodgy sprzedał się już w tym roku w liczbie 1.156 egzemplarzy.
Mimo ciekawych promocji nie idzie w górę sprzedaż Citroëna. Mimo dwunastej pozycji w rankingu najpopularniejszych w Polsce marek licząc od początku roku (12.145 aut), sprzedaż listopadowa plasuje tę markę dopiero na miejscu czternastym.
Rynkowy udział Citroëna w listopadzie wynosi niespełna 3,07%. Rok temu było to 3,66%, mamy więc spadek. Gdy weźmiemy pod uwagę narastającą liczbę rejestracji za jedenaście miesięcy udział rynkowy Citroëna wynosi 3,59%. Koniecznie trzeba zrobić jakiś dobry marketingowy ruch, bo choć przed rokiem udział w rynku po jedenastu miesiącach wynosił 3,48% (czyli mniej, niż teraz), to jednak rynek urósł więcej, niż udział rynkowy Citroëna.
W gamie marki sygnowanej szewronami najlepiej sprzedawał się w listopadzie (jak i w całym roku) model Berlingo – w ubiegłym miesiącu wyjechało na polskie drogi 226 nowych aut tego typu. Kolejne miejsca (w listopadzie) zajęły modele: Jumper (113), C4 Picasso (104), C3 (94), C4 (78), C4 Cactus (54, od momentu wprowadzenia na polski rynek zarejestrowano dokładnie 200 aut tego typu), C-Elysee (51), C5 (34), C3 Picasso (26), DS4 (22), C1 (16), DS5 (15), Jumpy (15), DS3 (14) i Nemo (3).
na podstawie danych CarMarket: KG
Najnowsze komentarze