Po tysiącu pracowników w roku 2015 i kolejnym tysiącu w lutym bieżącego roku Renault przyjmie kolejną grupę osób chcących związać swoje życie zawodowe z tym koncernem. Łącznie na przestrzeni dwóch lat zatrudnienie w Grupie Renault we Francji wzrośnie o ok. 3.000 osób.
To znaczy, że zatrudnienie w Grupie Renault znacznie przekroczy poziom, do jakiego władze koncernu zobowiązały się przy podpisywaniu „Kontraktu dla nowej dynamiki wzrostu i rozwoju społecznego Renault we Francji”.
Grupa Renault ogłosiła, że od teraz do końca roku chce zatrudnić tysiąc nowych pracowników na umowy stałe. W efekcie w ciągu dwóch lat – 2015 i 2016 – zatrudnienie w różnych jednostkach organizacyjnych koncernu we Francji wzrośnie łącznie o 3.000 osób. I to jeśli chodzi o pracowników zatrudnianych na stałe umowy o pracę.
W 2013 roku podpisując „Kontrakt dla nowej dynamiki wzrostu i rozwoju społecznego Renault we Francji” Grupa Renault zobowiązała się do zatrudnienia co najmniej 760 nowych pracowników. Oznacza to, że w latach 2015-2016 zobowiązanie to zostanie przekroczone czterokrotnie!
„Podpisując w 2013 roku Kontrakt zademonstrowaliśmy stanowisko, że solidny socjalny model rozwoju będzie potężną dźwignią dla rozwoju Grupy. Trzy lata później mamy spełnione lub przekroczone wszystkie podjęte wówczas zobowiązania. Obecnie Renault jest silniejsze we Francji i jesteśmy gotowi do nowej rekrutacji, która będzie wspierać nasz rozwój i przygotuje nas na wyzwania przyszłości” – zadeklarował Carlos Ghosn, prezes Renault.
Połowa zatrudnionych pracowników znajdzie pracę w fabrykach, a połowa zostanie skierowana do innych wydziałów firmy, w tym do grup inżynieryjnych. Zarówno absolwenci szkół różnego stopnia, jak i doświadczeni specjaliści trafią do wszystkich działów tak, aby maksymalnie wykorzystać ich przygotowanie i predyspozycje. Na pewno zasilą szeregi robotników, techników, inżynierów i menadżerów.
Kampania rekrutacyjna odbywać się będzie poprzez koncentrację na określonych zawodach i stanowiskach, na jakie Grupa Renault chce zatrudniać. Zatrudnienie będzie zgodne z dynamicznym rozwojem projektów produkcyjnych i technologicznych Grupy. Będą przy tym brane pod uwagę nie tylko obecne, ale i przyszłe potrzeby koncernu. Niewątpliwie w tej grupie wyzwań znajdują się m.in. samochody autonomiczne i nowe formy mobilności.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze