Wysokość dochodów Grupy PSA wyniosła 13,0 mld euro, z czego 8,8 mld euro przypada na oddział samochodowy koncernu. Stanowi to wzrost o 1,5 proc. przy stałych kursach walutowych.
Otoczenie gospodarcze jest zróżnicowane: silny wzrost na rynkach europejskich, ale jednocześnie niekorzystne kursy walutowe.
Poziom sprzedaży światowej (nie licząc Chin) urósł o 3,9 proc., głównie pod wpływem silnego wzrostu w Europie, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 5,9 proc.
Dochody Grupy PSA za pierwszy kwartał 2016 r. wzrosły do kwoty 12 mld 998 mln euro dla dywizji samochodowej i do kwoty 4 mld 656 mln euro dla firmy Faurecia. Przy stałych kursach wymiany walut łączne dochody Grupy w stosunku do pierwszego kwartału 2015 r. wzrosły o 1,5 proc. W ramach działu samochodowego dochody ze sprzedaży nowych aut spadły o 1,1 proc. Wzrost globalnego poziomu sprzedaży poza Chinami o 3,9 proc. tylko częściowo rekompensuje niekorzystny wpływ kursów walutowych (-4,4 proc.).
W Europie rosnący poziom sprzedaży (+5,9 proc.) wynika z łącznego efektu wzrostów notowanych przez trzy marki: Peugeot, Citroën i DS. W Chinach liczba pojazdów dostarczonych końcowym użytkownikom pozostała na względnie stabilnym poziomie (-0,9 proc.), natomiast sprzedaż fakturowana spadła o 17,9 proc. W regionie Afryka i Bliski Wschód sprzedaż Grupy spadła o 22,2 proc., głównie na rynku Algierii.
Na koniec marca 2016 r. stan zapasów pozostaje stabilny, na poziomie 372 tys. pojazdów[1].
Grupa kontynuuje swoją politykę zyskownego wzrostu oraz poprawy pozycjonowania cenowego swoich trzech marek Peugeot, Citroën i DS we wszystkich regionach świata.
Jean Baptiste de Chatillon, Dyrektor Finansowy Grupy PSA i członek jej zarządu, komentuje: Nasze trzy marki, skupione na realizacji ambitnych celów w ramach planu zyskownego wzrostu Push to Pass, w pełni wykorzystują efekt powodzenia planu Back in the Race, jak również zyskują na silnym wzroście widocznym na rynku europejskim. Pomimo niestabilnej sytuacji w otoczeniu rynkowym pozostajemy ufni w skuteczność naszych działań i wierzymy w realizację celów, jakie sobie wytyczyliśmy.
Perspektywy rynkowe – w 2016 r. Grupa spodziewa się wystąpienia na rynku samochodowym tendencji wzrostowych na poziomie 4 proc. w Europie i 5 proc. w Chinach, jak również spadków na poziomie -10 proc. w Ameryce Łacińskiej i -15 proc. w Rosji.
Perspektywy operacyjne – plan Push to Pass określa następujące cele:
– bieżąca średnia marża operacyjna 4 proc. dla oddziału samochodowego w okresie 2016–2018 oraz cel na poziomie 6 proc. w 2021 r.;
– wzrost dochodów Grupy o 10 proc. do roku 2018 w stosunku do roku 2015[2], z perspektywą wzrostu o kolejnych 15 proc. do 2021 r.2
źródło: PSA Polska
[1] Poza Chinami, włącznie z siecią niezależną.
[2] Przy stałych kursach walutowych (2015).
Najnowsze komentarze