W celu zaspokojenia potrzeby szybkiego rozwoju nowych technologii w swoich samochodach Grupa PSA powołała do życia komórkę Business Lab. Wśród jej zadań są odkrywanie, wdrażanie eksperymentalne i ewentualne przygotowanie do masowej produkcji rozwiązań związanych z mobilnością oraz technologiami cyfrowymi.
Business Lab jest elementem planu strategicznego Push to Pass. Grupa PSA ma zamiar stać się producentem o wysokiej wydajności i efektywności. Chce też być preferowanym dostawcą usług mobilności na całym świecie.
Business Lab opiera się na trzech filarach:
– Business Innovation Hub; chodzi o wyszukiwanie biznesowych i technologicznych innowacji poprzez promowanie interakcji z ciekawymi firmami z całego świata; to jednak nie wszystko; PSA chce być w takim wypadku firmą uprzywilejowaną przy wdrażaniu takich rozwiązań na szeroką skalę;
– Business Factory; prowadzenie pilotażowych wdrożeń poszczególnych rozwiązań dla szerokiej grupy klientów;
– Venture Development; ułatwienie zawierania umów partnerskich z innowacyjnymi start-upami poprzez wspieranie finansowania bezpośrednio, lub poprzez zachęcanie do tego funduszy kapitałowych podwyższonego ryzyka.
W ramach tego ostatniego filaru Business Lab, prawdziwy podmiot wykrywania i transformacji nowatorskiego biznesu, podpisał umowę partnerską z Idinvest Partners. To lider na europejskim rynku finansowania z zaangażowaniem na poziomie 7 miliardów euro, w tym 2 miliardy euro w start-upy.
„Business Lab pozwoli Grupie PSA przyspieszyć proces pozyskiwania ze start-upów ciekawych rozwiązań, które pozwolą nam zaoferować naszym klientom wyjątkowe rozwiązania mobilności. Cieszę się, że możemy w tym zakresie liczyć na partnerstwo Idinvest Partners” – mówi Anne Laliron, dyrektor Business Lab.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: PSA
Najnowsze komentarze