Mamy już wprawdzie niemal połowę października, ale to jeszcze nie powód, by nie podsumować sprzedaży Grupy Renault na rodzimym rynku. A ta była całkiem dobra – w ciągu dziewięciu miesięcy sprzedano we Francji o ponad 13.000 samochodów osobowych Renault, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Są więc powody do zadowolenia. A perspektywy są obiecujące – ofensywa modelowa marki trwa, na rynek trafiają kolejne modele: Talisman, Talisman Grandtour oraz Megane IV.
Spadł wprawdzie udział Renault we francuskim rynku, ale zmiana była nieznaczna, o -0,2 punktu procentowego, do poziomu 19,7%. W liczbach bezwzględnych Renault sprzedał we Francji przez trzy kwartały 280.148 samochodów osobowych, czyli o 5% więcej, niż rok wcześniej. A przecież nie samymi osobówkami ten producent żyje ;-)
Niekwestionowanym bestsellerem wciąż pozostaje Clio – w ciągu dziewięciu miesięcy nad Sekwaną zarejestrowano 81.099 tych aut (wzrost o 3,9%), co przekłada się na 5,7% francuskiego rynku samochodów osobowych! Dobrze przyjęte zostały także Espace i Kadjar. Podwoiła się liczba rejestracji elektrycznego Zoe.
Niewiele wzrósł francuski rynek lekkich aut użytkowych (+0,8%), ale w takich realiach Renault zanotował wzrost o 3,7% do poziomu 86.765 sztuk zwiększając swój udział rynkowy o 0,9 punktu procentowego, do poziomu 31,7%.
Z kolei sprzedaż całej Grupy Renault (samochody osobowe i użytkowe) we Francji sięgnęła w ciągu dziewięciu miesięcy 443.774 aut, o 2,7% więcej, niż w analogicznym okresie roku 2014.
Dacia zanotowała spadek zainteresowania samochodami osobowymi o 5,7% do poziomu 74.647 aut, ale utrzymała piąte miejsce w grupie najchętniej wybieranych marek we Francji.
Sumarycznie sprzedaż samochodów osobowych Grupy Renault wzrosła we Francji o 2,5% do 354.795 aut, co dało koncernowi 25,0% udziału w rynku (spadek o 0,9 punktu procentowego w stosunku do trzech pierwszych kwartałów roku 2014).
Bardzo dobrze sprzedawał się Captur – lider skumulowanej sprzedaży crossoverów we Francji. W ciągu dziewięciu miesięcy zarejestrowano nad Sekwaną 53.840 egzemplarzy tego udanego auta. O tym, jak może być wszechstronne, przekonaliśmy się podczas testu dwóch egzemplarzy (diesla i benzyniaka) po Bałkanach. I wcale się nie dziwię, że ludzie kupują to auto, choć crossovery z natury tanie nie są. Widać to choćby po nowym Espace, które jest już raczej crossoverem, niż minivanem – ludzie najwyraźniej oczekują takich samochodów, bo sprzedaż Espace w ciągu trzech kwartałów bieżącego roku (jest w tym częściowo wynik także poprzedniej wersji) wzrosła praktycznie dwukrotnie w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W tym roku zarejestrowano we Francji już 6.648 egzemplarzy Espace! Dobrze przyjął się także Kadjar (nie dziwię się, bo to udany samochód), bo od chwili wprowadzenia go na rynek w czerwcu zarejestrowano aż 10.698 egzemplarzy! We wrześniu Kadjar znalazł się na czwartym miejscu we Francji w segmencie samochodów z napędem na cztery koła!
Dobrze sprzedaje się też nowe Twingo – w ciągu trzech kwartałów Francuzi zarejestrowali 34.291 egzemplarzy tego zgrabnego autka z silnikiem umieszczonym z tyłu i napędzającym koła tylne. W efekcie do Twingo należy 30,5% francuskiego rynku aut miejskich.
Na premiach ekologicznych korzysta też Zoe, które podwoiło swoją sprzedaż – przez trzy kwartały zarejestrowano we Francji 6.952 egzemplarze tego samochodu, który zdobył już niemal 60% francuskie rynku elektrycznych samochodów osobowych.
W gamie lekkich samochodów użytkowych prowadzą we Francji Kangoo i Clio. Marka ma 31,7% udziałów w tym segmencie francuskiego rynku dzięki sprzedaniu 88.979 aut. Wraz z Masterem i Trafic’iem Renault ma cztery auta w pierwszej szóstce najpopularniejszych we Francji lekkich pojazdów użytkowych w okresie od stycznia do września. Z kolei w samym tylko wrześniu te samochody zajmują cztery pierwsze miejsca!
Spadło nieco zainteresowanie Dacią. We wrześniu zarejestrowano nad Sekwaną 7.697 samochodów tej marki (wzrost o 9,3% w stosunku do września’2014), co dało Dacii 3,8% francuskiego rynku. W tej liczbie 7.549 sztuk, to auta osobowe (+11,5%; udział w rynku 4,6%), a użytkowe, to 148 aut (-45,4%; 0,4% udziału w rynku). Skumulowana sprzedaż Dacii za trzy kwartały, to 76.861 aut (-6,0%; 4,5% udziału w rynku), z czego 74.647 przypadło na samochody osobowe (-5,7%; udział w rynku 5,3%), a 2.214 na lekkie auta użytkowe (-14,7%; 0,8% udziału w rynku).
„Nasze wyniki po trzech kwartałach są dobre, nawet nieco lepsze od oczekiwanych. Popyt na większość naszych modeli jest duży, cieszy nas dobre przyjęcie Espace’a i Kadjara, szczególnie, że klienci chętnie sięgają po wyższe wersje wyposażeniowe. Bazując na tych wynikach myślę, że możemy się spodziewać dobrego zakończenia roku zarówno w gamie tych dwóch modeli, jak i w całości tegorocznej sprzedaży” – skomentował sytuację rynkową Philippe Buros, wiceprezes odpowiedzialny za rynek francuski.
KG
Najnowsze komentarze