Firma Renault sprzedaje swe produkty poprzez sieć samodzielnych koncesjonerów oraz, w wielkich miastach europejskich, poprzez własny podmiot zajmujący się dystrybucją samochodów (REA). Misją zarówno REA, jak i wszystkich koncesjonerów, jest sprzedaż samochodów nowych i używanych oraz świadczenie powiązanych ze sprzedażą usług, takich jak obsługa posprzedażna, części zamienne, systemy finansowania etc. Od czerwca 2001 roku wszystkie oddziały i filie Renault we Francji jak i w całej Europie działają pod kierownictwem Renault Europe Automobiles (REA) – jednostki operacyjnej („business unit”), której zadaniem jest stworzenie silnej i trwałej sieci dystrybucji i – co za tym idzie – kontynuacja rozwoju Grupy na terenie całego kontynentu, przede wszystkim na terenie dużych miast.
We wrześniu 2004 powołany został do życia polski oddział Renault Europe Automobiles.
Funkcję Dyrektora REA Polska pełni Michał Kalina, wcześniej dyrektor jednego z przedsiębiorstw Renault Retail Group w Wielkiej Brytanii. Swoją karierę w Renault zaczynał w Renault Polska, gdzie był Dyrektorem Sprzedaży i Sieci.
Strategia REA Polska będzie oparta w dużej mierze na wysokiej jakości obsługi klienta.
W planach REA jest również budowa kolejnego nowego salonu w perspektywie 3 lat.
Przejęcie spółki Kiljańczyk częścią strategii REA
U podstaw powołania REA Polska leży przejęcie spółki Kiljańczyk Sp. z o.o., liczącej 4 obiekty i 235 pracowników.
Pan Janusz Kiljańczyk przez najbliższe trzy lata będzie piastował funkcję członka Rady Nadzorczej REA.
Cele handlowe REA Polska to 2800 sprzedanych samochodów Renault w 2005 roku.
Na osiągnięcie zakładanych celów finansowych w wysokości 250 millionów PLN będzie miała wpływ również sprzedaż Dacii, części zamiennych, usług i samochodów używanych.
W strategii REA leży również modernizacja 4 zakupionych obiektów.
Salon REA
Salon REA to całkowicie nowy obiekt zbudowany przy ul. Puławskiej 621 B w Warszawie. Jest to obiekt handlowo-usługowy o powierzchni 3000 m2 z dwoma salonami dla obu marek: Renault i Dacia. Znajduje się tam również: serwis z 11 stanowiskami naprawczymi, blacharnia/lakiernia i stacja kontroli pojazdów, całość jest zgodna z najnowszymi standardami. Wartość inwestycji wyniosła 20 milionów złotych.
Początkowo będzie tam zatrudnionych 25 osób, do końca 2004 – 40 a docelowo liczba personelu wyniesie 60 osób.
Inwestycje Grupy Renault w Polsce w 2004 roku
Polska jest jednym z krajów o strategicznym dla Renault znaczeniu. Inwestycje są najlepszym dowodem wiary Renault w potencjał polskiego rynku.
Pierwszą ważną inwestycją w 2004 roku w wysokości 13 mln PLN jest rozbudowa Magazynu Części Zamiennych w Święcicach. Budowa nowej hali o powierzchni 5000m2 pozwoli na zapewnienie dystrybucji części zamiennych do samochodów Dacia w Polsce i rozpoczęcie dystrybucji części RENAULT i DACIA w Krajach Bałtyckich. Przewidywany termin oddania do użytku nowej hali to styczeń 2005.
20 października Narodowy Bank Polski przyznał licencję bankową RCI Banque S.A. w Polsce i 21 października została podpisana umowa utworzenia RCI Bank Polska S.A.
Formalności związane z rejestracją banku są w trakcie i zostaną zakończone w połowie listopada 2004. Oficjalne rozpoczęcie działalności planowane jest na przełom tego roku po pozytywnym zakończeniu audytu NBP. Ten projekt stanowi integralną część strategii inwestycji Grupy Renault w Polsce
Najnowsze komentarze